۱) حد تضمین در خرید اعتباری از از ۲۵درصد به ۱۵درصد کاهش یافت و از ۱۶ تیرماه اجرا می شود. (تارگت ۱۰درصد)

۲) سهام بانک صنعت معدن در شیران به میزان ۵۰درصد شرکت ۲۳تیرماه با قیمت پایه ۶۴٫۳۱۲ ريال عرضه می شود.

۳) اتاق بازرگانی ایران پیشنهاد کارشناسی خود را از تعیین ضرایب قیمتی زنجیره فولاد اعلام نمود که در آن کنسانتره ۱۹درصد و گندله ۲۶درصد لحاظ شده البته فولادی ها شدیدا با اعلام این نظر مخالفت کرده اند.

۴) قیمت اتیلن برای دو ماه ابتدای سال ۳۷۴دلار تعیین شد و از خرداد به بعد بر اساس قیمت جهانی که البته همکنون اتیلن به شکل اعجاب آوری رشد کرده و قیمت آن به محصولات پایین دست اتیلن همچون PVC رسیده است! اتان نیز کف ۲۰۰دلاری خواهد داشت.

۵) بر اساس جداول قیمت سیمان، اگر سیمان تیپ ۲ فله ۲۵هزار تومان گران تر از ۳۲۵-۱ باشد، در واقع سیمان ۲۹درصد گران شده است.

۶) نایب رئیس سازمان بورس می گوید برای شرکت هایی که درخواست ورود به بازار سرمایه می دهند اگر پرونده مالیاتی قطعی شده باشد، ممیز مجددا به آن در آینده ورود نمی کند. این مساله مشوقی برای ورود هرچه سریعتر شرکت ها خواهد بود.

۷) تولید روزانه گندله سناباد به ۹۳۷۵تن در روز رسیده در حالی که ظرفیت اسمی شرکت ۸٫۳۰۰تن است. این شرکت زیر مجموعه فخوز است.

۸) در پی تاخیر ورود محموله های پلی اتیلن ایران به چین، قیمت این محصول در چین روند صعودی در پیش گرفته است.

۹) شرکت نفت ابوظبی تولید نفت خود را ۵درصد کاهش داده است.

۱۰) تولید ماشین لباسشویی در لخزر آغاز شده است. این شرکت فعلا برنامه ای برای تجدید ارزیابی ندارد.

۱۱) مدیرکل روابط بین‌الملل شرکت مخابرات می گوید ” مبالغ حادث شده از افزایش ۴ برابری هزینه تلفن ثابت که خود نوعی درآمد به حساب می‌آید، صرف تجهیز شبکه‌های مخابراتی، زیرساخت‌های مخابراتی و توسعه و پشتیبانی خدمات مخابراتی در لایه‌های مختلف دسترسی و ارتقای تک‌روشی خواهد شد.”

۱۲) فن اوا در شفاف سازی خود تایید کرده که در حال بررسی طرح افزایش سرمایه است.

۱۳) شبصیر، کمینا، کخاک، افزایش سرمایه می دهند.

۱۴) تحلیلگران می گویند ” پایه پولی در پایان خرداد سال جاری باید به ۳۸۲ هزار میلیارد تومان رسیده باشد که نسبت به اسفند سال ۹۸ بالغ بر ۳۱ هزار میلیارد تومان افزایش یافته است.”

۱۵) ورود پول حقیقی به گروه دارو، کانی غیر فلزی، خودرو طی روز گذشته صورت گرفت. چند رشته ای، بانک و کانه های فلزی با فروش حقیقی مواجه بود. برکت، سامان، کهمدا با توجه حقیقی و بانک پاسارگاد با توجه حقوقی ها همراه شد. ارزش معاملات خرد ۲۰هزار میلیارد تومان بود و تقریبا برآیند ورود و خروج پول صفر بود.

۱۶) احتمال آنکه FDA تحت فشار ترامپ حداقل یک واکسن کرونا را تا نوامبر و قبل از انتخابات آمریکا تایید کند وجود دارد.

۱۷) مشهد به وضعیت فوق هشدار رسیده و محدودیت های کرونا در تهران به زودی آغاز می شود.

۱۸) منابع خبری جمهوری خواه می گویند “با ادامه خراب شدن موقعیت ترامپ در نظرسنجی ها ، مقامات حزب جمهوری خواه می گویند اگر وضعیت فعلی ترامپ در نظرسنجی ها بهبود پیدا نکند و ادامه یاید او از انتخابات کنار خواهد رفت”

۱۹) مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا امروز سه‌شنبه در شورای امنیت سازمان ملل درباره انقضای تحریم‌های تسلیحاتی سازمان ملل علیه ایران سخنرانی خواهد کرد.

۲۰) ظریف طی روز جاری به صورت ویدیو کنفرانس در نشست شورای امنیت سازمان ملل در خصوص اجرای قطعنامه ۲۲۳۱ شرکت خواهد کرد و سخنرانی می کند.

موفق باشید. ۱۰ تیر۱۳۹۹

ولید هلالات

 

تحلیل شرکت های بورس اوراق بهادار را در گزارش بازار بخوانید.

کانال تلگرام: https://t.me/farabibourse

ما را در آپارات دنبال کنید: http://www.aparat.com/kargozari.org

خرید و فروش آنلاین سکه و طلا : https://kargozari.org/2018/05/25/gold

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *