۱) سر مجسمه کریستف کلمب در شهر بوستون از سوی مخالفان تبعیض نژادی قطع شد.

۲) اندرو کومو، فرماندار نیویورک در یک فرمان ویژه خواهان اصلاحات بنیادین در صدها اداره پلیس در سراسر نیویورک شده است.

۳) معترضان، بخشی از شهر سیاتل ایالت واشنگتن را به تسخیر خود در آوردند و در این منطقه اعلام خودمختاری کردند، ترامپ خواهان مداخله است، فرماندار حاضر به پذیرش نیست!

۴) ترامپ می گوید ” جی اینسلی فرماندار چپ افراطی ایالت واشنگتن و شهردار سیاتل، طوری به بازی گرفته شده و دست انداخته شده‌‌اند که هرگز کسی در کشور فوق‌العاده ما شاهد چنین چیزی نبوده است. همین حالا شهرتان را پس بگیرید. اگر این کار را نکنید، من انجامش می‌دهم.

۵) آمارها نشان می دهد که موج دوم کرونا بسیار سریعتر از انتظار در حال وقوع است. همزمانی آن با درگیری ها باعث موج جدید از بیکاری در آمریکا شده و این می تواند پایانی بر ترامپ باشد. همه چیز به ضرر ترامپ در جریان است!

۶) دبی تجارت خود را با کشورهای دیگر آغاز کرده اما تجارت خود با ایران را به حالت تعلیق در آورده است.

۷) رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و کره جنوبی می گوید “نه تنها کره جنوبی پول‌های ایران را آزاد نمی‌کند بلکه “اوری بانک” کره اعلام کرده که حق‌‌العمل و اجرت نگهداری پول را هم از ایران می‌خواهد، این در حالی است که کره جنوبی در حال استفاده و کار کردن با پول‌های ایران است.”

۸) روحانی از آقای رئیس (بانک مرکزی) خواسته تا هرچه سریعتر راهکاری برای رفع مسدودی منابع ایران نزد کره جنوبی بیابد. همتی پیشنهاداتی به کره داده که گفته می شود از آن ها خواسته به جای پول، برای ایران، خودرو ارسال کنند.

۹) دبیرکل سازمان ملل تایید کرده است که موشک‌های که در حمله آرامکو در عربستان سعودی استفاده شده، منشاء ایرانی داشته است. (سیاسی کاری برای تمدید تحریم های تسلیحاتی بر علیه ایران)

۱۰) سخنان پاول مورد پسند بازارها قرار نگرفت، خصوصا نفت. او گفت “نرخ بيكارى هنوز در سطوح بسيار بد تاريخى ست. هنوز خطر از دست رفتن مشاغل بيشتر وجود دارد. چشم انداز سنگينى از عدم اطمينان در انتظار اقتصاد است. به افزايش نرخ بهره حتى فكر نكرديم و فكرى نميكنيم. خطر ضربات بيشتر به اقتصاد در آينده وجود دارد و ممكن است در دوره اى ، شغل جديدى براى بيكاران پيدا نشود. اين واضح است كه اگر موج دومى از شيوع كرونا در راه باشد ، به همين بهبودى مورد انتظار در اقتصاد هم آسيب وارد كند.

۱۱) بازدهی اخزا به طور متوسط به زیر ۱۴درصد سقوط کرد.

۱۲) بهره برداری از خط انتقال آب خلیج فارس به گلگهر در ۱۵ تیرماه به صورت رسمی انجام می شود.

۱۳) در پیشنویس قانون جدید تجارت، سود سپرده بانکی و سود حاصل از فعالیت در بورس به طور کامل معاف از مالیات است.

۱۴) در بورس کالا، رکوردهای جدیدی ثبت شده است. هم نرخ های فروش و هم مقادیر فروش رکورد زنی کرده اند و پرچمدار آن هم فولادی هایی همچون مبارکه، ذوب و فخوز هستند.

۱۵) نوری ۲۰۰درصد از محل انباشته افزایش سرمایه می دهد.

۱۶) اول تیرماه حدود ۵درصد سهام فسدید بلوکی عرضه می شود.

۱۷) طرح اوره شلرد به بهره برداری رسید.

۱۸) مشمولین سهام عدالت می‌توانند از طریق نظام بانکی تا سقف ۵۰ الی ۶۰ درصد از ارزش دارایی سهام عدالت خود، کارت اعتباری دریافت کنند و با استفاده از آن می‌توانند با مراجعه به مراکز خرید، بصورت اعتباری خرید کنند.

۱۹) از بین ۹۰۰ میلیاردتومان ثبت سفارش سهام عدالت تا آخر وقت ۱۹ خرداد، ۶۲۳ میلیارد تومان به فروش رفته بود.

۲۰) مدیرعامل شرکت پتروشیمی ایلام از آغاز راه‌اندازی واحد الفین این شرکت از تیرماه امسال خبر داد.

۲۱) بلوک ۱۶٫۴۱ درصدی سهام شرکت پالایش نفت تبریز توسط سازمان خصوصی‌ سازی در بورس عرضه می‌شود.

۲۲) فنرسازی زر سيستان در مناقصه تأمين قطعات مورد نياز خط آهن چابهار-زاهدان به ارزش ۴۰ ميليارد تومان در مقابل سایر تولیدکنندگان برنده شد.

۲۳) وزارت صمت موافقت خود را با افزایش قیمت سیمان اعلام کرده و تا چند روز آینده قیمت نهایی تصویب و اعلام می‌شود.

۲۴) دلار ۴۲۰۰ تومانی به خوراک دام و محصولات دارویی اعطا نشده است. مجید موافق قدیری رئیس انجمن صنایع خوراک دام می گوید “ارز دولتی واردات مواد افزودنی خوراک دام و مکمل‌ها حذف شده است”

موفق باشید. ۲۴ خرداد ۱۳۹۹

ولید هلالات

 

تحلیل شرکت های بورس اوراق بهادار را در گزارش بازار بخوانید.

کانال تلگرام: https://t.me/farabibourse

ما را در آپارات دنبال کنید: http://www.aparat.com/kargozari.org

خرید و فروش آنلاین سکه و طلا : https://kargozari.org/2018/05/25/gold

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *