رستگاری در بورس

رستگاری در شاوشنک یکی از فیلم های مطرح و خوب سینمای جهان بوده و جز بهترین فیلم های تاریخ سینما به شمارمیرود . یکی از بهترین سکانس های این فیلم که مرا میخکوب کرد جایی بود که زندانی های جدید با اتوبوس می آیند و وارد زندان می شوند .

در فیلم نشان میداد قدیمی های زندان که رد (مورگان فریمن) رئییس آنها بود مشغول شرط بندی روی زندانی های تازه وارد میشوند . هر کدام روی یکی شرط می بندند . در ان لحظه از فیلم پیش خود فکر میکردم حتما شرط می بندند که مثلا جرم کی قتل است و یا … .

شب می شود و زندانی های جدید وارد سلول های خود میشوندو درست یکی از بهترین صحنه های این فیلم رقم میخورد …
زندانی های قدیمی بی صبرانه منتظر لحظه موعود هستند ! بله آنها روی این شرط بسته بودند که کدام زندانی تازه وارد زودتر از همه زیر گریه می زند و از شرایط گلایه میکند و استیصال یک انسان را به معنای واقعی کلمه نشان میدهد.درواقع آنها روی ترس و تحمل و بی صبری تازه وارد ها شرط می بستند !

رستگاری درشاوشنک حرفش این بود

صبر کنید و کمی سختی ها را باید تحمل کرد. با کمی صبر، تحمل کردن مشکلات و ازار و اذیت ها و البته داشتن یک نقشه خوب و درست، میتوان به رستگاری رسید . خیلی شبیه بازار ماست … نه ؟! انگار منفی و مثبت های اخیر هم میخواهند به ما بگوید باید مشکلات و سختی های این بازار را تحمل کرده و قرار نیست هر روز مثبت باشیم ولی نکته مهم تر داشتن یک نقشه خوب است . این که بدانی حداقل در این بازار چه کاره خواهی بود و صد البته ترس را کنار گذاشته و صبر را هم کنار او قرار دهید .این که یک شبه ره صد ساله رفتن تبعات زیادی دارد …

شاید بازار هفته بعد دوباره رشد را آغاز کند و شاید هم چند وقتی درجا بزند و درگیر صعود و نزول شود

مهم این است که به رسم کسب وکار این بازار پی برده و احترام بگذاریم.
در بین تمامی بازارهای اقتصادی و سرمایه گذاری کشور شک نکنید بازار سرمایه تمیز ترین (حتی تمیزتر از سینما جناب اقای کارگردان… )،شفاف ترین ، مفیدترین ، کاراترین و از دید ما برای عموم جامعه پرمنفعت ترین بازار است منتهی اینجا صبر و آشنایی کامل به بازار است که شما را رستگار خواهد کرد .

رستگاری در بورس درست شبیه پایان فیلم رستگاری در شاوشنک صبر و نقشه و استراتژی خوب میخواهد …

بتا سهم

 

تحلیل شرکت های بورس اوراق بهادار را در گزارش بازار بخوانید.
کانال تلگرام: https://t.me/farabibourse
ما را در آپارات دنبال کنید: http://www.aparat.com/kargozari.org
خرید و فروش آنلاین سکه و طلا : https://kargozari.org/2018/05/25/gold

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *