شفاف سازی در خصوص آخرین وضعیت شرکت مخابرات ایران

اخابر احتمالا به زودی بازمی شود !

در خصوص آخرین وضعیت شرکت مخابرات ایران، موارد زیر را به استحضار می رساند:

۱-در تاریخ ۳۱/۰۳/۹۹ مجمع عمومی عادی بطور فوق العاده شرکت مخابرات ایران با موضوع افزایش نرخ حق الاشتراک ماهانه خطوط تلفن ثابت برگزار گردید. (صورتجلسه مجمع، فاقد امضا یکی از ناظرین مجمع (نماینده وزارت ارتباطات به نمایندگی از کانون شرکت های سرمایه گذاری سهام عدالت) می باشد .
۲-شرکت طی اطلاعیه افشای اطلاعات با اهمیت منتشر شده در تاریخ ۰۳/۰۴/۹۹ در سامانه کدال، مرجع صادر كننده مجوز افزایش نرخ را وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی اعلام و پیش بینی درآمد حق اشتراک را برای سال مالی ۹۹ مبلغ ۶٫۹۵۵٫۶۴۱ میلیون ریال برآورد کرده است(سال مالی قبل مبلغ ۹۳۱ر۷۵۶ر۳ میلیون ریال).
۳-در تاریخ ۰۱/۰۴/۹۹ نامه دفتر حقوقی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در خصوص اینکه “مطابق بند ج ماده ۵ قانون وظایف و اختیارات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات مصوب ۱۳۸۲ هرگونه نرخ گذاری کلیه خدمات در بخش های مختلف ارتباطات و فناوری اطلاعات در صلاحیت کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات می باشد” دریافت گردید .
۴-طی مکاتبات مورخ ۰۲/۰۴/۹۹ و ۱۶/۰۴/۹۹ از شرکت مخابرات ایران در خواست گردید تا توضیحات و مستندات مربوطه در خصوص بلامانع بودن افزایش حق اشتراک ماهانه تلفن ثابت را به این سازمان ارایه نماید. شرکت در پاسخ ارایه شده اعلام نمود موضوع مجمع عمومی به طور فوق العاده مورخ ۳۱/۰۳/۹۹ در راستای افزایش نرخ حق اشتراک مصوب قبلی بوده و الزامی جهت اخذ مجوز مجدد نداشته است. همچنین شرکت اعلام نمود که موضوع دریافت حق اشتراک ماهانه از مشترکان تلفن ثابت به تصویب مجمع عمومی عادی به طور فوق العاده مورخ ۱۰/۰۱/۹۸ رسیده است و نماینده دولت نیز صورتجلسه مجمع مذکور را امضا نموده اند.
۵-با توجه به عدم ارایه مجوز کمیسیون تنظیم مقررات و ابهام در صلاحیت مجمع عادی جهت تصویب افزایش نرخ مذکور، نماد شرکت در تاریخ ۰۴/۰۴/۹۹ تعلیق گردید.
۶-در تاریخ ۰۷/۰۴/۹۹ نامه ای دیگر از دفتر حقوقی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به این سازمان ارسال گردید مبنی بر اینکه بر اساس استعلام صورت گرفته، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی مجوزی به شرکت مخابرات ایران جهت تعیین حق الاشتراک تلفن ثابت نداده است .

با توجه به موارد فوق الذکر و علیرغم پیگیری های متعدد انجام شده از شرکت مخابرات ایران، تاکنون مجوزهای لازم و یا مستنداتی جهت رفع ابهامات ارایه نشده است. همچنین تاکنون صورت جلسه مجمع فوق الذکر، به امضای نماینده وزارت ارتباطات (ناظر مجمع) نرسیده است. با توجه به توضیحات فوق، توجه استفاده کنندگان محترم را به آثار مالی احتمالی ناشی از ابهام در مصوبه مورخ ۳۱/۰۳/۹۹ شرکت مخابرات ایران جلب می نماید.

بتا سهم

برای دریافت کد بورسی به صورت غیر حضوری و استفاده از سامانه آنلاین معاملات بورس و خرید و فروش سهام ، و همچنین ثبت نام در سامانه سجام ، به وبسایت www.kargozari.org مراجعه نمایید. با سامانه فارابیکسو ، شما به صورت همزمان می توانید در بازار آتی سکه ، زعفران و بورس اوراق بهادار معاملات آنلاین انجام دهید.

شفاف سازی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *