۱) رئیس گروه مالی گردشگری ورود در فرابورس را یکی از اهداف و برنامه‌های مهم ذکر کرد و از آمادگی و ایجاد شرایط لازم برای ورود مجموعه فولاد بناب به بورس خبر داد.

۲) قیمت محصولات پتروشیمی در بورس کالا روندی صعودی نسبتا با اهمیتی را طی می کند.

۳) نماینده مجلس نایین می گوید “اخذ مالیات از حوزه معاملات مسکن می تواند از فعالیت سوداگران در این بخش جلوگیری کند، از این رو این راهکار نقش موثری در کاهش نرخ مسکن خواهد داشت.”

۴) فاسمین بخشی از طرح های توسعه خود را به بهره برداری رسانده است.

۵) وامید بخشی از دارایی های ثابت خود را می فروشد که شامل ۳ ملک می شود.

۶) بانک دی موضوع افزایش سرمایه را در شفاف سازی خود تایید کرده است. این بانک در بخش دیگری به کاهش هزینه پول اشاره کرده که خبر خوبی برای صنعت بانک است.

۷) فعالان بازار پول می گویند که نرخ بین بانکی به زیر ۱۰درصد سقوط کرده است و این مساله می تواند منجر به کاهش سود سپرده شود.

۸) عضو اتاق بازرگانی تهران می‌گوید در ماه‌های گذشته، بانک مرکزی عملا برای دارو ارز دولتی تخصیص نداده است.

۹) توتال فرانسه با ترکیه برای انتقال گاز قرارداد بسته است. سهم ایران از تامین انرژی ترکیه به شدت در حال کاهش است. آمریکا و فرانسه جای ایران را می گیرند!

۱۰) چند روزی است که صندوق اسپایدر در حال افزایش موجود طلای خود است و این می تواند منجر به تقویت قیمت اونس شود.

۱۱) سشرق، فولاد، میدکو، خودرو و بانک ملت با ورود پول حقیقی طی معاملات روز گذشته همراه شدند. شستا و بانک پاسارگاد از سوی حقوقی ها خریداری شد.

۱۲) ورود پول روز گذشته ۹۴۳میلیارد تومان و ارزش معاملات ۱۳٫۷۰۰ میلیارد تومان گزارش شد.

۱۳) بازدهی برخی از اوراق اخزا به زیر ۱۳درصد سقوط کرد. بالاتری بازدهی ۱۴درصد و کمترین نزدیک به ۱۳درصد است.

۱۴) لحن ترامپ در حال تغییر است! او گفت “شکست من در انتخابات، اتفاق بسیار ناراحت کننده‌ای برای آمریکا خواهد بود. اگر برنده نشوم، مشغول به کار دیگری می‌شوم.”

۱۵) نفت خام ارسال شده از پایانه‌های عربستان در ماه مه نسبت به ماه پیش از آن با یک‌سوم کاهش به کمترین میزان ثبت‌شده یعنی ۶٫۲۸میلیون بشکه رسید.

۱۶) فولاد مبارکه در یک رکورد جدید، مصرف خود در الکترود گرافیتی را به ۱٫۸۳کیلوگرم در هر تن تولید فولاد رسانده است!

۱۷) رئیس بنیاد مستضعفان از عرضه اولیه سهام شرکت زیرمجموعه در حوزه کشاورزی به بازار سهام خبر داد. وی گفت پروژه سنگان تا پایان سال به نتیجه می‌رسد که پس از بهره برداری، وارد بورس می شود.

۱۸) بموتو افزایش نرخ برای محصولات خود گرفت.

۱۹) ظریف هم لایو داد! وی گفت “بعد از دولت به دانشگاه بر می‌گردم.همچنان شانس ترامپ برای انتخاب مجدد بالای ۵۰ درصد است.ترامپ مدام اشتباه‌های جدید مرتکب می‌شود.

۲۰) خبرها نشان می دهد که قیمت خوراک مرغ آنقدر افزایش یافته که مرغداران در حال کشتار مرغ ها هستند! این می تواند موازنه در بازار را به هم بزند.

۲۱) میزان مصرف روزانه فرآورده ها و سایر مشتقات نفتی آمریکا در هفته اول ژوئن ۱۷٫۵۷۳ میلیون بشکه اعلام شد که به نسبت هفته چهارم می افزایش ۲٫۵۰۷ میلیون بشکه ای را داشته است.

۲۲) موجودی کامودیتی ها در شانگهای روند نزولی دارد. موجودی مس در انبارهای بورس آتی شانگهای با ۸٫۴ درصد افت به ۱۲۸ هزار تن رسیده است. موجودی آلومینیوم نیز در هفته ای که گذشت افت ۶٫۸ درصدی داشته و به ۲۴۸ هزار تن رسیده است. وجودی روی نیز در بورس آتی شانگهای در هفته ای که گذشت به کمترین میزان ۴ ماهه اخیر یعنی ۱۰۲ هزار تن رسیده است.

موفق باشید. ۲۵ خرداد ۱۳۹۹

ولید هلالات

 

تحلیل شرکت های بورس اوراق بهادار را در گزارش بازار بخوانید.

کانال تلگرام: https://t.me/farabibourse

ما را در آپارات دنبال کنید: http://www.aparat.com/kargozari.org

خرید و فروش آنلاین سکه و طلا : https://kargozari.org/2018/05/25/gold

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *