۱) پس از چند هفته غیبت، طی روز جاری شمش فولاد عرضه خواهد شد.

۲) روز گذشته در بورس کالا، ورق گرم B و C مبارکه ۹۲٫۵میلیون ريال و ۱۰۲میلیون ريال قیمت خورد. شمش روی فسرب ۴۸۲میلیون ريال و شمش فایرا ۴۱۶میلیون ريال معامله شدند. روغن پایه سپاهان ۸۸٫۵میلیون ريال!
۳) دلار نیمایی ۱۸۲هزار ريال معامله شد اما یورو ۲۱۷هزار ريال است!
۴) فروس و زبینا، گزارش توجیهی جهت افزایش سرمایه از تجدید داد. شتران از انباشته تجدید می دهد تا تکلیف زمین ها مشخص شود. گزارش حسابرس جهت افزایش سرمایه کاما از راه رسید. شبهرن هم تجدید ارزیابی خود را تایید کرد. فاما، فلامی و دارو، دیگر نمادهایی هستند که افزایش سرمایه را آغاز کردند.
۵) علی صحرایی می گوید ” برای رفع مشکلات در سامانه معاملات بزودی تغییراتی بنیادین انجام می دهیم. سهام حاضر در بازار بورس تهران به واسطه تراکنش های زیاد و مشکلات سامانه در کوتاه مدت و خیلی موقت در دو تایم زمانی معامله می شوند. بنابراین برای یک مدت کوتاه صنایع در دو زمان مختلف و دوره معاملاتی جداگانه سفارش گیری می شوند.”
۶) حسن علایی معاون سازمان خصوصی‌سازی خبر خروج سهام شرکت خودروسازی سایپا از صندوق‌های ETF را تکذیب کرد.
۷) کیمیای پارس خاورمیانه ، متانول، کاوه و کاتالیست لرستان این هفته افتتاح می‌شوند.
۸) معاون اول رئیس جمهور گفته “با توجه به اینکه مردم به بازار سرمایه اعتماد کرده اند و این بازار در ایام اخیر از رشد خوبی برخوردار بوده است، وزارت اقتصاد و سازمان بورس با تمام ظرفیت از آن حراست و مراقبت کند.”
۹) فدرال رزرو اتلانتا كه تا ده روز پيش معتقد بود توليد ناخالص امريكا در فصل سوم سال ۱۱٫۹درصد رشد را ثبت ميكند ، امروز انتظار ثبت GDP 19.6درصد را در اين فصل اعلام كرد.
۱۰) فخوز قصد دارد از پروژه های جدیدی رونمایی کند. معاون توسعه فخوز می گوید “این طرح شامل پروژه‌های ماشین ریخته‌گری اسلب عریض، LF، VOD و یوتیلیتی‌های مربوطه است که پس از اجرا به نتایجی نظیر ایجاد ظرفیت جدید سالیانه ۱٫۲ میلیون تن اسلب عریض جهت ایجاد امکان عملیات جایگزینی، بهینه سازی و افزایش ظرفیت ماشین‌های ریخته‌گری موجود منجر خواهد شد.”
۱۱) وزیر اقتصاد می گوید “هیچ برنامه‌ای برای اعمال مالیات بر عایدی سرمایه نداریم”
۱۲) نیکزاد در خصوص طرح مسکن گفت ” بر اساس این طرح انبوه سازان و تولیدکنندگان مسکن در اولین نقل و انتقالات پس از ساخت و ساز از پرداخت مالیات معاف هستند.”
۱۳) شپاس می گوید قیر مصوب شده توسط مجلس برای خرید توسط دولت ۴۰۰۰میلیارد تومان ارزش دارد که باید دید چه میزان سهم شپاس خواهد بود اما برای آن حاشیه سود ناخالص ۷درصد پیشبینی کرده است.
۱۴) مدیرعامل دجابر می گوید ” اقدامات اولیه مبنی بر پذیرش سه شرکت داروسازی دانا، پخش رازی و داروسازی راموفارمین در حال انجام بوده و پس از تکمیل فرایند قانونی توسط فرابورس و همچنین ارزشگذاری شرکت‌های مذبور در کوتاه‌ترین زمین ممکن نسبت به عرضه سهام اقدام خواهد شد.”
۱۵) استيون منوچن می گوید “نياز به استقراض ٢ تريليون دلارى داريم تا بتوانيم از اقتصاد كشور حمايت كنيم.” (تضعیف شاخص دلار)
۱۶) وزیر اقتصاد با اعلام اینکه تا چهار ماهه اول امسال معادل ۱۳ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان عرضه اولیه در بازار سرمایه صورت گرفته است، از وارد شدن ۵۰ شرکت خصوصی به بورس تا پایان سال جاری خبر داد.
۱۷) قیمت سنگ آهن، ورق گرم و شمش فولاد رشد کرد. روز گذشته سنگ آهن ۵دلار رشد کرد. قیمت ورم گر در شرق اسیا ۴٫۴درصد رشد کرد! ورق داخلی چین از ۵۰۰دلار هر تن عبور کرد!
۱۸) مدیر عامل شرکت معدنی واله به عنوان یکی از ۵ غول برتر معدنی عقیده دارد که در زمان باقی مانده سال ۲۰۲۰ قیمت مس به دلیل کاهش عرضه و افزایش تقاضا به خصوص در آمریکای جنوبی به قوت خود باقی خواهد ماند.
۱۹) ارزش معاملات خرد ۲۰٫۴هزار میلیارد تومان، ورود پول کمتر از ۰٫۸هزار میلیارد تومان. ورود پول حقیقی به چند رشته ای، پتروشیمی. توجه به وبانک، شستا، پترول. حمایت حقوقی از فخوز، وتجارت، وملل.
۲۰) کرک اسپرد پالایشگاه ساده در آسیا به صفر رسید اما چون نفت ایران ارزان تر از نقاط دیگر است، کرک پالایشگاه های ایران مثبت است.
۲۱) ترامپ نوشت “سقف تاريخى جديد در شاخص نزدك!”
۲۲) قیمت نفت اندکی منفی است به دلیل احتمال فروپاشی توافق فریز نفتی است. دلار آمریکا در یک عدد روانی حمایت شد و شاخص آن بیشتر ازین افت نکرد. طلا از یک طرف به آمارهای اقتصادی نگاه می کند و از یک طرف به توافق بسته کمکی در آمریکا.
۲۳) بانك Goldman Sachs از همينك در مورد عملكرد گزارش اشتغالزايى امريكا (NFP) ابراز نگرانى كرد!

موفق باشید. ۱۴ مرداد ۱۳۹۹

ولید هلالات

شمش فولاد شمش فولاد شمش فولاد شمش فولاد شمش فولاد شمش فولاد شمش فولاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *