۱) شرایط آب و هوا در برزیل، نگرانی از گسترش کرونا در معادن، کاهش موجودی انبارهای چین و بهبود حال و احوال فولادسازان، باعث شده تا تقاضا روی سنگ آهن به شدت تقویت شود. سنگ آهن ۶۲درصد تنها ۲ دلار تا ۱۰۰ دلاری شدن فاصله دارد.

۲) رهبر اکثریت مجلس سنای ایالات متحده مک کانل می گوید طی دو هفته آتی ضرورت لایحه کمکی دیگری در واکنش به کروناویروس را مورد ارزیابی قرار می دهیم.

۳) پیمان کارگر به عنوان مدیرعامل شرکت اینفینیتی در گروه رنو نیسان انتخاب شد. دویچه می گوید، او (پس از مدیرعامل خساپا و خاور) موفق ترین مدیر صنعت خودرو جهان محسوب می شود.

۴) طرحى در مجلس سناى امريكا در حال تهيه است كه تمام شرکت‌های چينى را از ليست شركت‌هاى عضو بازار سهام امريكا اخراج مي‌كند و همكارى با آنان را ممنوع مي‌كند!

۵) با ممنوع المعامله شدن اشخاص حقوقی در گواهی سکه و نگرانی دارندگان سکه از آنچه این روزها دیده می شود، گواهی سکه صف فروش شد و تنها ۲درصد با قیمت بازار فاصله دارد.

۶) بانک سپه درصدد واگذاری یک کرسی از سهام مدیریتی خود در شرکت گروه مدیریت سرمایه گذاری امید به شکل نقد و اقساط است.

۷) مدیرعامل هلدینگ انرژی گستر سینا از عرضه این هلدینگ و یک شرکت زیر مجموعه آن در بازار سرمایه طی سال جاری خبر داد.

۸) ازین پس هلدینگ خلیج فارس، بازارگردانی شگویا را بر عهده خواهد داشت.

۹) های وب در مناقصه مربوط به ایجاد زيرساخت ابري پیام رسان هاي بومی مشارکت کرده است.

۱۰) با تصمیم شورای عالی بورس، صندوق ETF دارا یکم پس از یک ماه قابل معامله می شود. از روز گذشته دولت و سرویس های خبری تبلیغات گسترده ای جهت فروش این صندوق را آغاز کرده اند. بسیاری از فعالان بازار بورس و کانال ها نیز مخاطبان خود را به حمایت از طرح دولت دعوت کرده اند. (من خودمم خریدم -نماد دارا یکم ساعت ۹:۳۰ قابل معامله میشه)

۱۱) ‌ (http://www.sena.ir/d/2019/03/06/3/16011.jpg)با پذیرش استعفای فلاح پور،محمدرضا معتمد عضو هیات مدیره سازمان بورس شد.

۱۲) گفته می شود که عرضه اولیه آریاساسول برای چهارشنبه هفته بعدی قطعی شده است. این نشان می دهد که قیمت اتان نیز مشخص شده که زمان عرضه تعیین نموده اند.

۱۳) استقلال و پرسپولیس به بازار یک قدم نزدیک تر شدند. امیر هامونی می گوید “تنها یک سری فرآیندها از جمله ثبت نزد سازمان بورس و افزایش سرمایه از محل دارایی‌های این دو باشگاه باقی مانده که با توجه به زمان بر نبودن این موارد، به زودی شاهد عرضه سهام سرخابی‌ها خواهیم بود”

۱۴) فرشاد مومنی استاد اقتصاد دانشگاه علامه می گوید ” اینکه راه جدیدی برای ارضاء تمایلات سوداگرانه باز کنید تا انگیزه‌های موجود در راه‌های دیگر سوداگرانه کاهش یابد تناقضی است که در روزهای اخیر به خوبی خود را نشان داده است. به طوری که به محض اینکه کوچکترین نوسانی در چشم انداز بورس حاصل می شود آثار آن را در بازار طلا و سکه و … مشاهده می‌کنید. پس از این زاویه هم به هیچ وجه مشکل ما حل نمی‌شود.”

۱۵) پیشبینی شده “تولید نفت خام هفت حوضه بزرگ نفت خام شیل آمریکا در ماه آینده، با رکودی بی‌سابقه ۱۹۷ هزار بشکه در روز کاهش می‌یابد.”

۱۶) چین می گوید دارویی برای درمان کرونا ساخته که روی موش ها مثبت بوده و احتمالا به دنبال ساخت واکسن نخواهد رفت.

۱۷) سنتیمنت اقتصادی آلمان منتشره از سوی موسسهZEW بهتر از عدد ۳۰ انتظارات به عدد ۵۱ رسید. قبلا ۲۸٫۲ بود!

۱۸) کاخ سفید به دنبال کاهش نرخ مالیات شرکتی است.

۱۹) رئیس فدرال رزرو ایالات متحده جیروم پاول می گوید حجم ترازنامه در حال حاضر نگرانی های تورمی را افزایش نمی دهد. وی می گوید انتظار دارد تا حجم ترازنامه با گذر زمان و به طور تدریجی نزول کند.

۲۰) به دنبال افزایش بهای قراضه وارداتی در ترکیه، قیمت بیلت دراین کشور افزایشی شد. در این کشور قراضه ۲۴۵دلار و شمش ۳۷۰دلار است.

۲۱) داده های مصرف فولاد چین در ماه آوریل نیز مثبت بوده و انتظار می رود تقاضای فولاد در سه ماهه دوم سال جاری به طور پیوسته رشد نماید.

۲۲) روز گذشته ارزش معاملات نزدیک به ۱۴هزار میلیارد تومان و ورود پول حقیقی ۵۷۰میلیارد تومان گزارش شد.

۲۳) آمریکا می گوید اگر قایق های ایرانی فاصله گذاری اجتماعی را (۱۰۰متر) رعایت نکنند ما به دلیل نگرانی از کرونا در آب های آزاد با آن ها برخورد می کنیم. ( اصل خبر: نیروی دریایی آمریکا روز سه شنبه اخطار داده است که علیه شناورهایی که در آب های خاورمیانه در فاصله صد متری ناوهای ارتش آمریکا قرار گیرند، دست به “تدابیر قانونی دفاعی” خواهد زد.)

موفق باشید. ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹

 

تحلیل شرکت های بورس اوراق بهادار را در گزارش بازار بخوانید.

کانال تلگرام: https://t.me/farabibourse

ما را در آپارات دنبال کنید: http://www.aparat.com/kargozari.org

خرید و فروش آنلاین سکه و طلا : https://kargozari.org/2018/05/25/gold

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *