۱) افسانه اروجی، معاون بازار فرابورس می گوید “در حال حاضر ۴ شرکت درج شده در فرابورس برای عرضه در بازار‌های دوم وجود دارد که در این راستا می‌توان به شرکت کشاورزی و دامپروری ملارد شیر، شرکت توسعه مسیر برق گیلان، شرکت پتروشیمی ارومیه و تهیه وشرکت توزیع غذا دنا آفرین فدک اشاره کرد.”

۲) مدیرعامل گل گهر می گوید که این شرکت در سال جاری ۱۴ طرح را به بهره برداری می رساند و تولید کنسانتره و گندله افزایش خواهد یافت.

۳) خاور قصد دارد ۹درصد سهام خچرخش را ۱۳ مرداد به قیمت ۲۹۵۰ تومان هر سهم عرضه کند.

۴) بفجر با فروش سهام هلدینگ فارس ۳۲۹ میلیارد تومان سود شناسایی کرده است.

۵) کیسون در دو پروژه جدید مشغول شده که مجموع آن ۱۴۰میلیارد تومان است.

۶) های وب یک قرارداد با بانک ملی منعقد نموده که ارزش آن ۴۲۰میلیارد تومان است.

۷) در حالی ۳۰درصد دیگر از سهام عدالت آزاد شده، که فروشندگان قبلی سهام عدالت پس از ارائه درخواست فروش رقم بسیار کمتری به حسابشان از سوی سپرده گذاری واریز شده است. در این میان کارگزاران پنل خاصی برای مشاهده جزئیات ندارند و تنها واسطی برای انتقال درخواست ها هستند. در هر حال تجربه فروش ۳۰درصد سهام عدالت اصلا مثبت نبوده و احتمالا مردم در فروش ۳۰درصد دوم بسیار صبوری می کنند.

۸) فولاد مبارکه توانسته حجم تولید محصولات سرد خود را ۷درصد افزایش دهد.

۹) بورس املاک در شورای عالی تصویب شد. خرید متری مسکن در آینده نزدیک. منتظر خبرهای پذیره نویسی باشید.

۱۰) سفیر قرقیزستان از مدیرعامل دابور به علت ارسال محصولات دارویی تشکر کرده است. مدیرعامل دابور می گوید به ۱۲ کشور محصول صادر می کنیم که در آینده نزدیک به ۲۰ کشور افزایش خواهد یافت.

۱۱) بیگدلی، مدیرعامل بانک ملت می گوید، به جریان انداختن افزایش سرمایه از محل تسعیر ارز سالهای ۹۷ و ۹۸، پیگیری اخذ پذیرش و عرضه اولیه سهام شرکتهای قابل واگذاری بانک از طریق بورس از جمله گروه مالی ملت و شرکت سرمایه گذاری توسعه معین، پیاده سازی و بهره برداری از فازهای دوم و سوم CoreBanking و مولدسازی داراییهای غیرمولد از جمله این برنامه های این بانک است.

۱۲) هونا اوکانل تحلیلگر بازار طلا می گوید “تنها چیزی که می تواند جلوی افزایش قمیت طلا را بگیرد، تحولات در مورد واکسن کروناست زیرا تازمانی که این اتفاق بیفتد، تمام این بی ثباتی ها در بازار با ما خواهد بود.”

۱۳) احتمال عرضه اولیه سهام پتروشیمی ارومیه یا برق گیلان در چهارشنبه هفته جاری وجود دارد.

۱۴) منابع خبری صنعت داروسازی می گویند دجابر که سهامدار راموفارمین، دانا و پخش رازی است قصد دارد که هر سه این شرکت ها را در سال جاری وارد بازار کند.

۱۵) منابع خبری در مجلس می گویند که با عدم پذیرش فولادی ها برای رشد ضریب سنگ آهن به شمش، حالا پورابراهیمی وارد عمل شده می می خواهد از طریق مجلس، ضرایب را تعیین کند.

۱۶) واکسن کرونای آکسفورد در سه ماهه نخست سال آینده میلادی آغاز می شود.

۱۷) نرخ بازده معادل بانکی اخزا بین ۱۶ تا ۱۸ درصد است.

۱۸) عربستان خرید محصولات ساخت ترکیه را ممنوع کرد.

۱۹) نیروهای آمریکایی کنسولگری تخلیه شده چین در هیوستون را اشغال کردند.

۲۰) اروپا آمریکا را به تعرفه‌های گمرکی متقابل تهدید کرد.

۲۱) اوّلین محموله گاز طبیعی مایع LNG روسیه از قطب شمال به ژاپن رسید. روسیه نفت قطب را هم به چین ارسال کرده و این می تواند برای آمریکا نگرانی جدید باشد.

۲۲) موجودی انبارهای بیلت تانگشان نیز این هفته، در پی افزایش تولید فولادسازان ۳۵۵۰۰ تن رشد داشت و به حدود ۴۱۵ هزار تن رسید.

۲۳) بر اساس آنچه موسسه IHS Markit از اقتصاد فرانسه گزارش کرده، شاخص مدیران خرید ترکیبی اولیه اقتصاد این کشور از رقم ۵۱٫۷ در ژوئن به ۵۷٫۶ در جولای رسیده است که از ژانویه ۲۰۱۸ بی سابقه است.

۲۴) ارتش هند از بیم تقابل با چین قصد دارد چند فروند هواپیمای پیشرفته جاسوسی و پهپاد از آمریکا خریداری کند.

۲۵) ارزش معاملات خرد روز شنبه ۲۳٫۳هزار میلیارد تومان. ورود پول حقیقی ۴٫۲هزار میلیارد تومان. توجه به پالایشی، چند رشته ای، فلزات و بانک ها. شپنا، شستا، شتران، فملی، فولاد، خگستر در کانون توجه حقیقی ها. خبهمن، آریان مورد توجه حقوقی ها.

موفق باشید. ۵ مرداد ۱۳۹۹

ولید هلالات

تحلیل شرکت های بورس اوراق بهادار را در گزارش بازار بخوانید.

کانال تلگرام: https://t.me/farabibourse

ما را در آپارات دنبال کنید: http://www.aparat.com/kargozari.org

خرید و فروش آنلاین سکه و طلا : https://kargozari.org/2018/05/25/gold

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *