۱) حمله های اوباما به ترامپ، تمامی ندارد اما ترامپ جدیدا کمتر پاسخ می دهد چون چیزی برای گفتن ندارد. اوباما، ترامپ را بخاطر ضعف در مهار کرونا به باد انتقاد گرفته است، ترامپ در پاسخ گفته اوباما بی کفایت است! شاید در آینده این اوباما باشد که دولت بایدن را رهبری می کند.

۲) نخست وزیر اسرائیل همزمان با رای‌گیری برای تشکیل دولت ائتلافی در پارلمان این کشور اعلام کرد که هم اکنون زمان الحاق شهرک‌های کرانه باختری رود اردن به خاک اسرائیل است. (بسیاری از کشورها واکنش تندی نشان داده اند اما اسرائیل تا وقتی ترامپ بر سر کار باشد می تواند چنین مانورهایی بدهد)

۳) بررسی اطلاعات مؤسسات رهگیری خطوط کشتیرانی حاکی از آن است که نفتکش فاکسون حامل فرآورده‌های نفتی صادراتی ایرانی ساعاتی پیش از تنگه باب‌المندب به مقصد آمریکای لاتین عبور کرده است. گفته می شود ایران به ونزوئلا بنزین و فرآورده نفتی می دهد و به جای آن طلا دریافت می کند. آمریکا تهدید کرده بود که مانع رسیدن کشتی های ایرانی می شود اما برخی خبرها نشان می دهد که چهار کشتی به مقصد رسیده اند.

۴) معاون سیاسی وزارت امور خارجه با احضار سفیر سوئیس به عنوان حافظ منافع دولت آمریکا، از وی خواست مراتب هشدار جدی ایران نسبت به هر گونه تهدید احتمالی از سوی آمریکا علیه نفتکش های ایرانی را به مقامات آن کشور منتقل نماید.

۵) در پی انتشار برخی گزارش ها مبنی بر تهدید دولت آمریکا به ایجاد مزاحمت برای تانکرهای حامل سوخت ایران به مقصد ونزوئلا، وزیر خارجه با ارسال نامه‌ای به گوترش نسبت به تحرکات آمریکا هشدار داد.

۶) کویت و عربستان تولید نفت از میدان نفتی مشترک را متوقف می‌کنند. تولید روسنفت هم نسبت به سال گذشته بیش از ۲درصد افت کرده است. این خبرها باعث رشد ۴درصدی قیمت نفت در زمان بازگشایی بازها شد.

۷) قیمت میلگرد و سنگ آهن در چین شدیدا صعودی شده است. در بازگشایی اول وقت دوشنبه، فیوچرهای چینی سقف زدند.

۸) معاملات شمش بورس کالا یکبار دیگر هم ابطال شد. سه شنبه جلسه ای در وزارت صمت برگزار خواهد شد. هفته ها ابطال معاملات باعث انباشت تقاضا شده و رشد دلار صرافی ملی به بالای ۱۷۰۰۰ تومان و رسیدن دلار بازار آزاد به ۱۷۶۰۰ تومان باعث تقویت تقاضا شده است این در حالی است که خبرگزاری هایی نظیر تسنیم، مهر و کیهان در خصوص حباب دلار، سکه و شمش مطلبی ننوشته اند.

۹) دبیر انجمن سیمان می گوید نعت سیمان پیگیر افزایش قیمت بوده و امید می‌رود این‌ موضوع هر چه زودتر به نتیجه برسد. با توجه به تغییر وزیر صنعت به بهبود سیاست‌های این وزارتخانه در مورد صنعت سیمان خوشبین هستیم. همچنین با در نظر گرفتن ارزش جایگزینی شرکتهای سیمانی، قیمت سهام این گروه هنوز به ارزش جایگزینی هم نرسیده و در صنعت سیمان حبابی در کار نیست.

۱۰) نخست وزیر جدید عراق اونیفورم حشد الشعبی را به تن کرد!

۱۱) وزیر خارجه آمریکا گفت آمریکا، چین را در زمینه شیوع کرونا مقصر می‌داند و واشنگتن در رایزنی با متحدانش در پی طرح‌ریزی ساز و کار دقیقی علیه پکن است.

۱۲) احتمالا از نیمه دوم خرداد مرزهای هوایی ترکیه بر روی ایران باز می شود.

۱۳) معاملات گواهی سپرده به دلیل قیمت های خارج از عرف و بالاتر از بازار متوقف شد این در حالی است که با احتساب رشد قیمت اونس در بازارجهانی طی صبح امروز و رشد قیمت دلار در روز گذشته، عملا قیمت سکه در بازار آزاد به بالای قیمت گواهی سپرده قبل از متوقف شدن می رسد!

۱۴) روز چهارشنبه هر کد معاملاتی می تواند ۵۰ سهم لاستیک یزد با نماد “پیزد” را به قیمت ۴۰۳۵۳ ريال درخواست خرید بدهد.

۱۵) ترامپ می گوید “این امکان را داریم که روابطمان را با چین به طور کامل قطع کنیم” اکنون نمی خواهم با رئیس جمهور چین گفتگو کنم…

۱۶) به گفته عباس علی‌آبادی مدیرعامل شرکت مپنا، به زودی از خط تولید پکیج برقی سازی خودروها رونمايي می‌شود

۱۷) وساپا جزئیاتی از زمین های الهیه، پلاسکوکار و ایزدشهر منتشر کرده که تفاوت با اهمیتی میان ارزش دفتری و ارزش کارشناسی آن دیده می شود.

۱۸) تملت تعهد پذیره نویسی اوراق فولاد مبارکه به مبلغ هزار میلیارد تومان را عهده دار شد.

۱۹) تیپیکو بابت مطالبات خود بخشی از سهام “دفرا” را به تملک خود درآوده است.

۲۰) قرارداد ‏EPC‏ پروژه شیرین سازی برش سنگین پتروشیمی نوری با یک کنسرسیوم ایرانی و به ارزش ۴۳ میلیون ‌‏یورو به صورت ارزی و ۲۵۰ میلیارد تومان امضا شد.‏ خروجی این پروژه کاهش سولفور ‏Heavy End‏ -که ترکیبی شبیه به گازوئیل است-، از ‌‎۲۵۰۰ pmm ‎به ‌‎۵۰ ppm ‎و ‌‎۱۰ppm ‌‏ بر اساس درخواست مشتری است.

موفق باشید. ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹

ولید هلالات

 

تحلیل شرکت های بورس اوراق بهادار را در گزارش بازار بخوانید.

کانال تلگرام: https://t.me/farabibourse

ما را در آپارات دنبال کنید: http://www.aparat.com/kargozari.org

خرید و فروش آنلاین سکه و طلا : https://kargozari.org/2018/05/25/gold

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *