پتانسیل ورود ۱۱ هزار میلیارد پتانسیل ورود ۱۱ هزار میلیارد تومان نقدینگی جدید برای بازار سهام تومان نقدینگی جدید برای بازار سهام

 

🔹 نگاهی به عملکرد صندوق‌های درآمد ثابت طی ماه های اخیر نشان می‌دهد  ارزش این صندوق ها در مرداد ماه در حدود ۲۳۹ هزار میلیارد تومان است. این عدد در خرداد ماه مطابق با آخرین گزارش منتشر شده سازمان بورس ۲۱۴ هزار بوده است. این صندوق ها در خرداد ماه ۲۸ هزار و ۹۰۰ میلیون تومان سرمایه گذاری در سهام داشته اند که با مصوبات جدید در مرداد ماه این عدد به ۲۴ هزار و ۴۰۰ میلیون تومان رسیده است که کاهش ۴٫۵۰۰ میلیاردی نشان می دهد.

🔹 همچنین عملکرد این صندوق ها نشان می دهد که در سه روز ابتدای هفته جاری ۱۸۶ میلیارد خرید سهام و در مقابل ۴۰۸ میلیارد فروش سهام ثبت کرده اند که خالص خروج ۲۲۲ میلیارد تومانی را نشان می دهد.

🔹 با حد نصاب ۵ درصدی تعیین شده مرداد، پتانسیل خروج ۱۲ هزار میلیارد نقدینگی در روزهای آتی در بازار وجود داشت اما با مصوبه جدید سازمان مبنی بر  افزایش سقف سرمایه گذاری در سهام صندوق های بادرآمد ثابت به ۱۵ درصد، این صندوق ها می توانند  ۱۱ هزار میلیارد تومان نقدینگی به بازار سهام تزریق کنند.

کارگزاری بانک صنعت و معدن

#نقدینگی  #بازار_سهام  #کارگزاری_فارابی

تحلیل شرکت های بورس اوراق بهادار را در گزارش بازار بخوانید.
کانال تلگرام: https://t.me/farabibourse
ما را در آپارات دنبال کنید: http://www.aparat.com/kargozari.org
خرید و فروش آنلاین سکه و طلا : https://kargozari.org/2018/05/25/gold

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *