«هاشم ذوالفقاری» کارشناس بازار سرمایه به خبرنگار ایرنا می‌گوید رشد پرشتاب این روزهای شاخص بورس ممکن است دارای حباب باشد اما تحلیل این موضوع وابسته به شرایط موجود است.

وی معتقد است اکنون با توجه به رشد قیمت دلار، پیش‌بینی تورم ٤٠ درصدی در سال ٩٩، کاهش فروش نفت و وجود تحریم‌ها چنین انتظاری را در کشور به وجود آورده که با کسری بودجه سنگین مواجه خواهیم شد، این اتفاق می‌تواند منجر به ایجاد تورم انتظاری و خریداری سهم شود.

ذوالفقاری به تغییر شکل ارزش گذاری در بازار امسال نسبت به سال‌های گذشته اشاره کرد و گفت: با ورود سرمایه‌گذاران خرد به بازار مدل ارزش‌گذاری در سهم‌ها به سمت ارزش جایگزینی رفته است؛ بنابراین بسیاری از سهم‌ها با وجود رشد زیادی که داشتند باز هم خریدار دارند.

این کارشناس بازار سرمایه در ادامه سخنان خود یادآور شد که حباب در بیشتر مواقع در بازار وجود دارد اما در شرایط کنونی با توجه به اینکه هنوز چشم‌انداز روشنی برای قیمت دلار و مذاکرات ایران با امریکا وجود ندارد مشخص نیست که این حباب چقدر واقعی است و شاخص بورس تا چه میزان جا برای رشد دارد.

وی ادامه داد:

خبری مبنی بر از سرگیری فعالیت بانک‌ها در آلمان منتشر شد که در صورت چنین اتفاقی، قیمت دلار در نرخ ۱۴ هزار تومان کنترل می شود و تورم انتظاری که اکنون در بورس وجود دارد دیگر تداوم پیدا نخواهد کرد.

ذوالفقاری با تاکید بر ادامه رشد بازار سرمایه و ورود نقدینگی به این بازار گفت: بازار همچنان به خصوص در سهم‌های بزرگ مانند بانکی‌ها پتروشیمی و فولادی‌ها جا برای رشد دارد اما میزان دقیق رشد آن وابسته برخی از اتفاقات غیرقابل پیش‌بینی شده است.

این کارشناس بازار سرمایه اظهار داشت: نمی‌توان به طور دقیق اعلام کرد که بازار تا کجا رشد می‌کند زیرا اگر امکان چنین پیش‌بینی وجود داشت مردم ضرر کمتری را در بازار متحمل می شدند اما به نظر می‌رسد شاخص بورس تا ۷۰۰ هزار واحد رشد خواهد کرد.

ایرنا

 

تحلیل شرکت های بورس اوراق بهادار را در گزارش بازار بخوانید.

کانال تلگرام: https://t.me/farabibourse

ما را در آپارات دنبال کنید: http://www.aparat.com/kargozari.org

خرید و فروش آنلاین سکه و طلا : https://kargozari.org/2018/05/25/gold

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *