۱) رادیو جوان که در برنامه صبحگاهی ۲۰۰هزار نفر شنونده دارد، چالش سرمایه گذاری راه انداخته که پس انداز بانکی بهتر است یا راه انداختن یک کارگاه تولیدی؟ اما پاسخ نهایی این شبکه به مخاطبان این است: “هیچ کدام، منابع خود را به بورس بیاورید”

۲) سهام عدالت با دستور رهبری آزاد شد. از حدود ۲ماه آینده افراد بر اساس درخواست خود می توانند تصمیم بگیرند که مستقیما مدیریت دارایی خود را انجام دهند یا این مساله با مدیریت صندوق عدالت باشد. با توجه به اینکه بخش اعظم دارندگان سهام عدالت، کد بورسی ندارند، امکان فروش سهام توسط آن ها ماه ها زمان خواهد برد.

۳) روز گذشته ۱۵۰۰میلیارد تومان ورود پول به بازار صورت گرفت. ارزش معاملات هم ۱۳٫۳هزار میلیارد تومان بود!

۴) تحلیلگران سیاسی می گویند، محبوبیت مرکل به بالاتری سطح و محبوبیت ترامپ به کمترین سطح افت کرده است. مرکل از ابتدا توصیه های پزشکی را جدی گرفت و آن را برای مردم آلمان بیان کرد. ترامپ با سخنانی سخیف، مردم آمریکا را به اشتباه انداخت و ضربه بزرگتری به اقتصاد زد. حالا موسسات مستقل می گویند بایدن در نظرسنجی ها پیش افتاده است!

۵) مجلس فرانسه طرح لغو تدریجی قرنطینه را تصویب کرد.

۶) پتروشیمی‌ بوعلی سینا تا پایان تابستان وارد‌ فرابورس‌ می‌شود.

۷) سامانه املاک خردادماه تحویل سازمان مالیات می‌شود! یکی از وظایف این سامانه اخذ مالیات بر خانه‌های خالی است!!

۸) بانک‌های ملی، سپه، مسکن، کشاورزی، رفاه کارگران، ملت، تجارت، صادرات و قرض‌الحسنه مهر ایران به عنوان بانک‌های منتخب از ۱۴ اردیبهشت‌ماه، آماده پذیره‌ نویسی متقاضیان خریداری واحدهای سرمایه‌ گذاری ETF هستند. در این ETF سهام بانک ملت، تجارت، صادرات به همراه بیمه البرز و اتکایی امین وجود دارد. قابل معامله شدن صندوق، ماه ها زمان لازم دارد.

۹) ایالات متحده روز سه‌شنبه پیش‌نویس قطعنامه ای را میان شمار محدودی از اعضای شورای امنیت توزیع کرده که در آن به مساله تمدید تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران اشاره شده است.

۱۰) مدیرعامل هلدینگ صنایع غذایی سینا از حضور دو شرکت تولید کننده نوشیدنی و مواد پروتئینی بنیاد مستضعفان در بورس تا پایان سال ۹۹ خبر داد.

۱۱) نخست وزیر اسپانیا سانچز می گوید هدف دولت بازگشت به نرمال در اواخر ماه ژوئن است.

۱۲) وزیر انرژی روسیه الکساندر نواک می گوید قیمت های نفت به دلیل پر شدن انبار ها و ذخیره سازی به سرعت ریکاوری نخواهد داشت.

۱۳) عراق با سقوط نفت با بحران مواجه شده است. حالا، دستور توقف تمام هزینه‌ها در وزارت نفت و دولت عراق!

۱۴) در حالی که نماینده انجمن فولاد از وزارت صمت درخواست کرد دخالتی در قیمت گذاری فولادی‌ها نداشته باشد تا بازار تنظیم شود و وی نیز پذیرفت، روز گذشته باز هم شاهد ابطال معاملات در بورس کالا بودیم!

۱۵) تولیدکنندگان آمریکایی در بحبوحه افت کم سابقه تقاضا در بحران شیوع پاندمی ویروس کرونا، با کمبود فضای برای نگهداری نفت بدون مشتری مواجه شده و در حال انتقال تولیدشان به ذخایر استراتژیک آمریکا هستند.

۱۶) دایاموند آفشور ، از بزرگان حفاری آمریکا، ورشکست شد.

۱۷) تیمی متشکل از ده‌ها دانشمند برجسته آمریكا و مجموعه‌ای از میلیاردرها و صنایع بزرگ این کشور مدعی شدند که راه غلبه بر شیوع ویروس کرونا را یافته‌اند و آن را به طور سری در اختیار كاخ سفید قرار داده‌اند. نام این تیم، “پروژه منهتن” است.

۱۸) پوتین قرنطینه در روسیه را ۱۱ روز دیگر تمدید کرد اما هندی ها به کار برمیگردند.

۱۹) سومین واکسن کووید-۱۹ در چین توانست به مرحله دوم آزمایشات بالینی راه پیدا کند.

۲۰) پرسپولیس به عنوان پنجمین تیم آسیا از سوی FootballDatabase انتخاب شده است. در آینده اگر باشگاه ها به بورس بیایند، این دست خبرها هم مهم خواهد شد!

۲۱) نمایندگان آمریکا و کره جنوبی در امور کره شمالی اعلام کردند علی‌رغم شایعات درباره وضع جسمانی رهبر این کشور، هیچ نوع تحرک مشکوک و غیرعادی در کره شمالی مشاهده نمی‌شود.

۲۲) آمریکا از چین بابت کرونا درخواست غرامت کرده است. نمایندگان می گویند اوراق فدرال را ابطال کنیم!

۲۳) فملی می گوید تجدید ارزیابی در دست بررسی است. گل گهر هم افزایش سرمایه ای در دستور کار دارد اما برای طرح توسعه.

۲۴) وخارزم یک شفاف سازی مثبت در کدال قرار داده است.

۲۵) شفاف سازی فملی کامل، جامع و مثبت بود.

۲۶) صندوق های درآمد ثابت می توانند سهام نداشته باشند و کف ۵درصد برداشته شد.

۲۷ ضریب اعتباردهی در بورس از ۳۵درصد به ۳۰درصد تغییر کرد. اقدامی قابل دفاع در راستای عدالت!

موفق باشید. ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹

ولید هلالات

 

تحلیل شرکت های بورس اوراق بهادار را در گزارش بازار بخوانید.

کانال تلگرام: https://t.me/farabibourse

ما را در آپارات دنبال کنید: http://www.aparat.com/kargozari.org

خرید و فروش آنلاین سکه و طلا : https://kargozari.org/2018/05/25/gold

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *