۱) ارزش معاملات ۴۹همت- خروج پول ۸۶۴میلیارد تومان، توجه حقیقی به کاشی-سرامیک و تایرسازها. حمایت حقوقی از بانک و پتروشیمی.پکرمان، کساوه، قزوین ورود پول حقیقی.

۲)قیمت شکر با تغییراتی همراه شده است. بخش فروش به صنایع، خرده فروشی و بسته بندی در گزارش شفاف سازی قهکمت به تفکیک شرح داده شده است.
۳)ظریف می گوید “آمریکا از برجام خارج شد و اگر می‌خواهد برگردد باید یک صندلی در میز مذاکره به دست بیاورد. به اقتصاد و مردم ما آسیب زدند. باید روش خود را عوض کند.”
۴)دلار سامانه نیما ۲۶٫۱۴۶ – ۲۶٫۹۴۰ تومان، دلار بر اساس درهم ۲۷٫۰۵۸ تومان، دلار آزاد ۲۴٫۰۰۰ تومان.
۵) رسانه های چین می گوید ” هیچ یک از افرادی که تاکنون واکسن کووید ۱۹ ساخت این شرکت را دریافت و به خارج سفر کرده اند، به ویروس کرونا مبتلا نشده اند. این ویروس موفقیت آمیز گزارش شد”
۶) آقای همتی، تعیین عدد برای نرخ ارز توسط بانک مرکزی را تکذیب کرد. وی در پستی اینستاگرامی گفت “باید اجازه تخلیه به انتظارات متراکم شده را داد”
۷) رئیس اتحادیه املاک تهران می گوید “چنانچه در آینده مذاکراتی رخ دهد سقوط قیمت مسکن حتمی است. “
۸)در بورس کالا، اوره پریل ۴۷میلیون ريال، بنزن ۱۱۲میلیون ريال، پلی اتیلن سبک خطی ۲۱۶میلیون ريال.
۹) بر اساس گزارش های دریافتی از سامانه نیما امروز (۱۷ آبان ماه ۱۳۹۹) حدود ١۴۶ میلیون دلار ارز به صورت حواله توسط صادرکنندگان در این سامانه عرضه شد که بر اساس معاملات انجام شده میانگین موزون نرخ بر حسب دلار حدود ٢۴٠.١٨١ ریال بوده است.
۱۰) رئیس بانک مرکزی ترکیه به دلیل ادامه سقوط ارزش لیر ترکیه برکنار شده است. لیر در حال فتح قله های جدید!
۱۱) معاون حقوقی سازمان بورس و اوراق بهادار، از دستور قضایی جهت اعاده بیش از دو میلیارد سهم از سهام شرکت سرمایه گذاری ملی ایران (ونیکی) به بانک تجارت و اثر مهم آن بر حقوق سهامداران این بانک خبر داد .
۱۲) واردات نفت چین پس از ماهها خرید چشمگیر که ذخایر این کشور را به مرز اشباع رساند، در اکتبر ۱۲.۲ درصد در مقایسه با ماه پیش از آن کاهش پیدا کرد.
۱۳) دویچه وله می گوید “افت درآمدهای خالص صادرات نفت و محصولات نفتی ایران به ۹ میلیارد دلار در نیمه اول امسال در حالی است که این رقم در کل سال ۲۰۱۸ بر اساس برآورد اداره اطلاعات انرژی آمریکا ۶۷ میلیارد دلار بود.”
۱۴) بازار داخلی و جهانی فولاد در هفته گذشته بسیار کم معامله بوده و که علت آن انتخابات آمریکا و احتیاط معامله گران گزارش شده است.
۱۵) مدیر مجتمع سنگ‌آهن سنگان می گوید ” تا پایان امسال،‌ یک میلیون تن سنگ‌آهن دانه بندی به ذوب‌آهن اصفهان ارسال خواهد شد .”
۱۶) پتروشیمی مبین با استفاده از سامانه گندزدایی مبتنی بر نانو فناوری یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان موفق به حذف مواد زائد از آب برج خنک‌کننده‌ها شد؛ این فناوری موجب افزایش بازدهی برج‌های خنک‌کننده پتروشیمی‌ها می‌شود.
۱۷) عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس می‌گوید از آنجا که مواد اولیه موردنیاز تولید روغن موتور داخلی است، افزایش ۴۰ درصدی قیمت روغن موتور توجیهی ندارد. (این در حالی است که خوراک این واحدها ارزی بوده و بر اساس دلار نیما و قیمت جهانی است.)
۱۸) کرونا توانسته است ضربه بزرگی به تقاضای سوخت در سطح جهان وارد کند و ایالات متحده بزرگترین مصرف کننده سوخت در جهان است. (با عبور از کرونا، اسپرد بنزین رشد می کند)
۱۹) همایون دارابی می گوید “به روی کار آمدن بایدن می تواند باعث آرامش و طمانینه در سیاستهای اقتصادی شده ، به رونق تهاتر نفت و کاهش تخفیف فروش محصولات صادراتی و همچنین کاهش هزینه انتقال پول منجر شود .: در شرایط فعلی و بر اساس سیاست های بانک مرکزی بعید است نرخ ارز نیمایی کاهشی داشته باشد، که این اتفاق به نفع شرکتهای صادراتی بازار است.”
۲۰) گلوبال پلاتس می گوید “تولید نفت لیبی به ۱ میلیون بشکه در روز جهش کرد.”
۲۱) عملیات احیای کاتالیست پالادیوم فاز ۲ پتروشیمی شهید تندگویان، موجب صرفه‌جویی بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان در این شرکت شد.
۲۲) بازدهی معادل بانکی اخزا که سررسید آبان ۱۴۰۰ دارد با نرخ ۱۶٫۲درصد معامله می شود.
۲۳) عراقچی می گوید “با تغییر افراد ممکن است شیوه‌ها و رویکردهای جدیدی بر سیاست آمریکا حاکم شود.”
۲۴) ظریف می گوید “دیدن شادی که مردم برای جشن گرفتن احیای دموکراسی و آزادی خود نشان می‌دهند، بسیار خوب است.”
۲۵) بایدن ساعاتی قبل یک سخنرانی در قامت رئیس جمهور داشت. عموم کشورهای اروپایی، مصر و کانادا به بایدن تبریک گفتند. پیام تبریکی از اسرائیل دیده نشد. بخش مهمی از مردم ایران نیز از انتخاب بایدن، شادمان هستند. نظرسنجی ها نشان داده که بخش مهمی از رای دهندگان به بایدن، برای کنار گذاشته شدن ترامپ، این تصمیم را گرفته اند.
۲۶) کاشی پارس افزایش نرخ گرفت.

موفق باشید. ۱۸ آبان ۱۳۹۹

ولید هلالات

 ارزش معاملات /  ارزش معاملات /  ارزش معاملات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *