۱)عصر روز گذشته نرخ ارز در بازارها روند صعودی گرفت. علت آن خبری از Axios است که می گوید “ترامپ قبل از تحویل دولت به بایدن با همکاری اسراییل و برخی کشورهای عرب قصد تصویب سیلی از تحریم ها را علیه ایران دارد” در سایر منابع خبری نیز گفته شده در ۱۰ هفته باقی مانده از ریاست جمهوری ترامپ، وی هر هفته یک تحریم وضع خواهد کرد.

۲)دلار حواله سنا ۲۵٫۴۸۰ – ۲۵٫۸۴۵ تومان، دلار بر اساس درهم ۲۶٫۲۹۷تومان، دلار آزاد ۲۶٫۴۵۰ تومان
۳) بازارهای جهانی مثبت باز شده اند. #نفت برنت بالای ۴۰دلار، شاخص دلار در استانه از دست دادن ۹۲واحد، مس ۷۰۰۱دلار، روی ۲۶۶۶ دلار هر تن
۴) ارزش معاملات ۲٫۶همت، خروج پول ۵۹۲میلیارد تومان، توجه حقیقی ها به گروه دارویی. حمایت حقوقی از گروه پتروشیمی، بانک، بیمه و سیمان.
۵) همتی تغییر در سود بانکی را تکذیب کرد. وی گفت همکنون در حالت تعادل هستیم.
۶)در #بورس کالا شمش ایرالکو ۵۴۹میلیون ريال، کاتد مس ۱۸۰۵ میلیون ريال.
۷) سخنگوی وزارت امور خارجه می گوید “لیستی از موارد پاسخگویی رییس جمهور جدید آمریکا تحریمپیرامون تعهدات به ایران آماده شده که بایدن باید جبران مافات کند، آمریکا چاره ای جز احترام و بازگشت به مسیر قانونمداری ندارد.”
۸) ظریف می گوید “ترامپ رفت؛ ما و همسایگانمان ماندیم. دست های خود را برای همکاری جهت تحقق منافع مشترک مردم و کشورهایمان دراز می‌کنیم. “
۹) لزوم احراز هویت دو عاملی برای ورود به سامانه‌های #معاملات برخط از ۱۵ آذرماه اجرا می شود. فعالان بازار ازین تصمیم خشنود نیستند و مایل به عدم انجام آن می باشند. البته پیشنهاد می شود که انتخاب امنیت بالاتر(دوعاملی بودن) یا رمز ثابت بر عهده مشتری باشد و در صورت انتخاب رمز ثابت، حق شکایت بابت سوءاستفاده احتمالی از کد انلاین از دارنده کد سلب گردد. اساس نگرانی نهاد ناظر، سوء استفاده احتمالی از سیستم آنلاین توسط برخی افراد می باشد. تصمیم درستی است که با کمی نرمش می شود منافع جمع را تامین کرد.
۱۰) مدیرعامل ایران خودرو می گوید “گروه صنعتی ایران خودرو در خصوص عرضه خودرو در بورس، تابع تصمیماتی است که در سیاست کلان گرفته می شود. این کار نیازمند انجام فرآیندهای کارشناسی است و تا چند روز آینده به جمع بندی نهایی خواهد رسید.”
۱۱) هند با کمبود قراضه مواجه شده و حاضر است به هر قیمتی خرید کند. این مساله بهای تمام شده تولید فولاد را برای هندی ها و طبعا ترکیه افزایش می دهد.
۱۲) قیمت بیلت تانگشان به ۳۵۵۰ یوان در پی انتشار آمار خوب تجاری در ماه اکتبر رسیده است. موجودی انبارهای #فولاد چین در هفته گذشته به پایین ترین سطح از اواخر ژانویه رسیده است. قیمت ها رکورد ۱۸ماه اخیر را زده است.
۱۳) ایران از ترکمنستان ۱٫۰۴۴میلیارد مترمکعب گاز با نرخ ۱۱سنت وارد کرده و ۲٫۱۶۵میلیارد مترمکعب به ترکیه با نرخ ۲۶٫۹سنت صادر کرده است. (سال۱۳۹۷)
۱۴) قیمت پایه محصولات شیمیایی برای این هفته، با دلار نیمایی میانگین ماهانه ۲۵۹٫۰۳۷ ريال تعیین شد. این یعنی رشد ۵ هزار و ۸۱۱ ریالی، برای عرضه محصولات پتروشیمی در بورس کالا تا ۲۵ آبان.
۱۵) امیر صباغ می گوید “صادرات چین در ماه گذشته ۱۱٫۴درصد رشد داشته که فراتر از انتظار ۹٫۳درصد است و تراز تجاری این کشور نیز به ۵۸$+ میلیارد دلار رسیده که بیش از انتظار ۴۵ میلیارد دلاری تحلیلگران بازار است.”
۱۶) تعداد کانتینر موجود در بنادر شانگهای چین و لوس آنجلس آمریکا در کمترین سطح تاریخ رسیده که علت آن رشد قابل توجه صادرات چین و بهبود تقاضای مصرف در آمریکا میباشد.
۱۷) دکتر مینو محرز از اساتید برجسته و عضو ستاد ملی مقابله با کرونا می گوید “روحانی دستور تعطیلی تهران را داده اما استانداری موافقت نمی‌کند”
۱۸) عموم نمادهای سیمانی، بازارگردان خود را معرفی کردند.
۱۹) شایعاتی مبنی بر دریافت افزایش نرخ با اهمیت در صنعت تایر شنیده می شود.
۲۰) جیک سالیوان، عضو ارشد ستاد بایدن، در ماه آگوست گفته است که بازگشت به برجام جزو اولویت های دولت بایدن در ۱۰۰ روز نخست است.
۲۱) مدیرعامل شستا می گوید “بلافاصله بعد از انتخاب بازار گردان شستا نماد آن باز می شود.”
۲۲) دکیمی از صادرات محصولات خود به افغانستان خبر داد.
۲۳) غصینو، لابسا، کهرام، شسپا، افزایش نرخ گرفتند.
۲۴) تنوین یک قرارداد جدید در حوزه تعهد پذیره نویسی و بازارگردانی منعقد کرد.
۲۵) شرکت پخش از محل آورده-تجدید ارزیابی، افزایش سرمایه می دهد.
۲۶) خپارس پیشنهاد ۴۱۸درصد تجدید ارزیابی ارائه کرد.

موفق باشید. ۱۹ آبان ۱۳۹۹

ولید هلالات

روند صعودی / روند صعودی /روند صعودی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *