۱) پیتر ناوارو مشاور تجاری کاخ سفید در مصاحبه با فاکس اعلام کرد که توافق تجاری بین چین و ایالات متحده به پایان رسیده اما بع سرعت در مصاحبه ای با وال استریت ژورنال سخنان قبلی را پس گرفت و لری کودلاو مشاور اقتصادی کاخ سفید هم گفت توافق با چین، پابرجا است.

۲) وزیر خزانه داری ایالات متحده استیو منوچن می گوید “ما به طور خیلی جدی یک لایحه محرک دیگر را در نظر داریم که ممکن اسن در ماه جولای تصویب شود. فدرال رزرو کار فوق العاده ای انجام داده است و ما تقریبا هر روز در تماس هستیم.”

۳) شاخص PMI اقتصادهای بزرگ همگی فراتر از انتظارها بود. فرانسه ۴۶ انتظارات بود اما عدد ۵۲٫۱ اعلام شد. آلمان ۴۱٫۵بود ۴۴٫۶اعلام شد. انگلیس ۴۵بود که بالای ۵۰ ثبت شد. آمریکا در سطح ۵۰ بود که ۴۹٫۶ اعلام شد اما دوره گذشته ۳۹٫۸ بوده است.

۴) ی کودلکو شیلی فعالیت برخی معادن مس خود را متوقف کرده که با کاهش تولید شاهد رشد قیمت مس هستیم.

۵) تولید فولاد خام ژاپن در ماه می با ۳۱٫۸ درصد افت نسبت به ماه می سال گذشته به ۵٫۹ میلیون تن رسید البته قیمت فولاد در سطح جهانی با ثبات بود و تغییر خاصی نداشت. ایران و CIS حدود ۳۷۵دلار …

۶) عراق پیشبینی کرده که در ماه های آتی بتواند هر بشکه نفت خود را ۳۵دلار بفروشد.

۷) تحلیلگران می گویند تقاضا برای محصولات پتروشیمی در آسیا رو به افزایش است.

۸) ظرفیت تولید و مصرف کودها از جمله اوره در چین، در حال ریکاوری است و انتظار می رود که به شرایط عادی بازگردد. چین بزرگترین مصرف کننده کود در جهان محسوب می شود.

۹) احتمالا ایتالیا قصد دارد که از اتحادیه اروپا خارج شود.

۱۰) چین هم تقریبا به این نتیجه رسیده که قرنطینه و تعطیلی به سبک گذشته نتیجه ای ندارد. آن ها می گویند در شیوع قبلی کرونا چون منشا آن مشخص بود امکان ردگیری افراد وجود داشت اما همکنون اینطور نیست.

۱۱) روز گذشته مباحثی در خصوص احتمال عرضه اولیه پالایشگاه ستاره خلیج فارس مطرح شد. نیمی از سهام آن در تملک تاپیکو و نیم دیگر دولتی است. این پالایشگاه از شپنا اندکی بزرگتر بوده اما خوراک و محصول آن کیفیت بهتری دارد.

۱۲) شرکت هایی که در سال ۱۳۹۹ حداقل ۲۵درصد سهام خود را وارد بورس کنند، اداره مالیات به امور مالیاتی آن ها در سنوات قبلی وارد نخواهد شد. (مشوق ورود به بورس)

۱۳) قالیباف مجلس می گوید ” بازار سرمایه کانون توجه دولتمردان باشد”

۱۴) دارایکم به این هفته نرسید، هفته بعد قابل معامله می شود.

۱۵) میزان تولید شمش آلومینیوم ایران در ۲ ماهه نخست سال مالی جاری ۵۸ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافت.

۱۶) منابع سپرده‌ای بانک صادرات در پایان سه ماهه اول سال ۹۹ از ۲۵۶ هزار میلیارد تومان فراتر رفت که ۱۷۳درصد فراتر از بودجه این بانک است.

۱۷) قیمت میلگرد ذوب آهن در بورس کالا رکورد زد و به ۷۵٫۳میلیون ريال هر تن رسید. در گذشته عمدتا میلگرد قیمتی نزدیک به شمش داشت اما حالا حدود ۱۵ تا ۲۰ میلیون ريال هر تن فاصله دارد.

۱۸) کروی می گوید که فسرب از محل تجدید ارزیابی افزایش سرمایه دارد.

۱۹) پترول قصد دارد ۱۰۰درصد سهام مدبران را عرضه کند.

۲۰) زامیاد قصدی برای تجدید ندارد اما از محل آورده و مطالبات افزایش سرمایه می دهد.

۲۱) شبصیر قصد دارد که از محل دارایی های خود تجدید ارزیابی بدهد.

۲۲) فرابورس هم افزایش سرمایه می دهد از محل انباشته و اندوخته.

۲۳) شتران می گوید پس از حل شدن مشکل زمین ها به افزایش سرمایه فکر خواهد کرد. در بخشی از گزارش شتران گفته مشکل ۲۰درصد زمین ها هنوز حل نشده است.

۲۴) شرکت «لیزینگ پارسیان» با نماد «ولپارس» در فهرست نرخ‌های تابلوی بازار دوم بورس اوراق بهادار تهران درج شد.

۲۵) معاملات مسکن در خرداد نسبت به اردیبهشت در کل کشور ۳۰درصد و تهران ۳۶درصد کاهش یافت. این هم از حال بازار موازی بورس که در بخش اجاره مالیات و در بخش فروش، با رکود مواجه شده است…

۲۶) وزارت صمت می گوید ” با تخصیص یک میلیون تن گندله به طور سالانه از سوی فولاد مبارکه به ذوب آهن و تخصیص یک میلیون و ۷۵۰ هزار تن سنگ آهن از سوی شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران به ذوب آهن، تولید این فولادساز امسال به ۳ میلیون تن برسد.”

۲۷) روز سه شنبه شاخص ۳٫۶درصد مثبت، ۱٫۳۹۱میلیون واحد. ارزش معاملات ۱۹٫۸هزار میلیارد تومان، ورود پول ۳۴۹میلیارد تومان، ورود پول به پتروشیمی، خودرو، بیمه و پالایشگاه. خروج پول از سیمانی. توجه حقیقی ها به آسیا، سامان، فارس، خبهمن، ختور. توجه حقوقی ها به صبا، تنوین، شستا

موفق باشید. ۴ تیر ۱۳۹۹

ولید هلالات

 

تحلیل شرکت های بورس اوراق بهادار را در گزارش بازار بخوانید.

کانال تلگرام: https://t.me/farabibourse

ما را در آپارات دنبال کنید: http://www.aparat.com/kargozari.org

خرید و فروش آنلاین سکه و طلا : https://kargozari.org/2018/05/25/gold

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *