۱) ترامپ می گوید ایرانی ها نمی‌خواهند سر به سر ما بگذارند. آنها می‌خواهند توافق کنند ولی منتظر نتایج انتخابات هستند. آن ها منتظرند تا در صورت برنده شدن جوبایدن ، با یک هالو مذاکره کنند . اگر جو بایدن برنده شود چین صاحب ایالات متحده امریکا خواهد شد. اگر من رئیس‌جمهور نبودم، به گمانم اکنون با [با کره شمالی] در جنگ بودید.

۲) وزیر خارجه آمریکا می گوید تحریم تسلیحاتی ایران شش ماه دیگر به پایان می رسد. سازمان ملل باید این تحریم را قبل از تشدید خشونت ایران و شروع یک مسابقه تسلیحاتی جدید در خاورمیانه توسط آن کشور، تمدید کند.

۳) حسن روحانی می گوید باید روند عرضه سهام شرکت‌های بزرگ در بورس تداوم یافته و موانع احتمالی در این مسیر، هر چه سریعتر برطرف شود.وزارت اقتصاد و مجموعه بورس باید تلاش کنند که بورس را به عنوان یک بازار بزرگ قابل اعتماد و اتکا برای سرمایه گذاری‌های اصولی و قابل اطمینان و با کمترین ضریب خطر به جامعه معرفی کنند.

۴) روز گذشته قیمت دلار با افت سنگینی مواجه شد. برخی می گویند علت این است که صرافی ها هنوز در تعطیلی به سر می برند و برخی تصور میکنند این کاهش، بخضی از پازل بانک مرکزی برای حرکت دادن جامعه عامی از بازارهای سنتی به سمت بازار سهام است.

۵) گزارش آژانس بین المللی انرژی نشان می دهد که وضعیت کرونایی جهان عامل کاهش تقاضای نفت به میزان ۲۹میلیون بشکه در روز بوده است.

۶) صدها معترض در شهر طرابلس در شمال لبنان در حالی که معدودی از آنها برای محافظت در برابر ویروس کرونا ماسک به صورت داشتند، شعارهایی علیه دولت و رئیس بانک مرکزی لبنان سر دادند.

۷) در ماه گذشته صندوق ثروت ملی عربستان مبالغی را برای خرید یا برنامه‌ریزی خرید ۲.۸ درصد سهام شرکت کشتی‌سازی کارنیوال، حدود ۸۰ درصد باشگاه فوتبال نیوکاسل یونایتد و هلدینگ‌های رویال داچ شل، توتال اس‌ای، انی‌اس‌پی‌ای و اکوئینور‌ ای‌اس‌ای هزینه کرد.

۸) مقام‌های عراقی روز شنبه از اصابت دو موشک به تاسیسات نفتی یک شرکت چینی در جنوب بغداد خبر دادند.

۹) هر شخص حقیقی (با کد ملی) می‌تواند مبلغ ۲ میلیون تومان در هر ETF سهام دولتی سرمایه گذاری نماید. اگر تقاضا بیشتر از عرضه باشد، روش تسهیم به نسبت استفاده می شود.

۱۰) مدیرعامل شرکت بورس تهران با اشاره به بحث مطالعاتی برای تعدیل شاخص کل اشاره، گفت، حضور شرکت‌ها و زیر مجموعه آنها می‌تواند اثر مضاعف در بورس ایجاد کند و اگر به جمع بندی برسیم اثر این سرمایه گذاری‌ها بر شاخص حذف می‌شود.

۱۱) مدیرعامل ایران‌خودرو از طراحی پلتفرم خودروی برقی خبر داد و گفت با جدیت درحال توسعه محصولات هستیم.

۱۲) مبارکه به رکورد ۱۳۰ ذوب مداوم در رسیده و با ثبت این رکورد تناژ تولید فولاد مذاب در ۲۴ ساعت به حدود ۲۳ هزار و ۱۰۰ تن رسید.

۱۳) معدن مس Antamina پرو که تحت كنترل بی اچ پی و گلنكور است اعلام كرد كه برای کاهش اثرات ناشی از شیوع کروناویروس و مقابله با آن، تمام فعالیت ها را به مدت حداقل دو هفته متوقف خواهد کرد. (کاهش عرضه مس)

۱۴) شرکت Freeport-McMoRan با افزایش شمار مبتلایان به کروناویروس معدن مس نیومکزیکو را بست. (کاهش عرضه فلزات معدنی )

۱۵) میدکو ۶۹درصد افزایش سرمایه می دهد. چکاپا ۲۹۸درصد!

۱۶) ارزیابی فست‌مارکت در تاریخ ۱۵ آوریل، در خصوص نرخ شمش فولاد صادراتی ایران، فوب بنادر این کشور، حدود ۳۴۰ الی ۳۵۰ دلار/تن، با افزایش ۱۰ دلاری توام بوده است.

۱۷) مجتمع های پتروشیمی تولیدکننده مواد اولیه صنعت خودرو، با توجه به کاهش شدید تولید و عرضه خودرو، با کاهش بیشتری در تقاضا مواجه خواهند بود.

۱۸) در تایلند، گزارش های تأیید نشده ای در مورد وجود برنامه ای برای پایان دادن به فروش بنزین مخلوط اتانول تا ماه سپتامبر سال جاری وجود دارد. ( حذف ۴٫۴میلیون لیتر در روز مصرف)

۱۹) پتروشیمی نوری، سهام پتروشیمی هنگام را خرید. این شرکت یک طرح اوره با پیشرفت ۷۵درصد است.

۲۰) ورود پول به بازار روز گذشته بیش از هزار میلیارد تومان بود.

۲۱) واکسنی در حال تولید است که گفته می شود به احتمال ۸۰درصد موفق خواهد بود. بازارها در آخرین لحظات روز جمعه به آن واکنش دادند و حالا این خبر تایید شد. یک میلیون واکسن تولید می شود.

موفق باشید. ۳۱ فروردین ۱۳۹۹

ولید هلالات

 

تحلیل شرکت های بورس اوراق بهادار را در گزارش بازار بخوانید.

کانال تلگرام: https://t.me/farabibourse

ما را در آپارات دنبال کنید: http://www.aparat.com/kargozari.org

خرید و فروش آنلاین سکه و طلا : https://kargozari.org/2018/05/25/gold

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *