۱) تعداد مشارکت کنندگان در عرضه اولیه نسبت به نوبت قبلی ۲۵۵هزار نفر بیشتر شده است.

۲) ازین پس خانه هایی که ارزش بالای ۱۰ میلیارد تومان دارند به صورت سالانه باید به دولت مالیات بدهند.

۳) شرکت داروسازی آمریکایی فایزر مدعی شده که داروی کرونا را بر پایه دارو سارس تولید کرده و با مشارکت یک شرکت آلمانی واکنش آن را نیز ساخته است اما می گوید برای تولید این ۲ دارو ۳ تا ۶ ماه زمان لازم است.

۴) ترامپ می گوید که تصمیم درباره شروع مجدد فعالیت های اقتصادی مهمترین تصمیم زندگی وی خواهد بود. او می گوید امیدش به خداست!

۵) مدیرعامل کارخانجات داروپخش با نماد دارو گفته روی تولید داروی کرونا کار میکنیم ضمن اینکه بر روی ۸ قلم داروی جدید در حال کار هستیم.

۶) شب گذشته اعلام شد که آمریکا و مکزیک هم به طرح کاهش نفت پیوسته اند. البته روز جمعه بازارهای جهانی به دلیل عید، متوقف بود و واکنش بازار به روز دوشنبه موکول شد.

۷) عدنان الزرفی از عراق که گفته بود روابط دوستانه با آمریکا دارد از تشکیل کابینه انصراف داد و نخست وزیر عراق الکاظمی شد. ایران گفته این یک تصمیم درست در زمان درست است. الکاظمی وزیر اطلاعات عراق است.

۸) فدرال رزرو ۲٫۳هزار میلیارد دلار برای حمیا از وام دهی مشاغل در بازار تصویب کرد. با این خبر اونس طلا به بالای ۱۷۰۰ دلار رسید و شاخص دلار به زیر ۱۰۰ سقوط کرد. بازارها به دلیل عید تعطیل شدند و فرصت کافی برای واکنش نداشتند.

۹) پاول، رئیس فدرال رزرو آمریکا می گوید به محض پايان بحران كرونا ، اقتصاد امريكا بازگشت سهمگين و سريعى به روند رشد قبلى خود ثبت خواهد کرد.تا هر كجا كه لازم باشد ميتوانيم با تزريق پول از اقتصاد حمايت كنيم. براى اعطاى وام و خلق پول! هيچگونه محدوديتى نداريم

۱۰) اوپک پلاس یکبار دیگر متحد شد. اگر لازم باشد روند كاهش توليدات تا دو سال طول خواهد كشيد.اين شرط كه كاهش توليدات اوپك پلاس به شرط همراهى G20 باشد هم لغو است!

۱۱) برخی می گویند که سناتورها، بن سلمان را تهدید کرده اند که اگر وضعیت نفت را بهبود نبخشد حمایت نظامی را فورا قطع می کنند.

۱۲) منابع خبری به نقل از دیپلمات های اتحادیه اروپا می گویند آلمان، فرانسه، ایتالیا، اسپانیا و هلند بر سر بسته حمایت از اقتصاد جهت مقابله با همه گیری کروناویروس به توافق رسیده اند.

۱۳) پس از بحران کرونا، برای اولین بار حمل و نقل مواد پتروشیمی از طریق دریا از بندر عسلویه به ترکیه را آغاز شده است.

۱۴) دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا می گوید مخالفتی با اینکه اتحادیه اروپا همزمان با شیوع ویروس جدید کرونا به ایران کمک پزشکی ارسال کند، ندارد.

۱۵) به اعتقاد Forbes، ویروس کرونا می‌تواند پایانی بر محوریت چین به‌عنوان کارخانه جهان باشد! ژآپن تصمیم گرفته کارخانه های خود را از چین خارج کند.

۱۶) چین در حال وام دهی های سنگین است. در ژانویه ۳۳۴۰میلیار یوان و در مارس ۲۸۵۰میلیار یوان وام داده است!

۱۷) ترامپ در واکنش به کنار کشیدن سندرز از رقابت ها می گوید برنی سندرز هم رفت. از الیزابت وارن تشکر می کنم. اگر او نبود، برنی تقریباً در سه‌شنبه بزرگ نتیجه تمام ایالت‌ها را از آن خودش می‌کرد. دقیقا همانطور شد که دموکراتها و کمیته ملی دموکراتها می‌خواستند، عین افتضاح هیلاری حقه‌باز. بهتر است طرفداری برنی به حزب جمهوریخواه بپیوندند…

۱۸) امروز عصر جلسه شورای عالی بورس برگزار می گردد.

موفق باشید. ۲۳ فروردین ۱۳۹۸

ولید هلالات

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *