۱) مدير عامل فرابورس ايران می گوید ” از ابتدای سال ۹۹ تا کنون ۳.۵ میلیون کد بورسی جدید صادر شده و در حال حاضر ۱۵ ميليون نفر به جز سهام عدالتي‌ها، کد بورسي فعال دارند.نیروگاه آبادان، نیروگاه گیلان، پتروشیمی بوعلی، پدیده شیمی جم، زغال سنگ پروده طبس و رایان هم افزا در صف عرضه اولیه هستند”

۲) حسن روحانی می گوید “برخی از صادرکنندگان ۲۰ میلیارد یورو جنس صادر کرده‌اند ولی ارز آن به کشور وارد نشده است. با فشار و اقدامات قضایی با این افراد برخورد خواهیم کرد.”

۳) صادرکنندگان خطاب به روحانی گفته اند “رئیس جمهور محترم بجای خائن خطاب کردن صادرکنندگان ، دستور دهند مکانیزمی که دولت برای انتقال و دریافت مطالبات ارزی ایران از هند ، عراق و کره جنوبی بکارمیبرد را به بخش خصوصی هم آموزش دهند!”

۴) از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۴۰ هزار میلیارد تومان پول جدید وارد بازار بورس شده است. (معادل ۲۰روز سود بانکی)

۵) سرخابی‌ها شهریورماه فرابورسی می‌شوند.

۶) یاسر فلاح پس از شایعه لغو عرضه ETF های دولتی نوشت “دولت طبق بودجه سال ۹۹ موظف است باقیمانده سهام خود در شرکت‌ها و بنگاه‌های دولتی را در قالب صندوق‌های ETF در بورس عرضه کند”

۷) یک مقام وزارت اقتصاد می گوید “برنامه مفصلی برای بازار بورس داریم تا روند منطقی به خود بگیرد.” (اعتراف به دستکاری روند)

۸) جهانگیری خطاب به معلوم الحال ها می گوید ” آنچه تاکید مقام معظم رهبری است این است که مردم را به فروش سهام خود تشویق نکنیم.”

۹) طرح دوفوریتی و ۶ساله برای ساخت سالانه ۱میلیون مسکن با تامین ۶۰درصد هزینه با وام دولت و زمین رایگان تصویب شد.

۱۰) هیئت موسس بورس املاک تعیین شد و به زودی پذیره نویسی آن آغاز می شود. (هر زمان اعلام شد در پذیره نویسی شرکت کنید اما فعلا هیچ اطلاعاتی در مورد زمان و میزان آن نداریم)

۱۱) ممکن است که هپکو به شستا واگذار شود به جای مطالبات شستا از دولت البته هنوز هیچ چیز رسما اعلام نشده است.

۱۲) رییس اتاق بازرگانی ایران و چین می گوید ” نباید انتظار کاهش قیمت دلار را داشته باشیم، ممکن است طی یک ماه قیمت تا ۱۵ هزار تومان نیز کاهش یابد اما احتمالا در سال جاری میانگین قیمت دلار کمتر از ۲۱ هزار تومان نخواهد بود”

۱۳) مهلت برگزاری مجامع شرکت ها تا ۶۰ روز دیگر تمدید شد.

۱۴) ذوب آهن ۲۲هزار میلیارد افزایش سرمایه می دهد. املاک مازاد را می فروشد و سهام برخی شرکت های زیرمجموعه را عرضه می کند.

۱۵) مدیرعامل خدیزل می گوید ” نمونه اولیه مینی بوس پگاسوس با ظرفیت ١٨ و ٢٣ نفره ارائه شده است که در نیمه دوم سال به بهره برداری می‌رسد. همچنین نمونه اولیه شیلر ٨ تن شیلر در نیمه دوم سال ارائه و در اواخر سال به تولید انبوه می‌رسد.”

۱۶) پس از رشد اتیلن در سطح جهانی به ۷۳۰ تا ۸۰۰ دلار، حالا پلی اتیلن جهش کرده و از ۹۰۰دلار گذشته است! یعنی قیمت های قبل کرونا!

۱۷) بانک ملی ۴ مرداد ۶۳درصد وبانک را دوبرابر قیمت تابلو عرضه می کند.

۱۸) واحد اولفین پتروشیمی ایلام زیر مجموعه پترول، دو هفته دیگر به تولید می رسد.

۱۹) قیمت مسکن در آمریکا در ۱۲ ماهه منتهی به مِی ۲۰۲۱ به میزان ۶٫۶ درصد کاهش خواهد یافت. (کمپانی CoreLogic)

۲۰) کودلاو می گوید “اشتباه بزرگی است اگر گام دیگری به سوی اقدامات محدودسازی به دلیل کروناویروس برداریم.”

۲۱) آژانس بین المللی انرژیIEA در جدیدترین پیش بینی های خود انتظار رشد ۴۰۰ هزار بشکه ای در روز را برای تقاضای نفت دارد.

۲۲) روز چهارشنبه ورود پول به پالایشی و فلزی توسط حقیقی ها. شپنا، فولاد، شستا، شبندر، وبصادر مورد توجه حقیقی ها و صبا، بانک ملت مورد توجه حقوقی ها. ارزش معاملات خرد تقریبا ۳۰هزار میلیارد تومان و ورود پول ۱٫۱۴هزار میلیارد تومان.

موفق باشید. ۲۱ تیر ۱۳۹۹

ولید هلالات

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *