۱) انجمن صنفی صنعت لاستیک می گوید که تولید داخلی ۳۰درصد افزایش یافته اما فاصله قیمت کارخانه با بازار بالاتر هم رفته است! این انجمن درخواست افزایش قیمت خود را به سازمان حمایت ارائه کرده و منتظر پاسخ است.

۲) طی روز جاری اجلاس اوپک+ به صورت ویدئو کنفرانس برگزار می شود. اخبار متناقضی به گوش می رسد. برخی می گویند کویت، امارات و عراق موافق نیستند اما برخی مقامات عراقی در مصاحبه ها از تداوم طرح فریز نفتی خبر داده اند.

۳) شرکت های سرمایه گذاری استانی عدالت در بورس پذیرش شده اند اما باید سهم افرادی که روش غیر مستقیم را انتخاب کرده اند مشخص شود و بعد به همان تناسب افزایش سرمایه تصویب و ثبت شود.

۴) ظرفیت مخازن گاز در دنیا پر شده و برخی تحلیلگران می گویند ممکن است قیمت گاز طبیعی با قراردادهای آتی منفی شود! در فرمول گاز مصرفی پتروشیمی ها، قیمت جهانی هم لحاظ می شود.

۵) شاخص ترس از سرمایه گذاری در حال کاهش بوده و به ارقام FEB 2020 نزدیک می شود.

۶) شاخص داوجونز به بالای ۲۷هزار واحد رسید. پیش از کرونا ۲۹هزار واحد بود که تا ۱۸هزار واحد هم سقوط کرد اما حالا با سرعت در حال جبران است.

۷) نرخ بیکاری در آمریکا که انتظار می رفت ارقامی نظیر ۲۵درصد را هم ببیند، از ۱۴٫۷درصد به ۱۳٫۳ کاهش یافت و تحرک مثبت به بازارهای جهانی داد. بازگشت به کار سریعتر از انتظارها بود، برخی تصور می کردند تا کشف واکنش کرونا، مشاغل تعطیل باشند.

۸) دونالد ترامپ از مشاوران تجارى خود خواست تعرفه هاى جديدى بر واردات بخشى از كالاهاى چينى تصويب كند.

۹) نماینده تجاری کاخ سفید لایتایزر می گوید احساس بسیار خوبی نسبت به فاز اول توافق تجاری با چین دارد. وی افزود گزارشات مبنی بر اینکه چین به خرید های سویا اهمیت نمی دهد و آنها را محترم نمی شمارد اشتباه هستند.

۱۰) وزارت بازرگانی چین اعلام کرد که اقدامات متقابلی در برابر لیست تحریم ۳۳ نهاد دولتی این کشور که توسط ایالات متحده منتشر شده و قرار است اجرایی شود انجام خواهد داد.

۱۱) آلمان در نظر دارد تا ۳۰ بیلیون یورو به بدهی های خود جهت تامین محرک های اقتصادی اضافه کند.

۱۲) |با اتصال خط لوله اتیلن غرب به پتروشيمي تبريز خوراک واحد اتیل بنزن و استایرن كاملا تامين شد.

۱۳) مدیرکل گمرک بازرگان از سرگیری مبادلات تجاری بین کشور ایران و ترکیه از امروز ۱۵ خرداد خبر داد.

۱۴) بازارهای پتروشیمی آسیا پس از حدود دو ماه ضعف عمومی دوباره رونق پیدا می کند، زیرا محدودیت های اعمال شده ناشی از بیماری همه گیر کرونا در اکثر کشورهای این منطقه برداشته می شود و تقاضای بازار از ژوئن به بعد روند افزایشی خواهد داشت.

۱۵) وزارت اقتصاد چین با هدف رونق صنعت در این کشور در ۵ ماه اول ۲۰۲۰ اوراق قرضه به ارزش ۳٫۲ تریلیون یوان صادر کرد که این مبلغ در طرح های زیربنایی در این کشور هزینه شده است. کارشناسان بورس شانگهای می گویند تزریق این مبلغ در طرحهای زیربنایی سبب افزایش در کامودیتی ها شده است.

۱۶) آژانس انرژی اتمی می گوید ” ذخیره اورانیوم غنی شده ایران تقریبا به ۸ برابر حد مجاز رسیده است”

۱۷) پتروشیمی Kaltim اندونزی میزان تولید متانول خود را کاهش می دهد. گفته می شود این شرکت ۸۰درصد ظرفیت خود را از مدار خارج کرده است.

۱۸) رسول اشرف زاده، مدیرعامل شرکت پترول می گوید “برنامه داریم حداکثر تا اخر خرداد ماه سال جاری پتروشیمی ارومیه عرضه شود .”

۱۹) روز چهارشنبه ۱۰۴۰میلیارد تومان ورود پول حقیقی صورت گرفت و ارزش معاملات ۱۲٫۸هزار میلیارد گزارش شده است.

۲۰) اردشیر سعدمحمدی در جلسه تولید مجتمع مس سرچشمه اولویت نخست شرکت مس را راه‌اندازی معادن مس درآلو و دره زار اعلام کرد و گفت باید این دو پروژه که منجر به جهش تولید مس در کشور می‌شوند هر چه سریع‌تر به اتمام برسند.

۲۱) روزنامه فایننشال‌تایمز مدعی شده ایران و آمریکا از طریق دو کشور در منطقه پیام‌هایی درباره نفتکش‌های ایرانی عازم ونزوئلا رد و بدل کرده‌اند. این رسانه انگلیسی، اقدام جمهوری اسلامی ایران برای ارسال پنج نفتکش حامل بنزین به آب‌های ونزوئلا را «مأموریتی آکنده از خطر» توصیف کرده است.

۲۲) ترامپ در واکنش به آزادی شهروند آمریکایی از زندان و تبادل زندانیان با ایران گفته “از زمانی که من سر کار آمده‌ام، ما بیش از ۴۰ گروگان و زندانی آمریکایی را به خانه آورده‌ایم. از ایران ممنونم؛ این نشان داد که توافق ممکن است!”

موفق باشید. ۱۷ خرداد ۱۳۹۹

 

تحلیل شرکت های بورس اوراق بهادار را در گزارش بازار بخوانید.

کانال تلگرام: https://t.me/farabibourse

ما را در آپارات دنبال کنید: http://www.aparat.com/kargozari.org

خرید و فروش آنلاین سکه و طلا : https://kargozari.org/2018/05/25/gold

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *