در زمان دورکاری

این روزها از دورکاری زیاد می‌شنوید. درست است؟ اما دورکاری دقیقا چیست؟ کسانی که وظایف شغلی خود را بدون حضور در محل کار و از راه دور مثلا در منزل انجام می‌دهند، در اصطلاح دورکاری می‌کنند. بعضی از افراد دورکار در خانه کار می‌کنند و برخی دیگر هم در فضاهای کاری مشترکی که وجود دارد، در کنار افراد دیگر مشغول به فعالیت می‌شوند. دورکاری تنوع فراوانی دارد. بعضی‌ها هر روز کار می‌کنند و برخی هم چند روز در هفته. اما چطور می‌شود با این روش شغلی، بهره‌ورتر عمل کرد؟ در این مقاله، از نکاتی گفته می‌شود که به افراد در افزایش بهره وری در زمان دورکاری کمک می‌کند.
(قسمت سوم از پنج قسمت)

 از ابزارهای کاری مناسب استفاده کنید

اگر بنا باشد که دورکاری کنید، باید ابزارها و تجهیزات مناسبی را هم در منزل داشته باشید؛ مثلا اهمیت‌دادن به ارگونومی میز، صندلی و ابزارهایی مانند رایانه به شما کمک می‌کند تا راحت‌تر کار کنید و بتوانید در طول کار به‌خوبی تمرکز داشته باشید. اگر بدانید که ارگونومی چیست و چطور می‌تواند به بهره‌وری‌تان اضافه کند، راحت‌تر و با جسمی سالم‌تر مشغول به کار خواهید شد.

حواستان به بدنتان و موقعیت نشستن خود باشد. در هنگام کارکردن باید بدنتان کاملا راحت باشد تا زود خسته نشوید و مشکلات جسمی برای‌تان به وجود نیاید. دور و اطرافتان را هم شلوغ نکنید. شلوغی و بی‌نظمی محیط باعث می‌شود تا آشفته شوید و نیاز به استراحت در شما افزایش پیدا کند.

نرم‌افزارها و برنامه‌های رایانه‌ای مناسب

لپ‌تاپ و رایانه‌ی شخصی مهم‌ترین ابزارهای افراد برای افزایش بهره‌وری در زمان دورکاری هستند. علاوه‌ بر اینکه کار این افراد با رایانه پیش می‌رود، ارتباطاتشان با مدیران و سرپرستان خود هم ازطریق اینترنت و رایانه است. پس به برنامه‌ها و نرم‌افزارهایی نیاز دارند که به‌کمک آنها، مدیریت طرح‌ها، تعاملات و امور کاری برایشان ممکن شود. نمونه‌های بسیار متنوعی از نرم افزارهای کاربردی برای مدیریت ارتباطات و طرح‌ها وجود دارد. پس اگر دورکار هستید، از آنها غافل نشوید.

جمع مدیران نامدار

 

تحلیل شرکت های بورس اوراق بهادار را در گزارش بازار بخوانید.

کانال تلگرام: https://t.me/farabibourse

ما را در آپارات دنبال کنید: http://www.aparat.com/kargozari.org

خرید و فروش آنلاین سکه و طلا : https://kargozari.org/2018/05/25/gold

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *