ارفع با سرمایه ۱۲۰۰۰ میلیارد ریالی در بهار ۲۷۹ ریال سود ساخته است. حالا، نرخ فروش دوبرابر بهار است و می توان گفت متوسط ۹ ماه حدود ۹۰ درصد بالاتر از بهار خواهد بود. مواد مصرفی نیز ضریبی از نرخ فروش هستند و به همین تناسب افزایش یافته اند. با در نظر گرفتن این عوامل انتظار می رود که ارفع در سال جاری ۲۶ هزار میلیارد ریال سود ناخالص عملیاتی بسازد. این شرکت دارایی و بدهی ارزی دارد و با توجه به رشد درهم و یورو، تسعیر ارز ۹ ماه گزارش نشده با یورو ۲۵۰ هزار ریالی، ۴۱۵۰میلیارد ریال خواهد بود. با این اوصاف می تواند ۲۴۰۰ ریال eps بسازد، مشروط به اینکه مقدار فروش نرمال داشته باشد، نرخ شمش ۱۰۰ میلیون ریال باقی بماند و یورو جهت تسعیر ۲۵۰ هزار ریال باشد.

با توجه به عدم تثبیت نرخ ها، مفروضات مختلفی می شود در نظر داشت اما اگر یورو ۲۵هزار تومان باشد، شمش ۱۰میلیون تومان، به ضرب سود عملیاتی و تسعیر ارز، ارفع ۲۴۰۰ ريال eps خواهد داشت.

تداوم این وضعیت بسیار مهم است.

ولید هلالات

برای دریافت کد بورسی به صورت غیر حضوری و استفاده از سامانه آنلاین معاملات بورس و خرید و فروش سهام ، و همچنین ثبت نام در سامانه سجام ، به وبسایت www.kargozari.org مراجعه نمایید. با سامانه فارابیکسو ، شما به صورت همزمان می توانید در بازار آتی سکه ، زعفران و بورس اوراق بهادار معاملات آنلاین انجام دهید.

تحلیل شرکت های بورس اوراق بهادار را در گزارش بازار بخوانید.
کانال تلگرام: https://t.me/farabibourse
ما را در آپارات دنبال کنید: http://www.aparat.com/kargozari.org
خرید و فروش آنلاین سکه و طلا : https://kargozari.org/2018/05/25/gold

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *