۱) عضو هیات مدیره انجمن فولاد می گوید “تولیدکنندگان فولاد در جلسه با آقای نهاوندیان گفتند اگر دولت دخالتی در قیمت گذاری نداشته باشد و سقف قیمتی تعیین نشود، بازار به تعادل خواهد رسید. نهایتاً در این جلسه قرار شد ضرایب قیمت زنجیره فولاد تغییری نکند و عرضه فولاد در بورس کالا ادامه یابد و در مورد سقف قیمت در بورس نیز طی دو ماه آینده بررسی دقیق تری انجام شود.

۲) از آخرین عرضه شمش فولاد در بورس کالا حدود ۲۰ روز می گذرد. بهانه برای تعیین فرمول و سقف قیمتی باعث انباشت تقاضا شده و در اولین عرضه شمش، این تقاضای قوی بازار را متلاطم می کند.
۳) قیمت دلار در بخش خرید حواله سنا به ۱۹هزار تومان رسید.
۴) در بورس کالا، اوره ۳۴٫۴میلیون ريال هر تن معامله شد. تقاضا برای وکیوم باتوم و لوبکات پالایشگاه ها نیز قوی است.
۵) رئیس سازمان خصوصی سازی می گوید “صندوق داراسوم مربوط به صنایع فلزی و خودرو دی ماه پذیره نویسی می شود. راه اندازی صندوق دارادوم مربوط به پالایشی ها در حال رفع موانع است، برای مدیریت تاسیس و ایجاد صندوق، موانع آن بزودی مرتفع می شود و در مرداد عرضه می شود یا نهایتا شهریور.
۶) جلسه ای در خصوص وضعیت بازار بین کمیسیون اقتصادی مجلس و سازمان بورس طی روز جاری برگزار می گردد.
۷) روز سه شنبه ۱۴ مرداد شاهد عرضه اولیه شاروم هستیم. این شرکت زیرمجموعه پترول محسوب می شود. ۴۰ سهم ۶۳۰۰ ريالی می توانید درخواست خرید بدهید.
۸) فولاد کاوه خط دوم تولید را راه اندازی کرد تا با رشد دوبرابری ظرفیت تولید به یک شمش ساز ۲٫۴میلیون تنی ارتقا یابد.
۹) مفاخر توسط وخارزم به فروش رسید. با عرضه این بلوک وخارزم سود شناسایی کرد.
۱۰) غمارگ می گوید بحث افزایش سرمایه از تجدید ارزیابی و سایر روش ها در دستور کار بوده و مورد تایید سهامدار عمده است. این شرکت در بخشی از شفاف سازی می گوید بانک مرکزی برای واردات روغن خام ارز تخصیص نداده و تولید شرکت کاهش یافته است.
۱۱) در مجمع دماوند مدیرعامل گفت “بحث مالکیت زمین های نیروگاه دماوند در دست بررسی است و احتمالا نتایج مطلوب پس از انجام پروسه قانونی در سال جاری محقق خواهد شد. “
۱۲) خودکفا و بترانس از سودانباشته و ذوب آهن از آورده نقدی افزایش سرمایه می دهند.
۱۳) شرکت صنعت غذایی کورش درج نماد شد.
۱۴) رییس اتاق بازرگانی ایران و چین می گوید “بانک‌های روسی و چینی از ارائه خدمات به ایرانی‌ها خودداری می‌کنند. در هفته‌های اخیر از سوی نهاد مالی FATF مکررا به سیستم‌های بانکی دنیا بخشنامه شده که چون ایران یک کشور پرریسک است، باید مبادلات مالی آن به شدت کنترل شود”
۱۵) برای دومین بار ۴۰ هزار تن سیمان صادراتی تولیدی کارخانه سیمان هرمزگان در یک محموله به مقصد آفریقا صادر شد.
۱۶) فولاد مبارکه در خصوص شیوه تعیین قیمت این پیشنهاد را داده که “روش تعیین قیمت پایه در بورس کالا و سقف رقابت اصلاح شود. پیشنهاد می‌گردد قیمت پایه برابر با متوسط موزون قیمت کشف‌شدۀقبلی برای هر نماد در نظر گرفته شود و امکان رقابت تا سقف قیمت‌های جهانی با نرخ تسعیر ارز سنا (اسکناس) در نظر گرفته شود.”
۱۷) موسسه «وود مکنزی» پیش‌بینی می‌کند حدود ۷۰۰ هزار تن عرضه مس جدید مورد انتظار تا سال ۲۰۲۲ به‌خاطر تأخیرها، در مقایسه با پیش‌بینی‌های دیگر، از خط تولید حذف شده است.
۱۸) بخش زیرزمینی معدن سرب و روی انگوران با حضور رییس هیات عامل ایمیدرو افتتاح شد.
۱۹) تولیدات روزانه نفت خام اوپک در جولای یک میلیون بشکه افزایش یافته است که دلیل آن توقف کاهش داوطلبانه تولید توسط برخی اعضای عرب این سازمان در خلیج فارس بوده است.
۲۰) یک نانو واکسن ضد کرونا در سنگاپور مجوز تست انسانی گرفت.
۲۱) روسیه از واکسیناسیون گسترده علیه کرونا تا دو ماه دیگر خبر داد.
۲۲) مینو محرز می گوید “از واکسن کرونای روسیه استفاده نخواهیم کرد”
۲۳) دیوان لاهه به دلیل شکایت ایران از آمریکا در عهدنامه مودت به مدت یک هفته تشکیل جلسه می دهد.
۲۴) نخستین نیروگاه هسته‌ای امارات فعال شد.
۲۵) روز شنبه، ارزش معاملات ۲۱٫۶هزار میلیارد تومان. ورود پول حقیقی ۱٫۹هزار میلیارد تومان. توجه حقیقی به گروه نفت، شیمیایی و فلزات اساسی. در نمادها توجه به شپنا، فولاد، فملی، فارس. حقوقی حامی ذوب، فخوز.
۲۶) از امروز قرعه کشی سوپرلاکچری های ایران خودرو و وسایپا آغاز می شود.
موفق باشید. ۱۲ مرداد ۱۳۹۹
ولید هلالات
#بورس  #دلار  #بازار  #بانک
تحلیل شرکت های بورس اوراق بهادار را در گزارش بازار بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *