۱) خبرها در خصوص تست واکسن کرونا از یک طرف و نگرانی ها از شیوع موج دوم آن از طرف دیگر، منجر به تلاطم بازارها در سطح جهانی شده است. (Moderna) و “فایزر”( Pfizer) هر دو می گویند که آزمایش فاز بالینی این واکسن را در سطح گسترده ای آغاز کرده اند و ۳۰هزار نفر واکسن دریافت می کنند.

۲) ترامپ با شنیدن پیشرفت ها در خصوص واکسن کرونا گفت “ما به زودى ٥٠٠ ميليون واكسن قدرتمند عليه كرونا خواهيم داشت”
۳) موسسه رابرت کخ آلمان می گوید روند اخیر شیوع در آلمان بسیار نگران کننده می باشد. تعداد مبتلایان در یک روز به یکباره افزایش شدیدی داشته است.
۴) بوریس جانسون هشدار داد نشانه‌های موج دوم کروناویروس در اروپا دیده می‌شود.
۵) رئیس مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری چین، واکسن ضد کرونا را روی خود آزمایش کرد.
۶) دویچه بانک یک گراف از پیشبینی خود در خصوص افزایش ترازنامه بانک مرکزی آمریکا منتشر کرده که نشان می دهد به ۲۰ هزار میلیارد دلار خواهد رسید. این رقم همکنون کمتر از ۸هزار میلیار دلار است.
۷) امشب ساعت ۲۲:۳۰ به وقت ایران جلسه فدرال رزرو در خصوص نرخ بهره خواهد بود. اظهار نظرهای پاول مهم است همچنین روز پنجشنبه ساعت ۱۷ به وقت تهران GDP فصل دوم ۲۰۲۰ گزارش می شود که روی بازار جهانی اثر دارد.
۸) گولدمن ساکس می گوید شرایط پیش آمده باعث شده که دلار و ارزهای وابسته به آن اعتبار خود را به عنوان یک ابزار مطمئن از دست بدهند. (یکی از دلایل توجه به اونس)
۹) چین پس از ثبت رکورد بالای واردات محصولات فولادی در ژوئن، برای اولین بار در ۱۱ سال گذشته به یک واردکننده خالص فولاد تبدیل شد. واردات محصولات نیمه نهایی فولاد قرار است در ادامه ماه جاری و همچنین ماه آگوست نیز افزایش یابد.
۱۰) چین در ماه ژوئن ۴۲۲ هزارتن آلومینیوم وارد کرده که در مقایسه با میزان ۲۶۸۰۰۰ تن در ماه می افزایشی ۵۷ درصدی داشته است. تلاطم قیمت در چین، تقویت در بازار جهانی)
۱۱) چین در تلاش است خود را به اتحادیه اروپا نزدیک کند تا این اتحادیه در دعوای آینده روسیه+چین Vs انگلیس+آمریکا تا حدی بی طرف بماند. انتخاب بایدن به این جنگ خاتمه می دهد و انتخاب ترامپ نشان می دهد که استراتژی آمریکا چیست و چرا ترامپ آمده است.
۱۲) قیمت شمش فولاد در CIS به ۳۸۷دلار رسیده، ورق گرم هم ۴۲۰دلاری شد.
۱۳) قراردادهای آتی اوره یک جهش دیگری داشتند و اکثر آن ها ۱۰دلار رشد کردند. باید دید قیمت های نقدی دنباله روی می کند یا نه!
۱۴) در بورس کالا، شمش روی ۴۶٫۱ میلیون تومان معامله شد که به معنای دلار ۲۱هزار تومانی است. قیمت PVC هم بسیار تقویت شده و تقاضا دارد.
۱۵) دلار سامانه سنا ۱۸۰هزار ريال تا ۱۸۳هزار ريال.
۱۶) سخنگوی انجمن تولیدکنندگان تایر می گوید با افزایش مجدد قیمت تایر موافقت شده و منتظر تصویب و ابلاغ هستیم.
۱۷) بیمه کوثر ۶۰میلیون سهم وغدیر فروخت و ۱۰۳میلیارد تومان سود کرد.
۱۸) حسن روحانی می گوید “باید با همکاری سازمان بورس و بانک مرکزی واریز الکترونیکی سود مجامع سهام ها به طور کامل اجرایی شود. مردم می توانند با وثیقه گذاری سهام عدالت، کارت اعتباری بانکها را اخذ کنند”
۱۹) شستا می خواهد رایتل را وارد بازار فرابورس کند، احتمالا در پاییز.
۲۰) ورود ارز به‌صورت اسکناس و فلزات گرانبها از کلیه حقوق و عوارض معاف شد. (بازگشت ارز حاصل از صادرات با هر روشی که شد)
۲۱) جریان تعیین ضرایب زنجیره فولاد بدون تغییر، خاتمه یافت. زور فولادی ها بیشتر بود.
۲۲) معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت می گوید “گل‌گهر در تولید کنستانتره و گندله و مجموعه های مختلف شمش به خوبی ورود کرده و نظر وزارت صنعت، معدن و تجارت از عملکرد این شرکت در چندسال گذشته مثبت است و گل‌گهر پایه‌گذاری و جهت‌گیری خوبی دارد.”
۲۳) مدیرعامل گل گهر در دیدار با رئیس جمهور به تشریح طرح های این شرکت پرداخت و از وی خواست تا برای بهره برداری از طرح ها به گل گهر بیاید.
۲۴) مدیرعامل تامین سرمایه امین می گوید این شرکت هفته آینده به بورس می آید.
۲۵) بانک سپه ۲۲ مرداد ۵۱درصد سهام وامید را به قیمت تابلو+۷۵درصد عرضه می کند.
۲۶) قهکمت از تجدید، شوینده از انباشته و نقدی، افزایش سرمایه می دهد.
۲۷) روز سه شنبه ورود پول ۲هزار میلیارد تومان، ارزش معاملات خرد ۲۶٫۲هزار میلیارد تومان
۲۸) توجه حقیقی به نفتی، چند رشته ای، خودرو. شتران، وغدیر، شپنا مورد توجه حقیقی. آریان، غنوش، ودی، مورد حمایت حقوقی.
موفق باشید. ۸ مرداد ۱۳۹۹
ولید هلالات
#بورس  #سهام  #بانک  #واکسن_کرونا
تحلیل شرکت های بورس اوراق بهادار را در گزارش بازار بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *