۱) کوین کریمر می گوید فروپاشی امروز در قیمت‌های نفت تهدیدی ویران‌کننده برای بخش‌های نفت و گاز آمریکا به شمار می‌آید. بیشترین تعداد از نفت‌کش‌های سعودی طی چند سال گذشته در راه سواحل ما هستند. با توجه به تحولاتی که امروز روی داد از رئیس جمهور می‌خواهم که مانع از تخلیه نفت این نفتکش‌ها در آمریکا شود.

۲) بخش نفت و گاز آمریکا از نظر سیاسی بسیار مهم و تاثیرگذار است. بسیاری از لوایح با حمایت آن ها به نتیجه می رسد و یا با عدم حمایت آن ها شکست می خورد! ترامپ اگر در مقابل عربستان ایستادگی نکند، آینده مبهمی خواهد داشت.

۳) عربستان عامدانه در حال ارسال تانکرهای عظیم به سمت آمریکا بوده و قبل از توافق، عملا کاخ سفید را هدف گرفته بوده است. این محتمل است که بازی سیاسی بزرگتری برای ایجاد بحران در آینده سیاسی ترامپ چیده شده باشد!

۴) وال استریت ژورنال می گوید قانونگذاران ایالات متحده و کاخ سفید به توافق بر سر برنامه بسته کمکی کسب و کارهای کوچک به ارزش ۴۵۰ بیلیون دلار نزدیک هستند.

۵) ترامپ می گوید لايحه حمايت از مشاغل كوچك در حال آماده سازى ست و از اين صنايع حمايت قدرتمندى خواهيم كرد. ايالتها يكى پس از ديگرى آمادگى خود را براى بازگشايى از قيد قرنطينه اعلام ميكنند. شهردار نيويورك هم در اين خصوص به كاخ سفيد خواهد آمد.

۶) قیمت سنگ ۸۶٫۲دلار، کنسانتره ۱۰۳٫۷دلار، چین.

۷) ترامپ می گوید اگر بایدن رئیس جمهور شود ایران و چین، آمریکا را مال خودشان می‌کنند.

۸) چین برای دومین بار در سال جای نرخ بهره را کاهش داد.

۹) قرار است نرخ سپرده قانونی در ایران به ۶درصد کاهش یابد که قدرت وام دهی بانک های ایرانی را افزایش می دهد.

۱۰) رییس‌کل بانک مرکزی در بخشنامه‌ای به مدیران عامل شبکه بانکی ضمن تأکید بر این موضوع که فرصت اقبال به سرمایه‌گذاری در بورس مغتنم شمرده شود، یادآور شد از ظرفیت بالای فراهم شده در بازار سرمایه برای واگذاری سهام و بنگاه‌های تحت تملک خود بهره گیرند.

۱۱) آمریکا به عراق پیشنهاد داده است که این کشور را از بحران انرژی خارج کند و بغداد به جای ایران از کشورهای دیگر گاز وارد کند.

۱۲) سالکو به عنوان بزرگترین کارخانه شمش آلومینیوم کشور تا پایان هفته افتتاح می شود. وغدیر در سالکو سهامدار است.

۱۳) ومعادن که سهام نیروگاهی هم دارد با سرمایه گذاری منجر به بهبود عملکرد زیرمجموعه ها شده است. با ادامه انجام عملیات بهسازی روی واحد دوم نیروگاه شاهرود و دو واحد نیروگاه سمنان، مجموعا ۸۴ واحد به تولید دونیروگاه افزوده خواهد شد.

۱۴) محدودیت‌های وضع شده به دلیل بحران شیوع کرونا در چند کشور اروپایی کاهش یافت و در شماری از این کشورها با آغاز هفته، کلید بازگشت تدریجی به وضعیت عادی زده شد.

۱۵) روزنامه وال‌استریت‌ژورنال گزارش داده مسئولان در نیویورک یک بانک کره جنوبی را که به پولشویی برای ایران متهم شده جریمه کرده‌اند.

۱۶) لری کودلاو می گوید ماه مى ميتواند ماه “گذار اقتصادى” و عبور از شرايط فعلى باشد.

۱۷) مدیرعامل تامین سرمایه امین از بورسی شدن این شرکت خبر داد. احتملا طی هفته های بعدی شاهد عرضه سهام این شرکت هستیم.

۱۸) رئیس هیات مدیره فاذر می گوید مشکل اصلی شرکت آذرآب، کمبود نقدینگی و سرمایه در گردش است که در صددیم بخشی از آن را از محل آورده نقدی سهامداران و افزایش سرمایه و نیز مساعدت بیشتر مسئولان کشور برطرف کنیم

۱۹) فولاد خوزستان در فروردین، رکورد تولید خود را شکست.

۲۰) مدیرعامل نوری می گوید در فرودین ماه ۹۹، ۱۰۵ درصد ظرفیت اسمی کار کردیم. همچنین پتروشیمی هنگام سال ۱۴۰۰ به بهره‌برداری می‌رسد.پتروشیمی هنگام دو واحد دارد. واحد آمونیاک ۷۵ درصد و واحد اوره ۵۵ درصد پیشرفت داشته‌است .

۲۱) روز گذشته ۸۶۵میلیارد تومان ورود پول صورت گرفت. در پایان بازار ۳۱۹۰میلیارد تومان ارزش صف خرید ها بود.

۲۲) انستیتوپاستور فرانسه سعی دارد با استفاده از یک نسخه اصلاح شده از واکسن سرخک، بدن انسان را وادار کند در برابر ویروس کووید ۱۹ پادتن بسازد.

۲۳) وسینا خبر تجدید ارزیابی را تایید کرد.

۲۴) کارگزاری بانک ملت در سال ۹۸ به سود ۵۲میلیارد تومانی رسید. این شرکت زیرمجموعه تملت است.

۲۵) اساسنامه ETF های دولتی به تصویب رسید. شمارش معکوس برای ورود صندوق ها با کد ملی!

موفق باشید. ۲ اردیبهشت ۱۳۹۹

 

تحلیل شرکت های بورس اوراق بهادار را در گزارش بازار بخوانید.

کانال تلگرام: https://t.me/farabibourse

ما را در آپارات دنبال کنید: http://www.aparat.com/kargozari.org

خرید و فروش آنلاین سکه و طلا : https://kargozari.org/2018/05/25/gold

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *