۱) بانک صادرات از محل آورده نقدی و سایر اندوخته ها افزایش سرمایه ۴۳درصدی می دهد.

۲) مصوبه مربوط به تهاتر مطالبات و بدهی های بانک ملت با بدهی شرکت مادرتخصصی تولید نیروی برق حرارتی به سازمان امور مالیاتی کشور ابلاغ شد.

۳) قند اصفهان تهیه گزارش افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی را در دستور کار خود قرار داده است.

۴) روز گذشته در بورس کالا، اوره از ۳میلیون تومان هر تن عبور کرد!

۵) یک مقام در ایمیدرو می گوید ” گروه فولاد مبارکه هشت طرح توسعه ای خود را با سرمایه مورد نیاز ۹۰۹ میلیون یورو و ۱۰ هزار میلیارد تومان تا ۱۴۰۳ به بهره برداری می رساند. یک فاز ۲٫۵میلیون تنی کنسانتره در همین تابستان به بهره برداری می رسد. راه اندازی خط نخست سالن ماشین کاری شرکت نوین الکترود اردکان در در نیمه دوم سال وارد مدار تولید می گردد. این شرکت برنامه افزایش سرمایه در دستور کار دارد.

۶) کگهر اولین تولید گندله خود را فردا، دوشنبه انجام می دهد.

۷) پارسان در گزارش خود می گوید قیمت گاز پتروشیمی ها

۸) انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران طی نامه‌ای به سرپرست وزات صمت درخواست کرده است که موضوع تغییر ضرایب قیمتی زنجیره فولاد از دستور کار وزارت صنعت، معدن و تجارت خارج شود. (توافقی که قرار بود روز گذشته در خصوص ضرایب حاصل شود گویا به نتیجه نرسیده است)

۹) حمیدرضا طاهری‌زاده می گوید ” ابطال معاملات شمش فولاد در بورس کالا، شرکت‌های نوردی را با مشکل جدی روبرو می‌کند و تعداد زیادی از واحدهای نورد کشور با کسری مواد اولیه، ظرفیت پایین تولید و کاهش تولید درگیرند.”

۱۰) قیمت ABS که محصول شبصیر است با ۷۰دلار رشد همراه شده و در گریدهای مختلف بین ۱۳۲۰ تا ۱۴۸۰ معامله شده است.

۱۱) های وب مجزی طرح هوشمند سازی ۵۵۲۸ مدرسه شده که جزئیات آن را در کدال منتشر کرده است.

۱۲) رئیس هیات مدیره مادیرا می گوید “خطوط کولرگازی شرکت مادیران به بهره برداری رسیده و تا ۲ ماه دیگر این محصول وارد بازار می شود”

۱۳) مدیرعامل ملی مس می گوید ” پروژه دره آلو و دره زار برای شرکت صنایع مس کلیدی است و باید تمام تلاش خود را برای وارد مدار کردن این دو پروژه داشته باشیم؛ چراکه با اجرای این پروژه‌ها حداقل ۴ هزار میلیارد تومان به درآمد و ۲ هزار میلیارد تومان به سود خالص شرکت مس افزوده خواهد شد.”

۱۴) مدیرعامل بانک دی می گوید “نیروگاه دماوند یکی از بهترین نیروگاه‌های کشور است و ظرفیت‌های بسیار بالایی برای ارتقاء دارد و باید به جایگاه واقعی خود که مورد انتظار سهامداران است، دست یابد”

۱۵) سهام دولت در شرکت دخانیات ایران، آلومینیوم جنوب، پتروشیمی دماوند، تولید تجهیزات سنگین، توسعه گردشگری، پالایشگاه نفت امام خمینی شازند، آلومینای جاجرم، طلای زرشوران و ماشین‌سازی تبریز در مجموع به میزان ۳۲۰۰۰ میلیارد تومان به تامین اجتماعی واگذار شد.

۱۶) وزیر اقتصاد اخیراً در نامه‌ای به شورای عالی هماهنگی سران قوا پیشنهاد اخذ مالیات از خریداران جدید خودرو را ارائه کرده است.

۱۷) مدیرعامل بانک توسعه صادرات ایران از عرضه سهام بانک مشترک ایران و ونزوئلا در بورس خبر داد.

۱۸) حجم معاملات مسکن نسبت به مدت مشابه کاهش ۷۰درصد نشان می دهد.

۱۹) شرکت داروسازی کوثر توانست بر علیه دو شرکت بدهکار “تجهیزات پزشکی و دارویی جلال آرا گستر” و “ارشیا دارو نوین ایرانیان” رای دادگاه بگیرد.

۲۰) اقتصاد چین به لطف محرک‌های اقتصادی در کنار موفقیت دولت این کشور در مهار کورونا توانسته بازیابی خوبی داشته باشد و انتظار می‌رود که داده‌های اقتصادی سه ماهه دوم سال جاری که هفته بعد منتشر می‌شوند، خبر از بازگشت اقتصاد دوم جهان به محدوده رشد دهند. گرچه خطر شیوع موج دوم در این کشور با افزایش شمار مبتلایان در پکن احساس می‌شود.

۲۱) روز شنبه ارزش معاملات ۲۱٫۳هزار میلیارد تومان بود. ورود پول حقیقی ۱۱۵میلیارد تومان گزارش شد. توجه حقیقی ها به گروه فلزی، خودرو، پالایشگاه و پتروشیمی بود. بانک ها با فشار عرضه مواجه بودند. ملی مس، خبهمن، وبصادر، مبارکه و شگویا بیشترین ورود پول را داشتند. وتجارت و وپاسار هم مورد اقبال حقوقی ها بود. فاصله حق تقدم و سهم در نماد سمگا، کفرا و وملل بیشترین بود.

موفق باشید. ۲۲ تیر ۱۳۹۹

ولید هلالات

 

تحلیل شرکت های بورس اوراق بهادار را در گزارش بازار بخوانید.

کانال تلگرام: https://t.me/farabibourse

ما را در آپارات دنبال کنید: http://www.aparat.com/kargozari.org

خرید و فروش آنلاین سکه و طلا : https://kargozari.org/2018/05/25/gold

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *