۱) فولاد خوزستان یک محموله ۳۰هزار تنی برای تحویل در مردادماه به چین را به قیمت ۳۶۴دلار هر تن با قرارداد فوب قیمت گذاری و فروخته است که این نشان می دهد نرخ شمش ایران در حال صعود است.

۲) در حال حاضر هر تن بیلت ترکیه حدود ۳۷۵-۳۷۰ دلار معامله می شود. این رقم در هفته گذشته ۳۶۰-۳۵۵ دلار قیمت گذاری شده بود. این رشد به علت افزایش قیمت قراضه است.

۳) شرکت معدنی واله اعلام کرد فعالیت های خود در مرکز توزیع و ترمینال ساحلی Rubiah Maritime Terminal در مالزی که به دلیل شیوع ویروس کرونا متوقف شده بود را از سر گرفت.

۴) در خلیج فارس، نفتا ۲۵۰دلار هر تن، بنزین ۳۲٫۵دلار هر بشکه، نفت سفید ۳۱٫۵دلار هر بشکه، گازوئیل ۳۵٫۳دلار هر بشکه و نفت کوره ۱۷۱ دلار هر تن در تاریخ ۲۲ ماه می معامله شده است.

۵) براساس گزارش وزارت راه، متوسط قیمت هر متر مربع واحد مسکونی در تهران در اردیبهشت ماه امسال، به ۱۷ میلیون و ۶۶ هزار تومان رسیده است که نسبت به زمستان ۳۲درصد رشد نشان می دهد.

۶) دولت ژاپن به زودى از لايحه حمايتى دوم خود به ارزش تقريبى ۱۰۰ تريليون ين جهت كنترل اثرات شيوع كرونا رونمايى خواهد كرد !

۷) وزارت انرژی روسیه امیدوار است تا بازار نفت در بازه ماه ژوئن تا جولای بالانس شود. آن ها می گویند ” مازاد فعلی بین ۷ تا ۱۲ میلیون بشکه در روز مشاهده می شود.روسیه به سطوح هدف خود در توافق اوپک پلاس دست یافته است.”

۸) تحلیلگران می گویند که قیمت مس با توجه به شرایط موجود شانس رشد تا ۵۶۰۰ دلار هر تن را دارد اما تنش میان چین و آمریکا هم می تواند مانع ازان شود.

۹) آقای هست Hasset مشاور اقتصادی ترامپ میگوید نرخ بیکاری آمریکا هنوز به نقطه پیک نرسیده و احتمالا این رقم در ماه جاری (می) به بالای ۲۰% خواهد رسید.

۱۰) شورای نگهبان در روز چهارشنبه این هفته نیز جلسه دارد و لایحه اصلاح نظام پولی و بانکی نیز در این جلسه بررسی خواهد شد و نظر نهایی این شورا درباره حذف چهار صفر از پول ملی به‌زودی اعلام می‌شود.

۱۱) جوبایدن با انتشار یک ویدئو که ترامپ را در حال بازی گلف نشان می دهد، گفته “نزدیک به ۱۰۰ هزار نفر جان باخته و ده ها میلیون نفر بیکار شده اند آن وقت رئیس جمهور روز خود را صرف بازی گلف می کند!”

۱۲) مدیرعامل ملی مس می گوید که تولید کاتد در این شرکت ۱۲٫۵درصد رشد کرده است.

۱۳) جنگ لفظی میان مقامات آمریکا و چین بر سر شیوع کرونا، همچنین تصمیم پکن برای داشتن کنترل‌ بیشتر بر منطقه خودمختار هنگ کنگ رو به تشدید است. دولت چين در بيانيه اى از اخراج شركتهاى چينى از ليست بازار سهام امريكا به شدت انتقاد كرده و آن را حركتى سياسى و غيرحرفه اى دانست كه چين را هدف گرفته است . پيشتر عصر ديروز وزارت خارجه چين به امريكا بابت “عبور از خط قرمز دولت چين” در خصوص كمك امريكا به دولت تايوان ، هشدار داده بود.

۱۴) معاون مجتمع پتروشیمی جم می گوید که یک اورهال حساس در این پتروشیمی به پایان رسیده و انتظار دارد در سال جاری شاهد ثبت رکورد جدید تولید باشیم.

۱۵) یک تصمیم مهم در خصوص هپکو در ایمیدرو : “به منظور تامین نقدینگی مورد نیاز هپکو تا پیگیری های لازم جهت تخصیص ۱۰۰ میلیارد تومان از طریق سیستم بانکی و ۱۰۰ میلیون دلار منابع ارزی از طریق ایمیدرو برای تامین نیاز ارزی واردات قطعات و ماشین آلات مورد نیاز این شرکت صورت گیرد.”

۱۶) مدیرعامل شستا می گوید زیرمجموعه های این شرکت ۱۰هزار میلیارد تومان افزایش سرمایه می دهند و ۸هزار میلیارد تومان طرح به بهره برداری می رسد. همچنین مجموع شرکت های زیان ده شستا به زیر ۱۰ شرکت رسیده اند.

۱۷) وتوسم ۱۰درصد سهام ثمسکن را ۷ تیرماه به قیمت ۱۱۵۰۰ ريال می فروشد.

۱۸) روحانی قبل از رسیدن پای قالبیاف به مجلس : “مردم چشم امید به همکاری یکساله دولت دوازدهم با مجلس دوخته اند. دولت از همکنون دست دوستی خود را به سمت مجلس دراز می کند.”

۱۹) ترامپ در گفتگوی تلفنی با اردوغان خواستار «کاهش فوری» سطح تنش‌ها در لیبی شد.

۲۰) «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه هشدار داد که قدس خط قرمز تمامی مسلمان جهان بوده و هرگز اشغال اراضی فلسطینیان را قبول نخواهیم کرد.

۲۱) نخست‌وزیر اسرائیل مدعی شد «الحاق» بخش‌های جدیدی از کرانه باختری به سرزمین‌های اشغالی روز اول جولای (۱۱ تیرماه) انجام خواهد شد و این تاریخ، تغییر نخواهد کرد.

۲۲) وزیران انرژی عراق و عربستان بر ادامه همکاری برای برقراری توازن مجدد در بازار نفت توافق کرده و پایبندی به توافق کاهش تولید گروه اوپک پلاس را مورد تاکید قرار دادند. (روابط دو کشور در حال بهبود است)

۲۳) در پی تشدید تنش‌های پکن و لندن در خصوص منشاء شیوع ویروس کرونا، به رغم رکود اقتصادی ناشی از شیوع این ویروس در انگلیس، این کشور از واردات کالا از چین خودداری می‌کند.

موفق باشید. ۶ خرداد ۱۳۹۹

تحلیل شرکت های بورس اوراق بهادار را در گزارش بازار بخوانید.

کانال تلگرام: https://t.me/farabibourse

ما را در آپارات دنبال کنید: http://www.aparat.com/kargozari.org

خرید و فروش آنلاین سکه و طلا : https://kargozari.org/2018/05/25/gold

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *