سیر نزولی سرعت اینترنت ایران

گزارش سرعت اینترنت جهان در اکتبر نشان می دهد رتبه ایران در رده بندی جهانی سرعت اینترنت ثابت یک پله سقوط کرده است. کره جنوبی و سنگاپور همچنان پرسرعت ترین اینترنت ثابت و موبایل جهان را دارند.

به گزارش وب سایت اسپیدتست، جدیدترین گزارش سرعت اینترنت جهانی مربوط به اکتبر ۲۰۲۰ منتشر شده است.

طبق گزارش این وب سایت متوسط سرعت دانلود اینترنت موبایل در سراسر جهان در ماه اکتبر ۳۹.۱۸ و سرعت آپلود اطلاعات آن ۱۱.۶۳ مگابیت برثانیه بوده است. همچنین متوسط سرعت دانلود اینترنت ثابت در سراسر جهان ۸۷.۸۴ و سرعت آپلود آن نیز ۴۷.۱۶ مگابیت برثانیه ثبت شده است که هر دو این شاخص‌ها در مقایسه با ماه گذشته میلادی (سپتامبر) افزایش یافته‌اند.

سرعت اینترنت ایران در مسیر نزولی

طبق اطلاعات موجود در این وب سایت سرعت دانلود اینترنت موبایل ایران در ماه اکتبر ۲۶.۹۳ و سرعت آپلود آن ۱۱.۶۳ مگابیت برثانیه بوده است. با این حساب ایران در رتبه ۷۸ فهرست قرار می‌گیرد. این در حالی است که در ماه گذشته میلادی سرعت اینترنت موبایل ایران ۲۷.۰۲ مگابیت برثانیه و رتبه ۷۷ فهرست مذکور را به خود اختصاص داده بود.

از سوی دیگر سرعت دانلود اینترنت ثابت ایران نیز ۱۹.۰۸ و سرعت آپلود آن ۱۱.۳۵ مگابیت برثانیه ثبت شده است.

بر اساس اطلاعات اسپیدتست ایران در رتبه ۱۲۸ این رتبه بندی قرار دارد. این در حالی است که ماه گذشته ایران با سرعت اینترنت ثابت ۲۰.۶۷ مگابیت بر ثانیه در رتبه ۱۲۰ قرار داشت و اکنون ۸ پله سقوط کرده است.

طبق اطلاعات وب سایت اسپیدتست، در صدر فهرست سرعت اینترنت موبایل کره جنوبی با سرعت دانلود ۱۴۵.۰۳ مگابیت برثانیه قرار دارد. این کشور در ماه قبل نیز بالاترین سرعت اینترنت موبایل (۱۲۱ مگابیت برثانیه) را در اختیار کاربرانش قرار داده بود.

در رده دوم کشور امارات متحده عربی با سرعت ۱۲۹.۶۱ مگابیت برثانیه قرار دارد که جایگاه آن نسبت به ماه قبل یک پله رشد کرده است.

اما چین که در ماه سپتامبر اینترنت موبایلی با سرعت ۱۱۳.۳۵ مگابیت برثانیه ارائه کرده بود در ماه اکتبر با کاهش سرعت روبرو شده و با یک پله سقوط در رده سوم قرار گرفته است. سرعت اینترنت موبایل این کشور ۱۲۴.۳۹ مگابیت برثانیه ثبت شده است.

در رده چهارم نیز قطر با سرعت ۱۰۸.۴۴ مگابیت قرار دارد که جایگاه آن نسبت به ماه قبل تغییر نکرده است. اما در رده پنجم استرالیا با سرعت اینترنت ۸۸.۳۵ مگابیت قرار گرفته که نسبت به ماه سپتامبر ۵ پله رشد کرده است.

در رده‌های ششم، هفتم و هشتم نیز به ترتیب کشورهای هلند (با سرعت ۸۸.۱۳ مگابیت برثانیه)، نروژ (۸۷.۳۷ مگابیت برثانیه) و عربستان سعودی (با سرعت ۸۴.۶۴ مگابیت برثانیه) قرار دارند. جالب آنکه هر سه این کشور در رده بندی ماه جاری یک پله سقوط کرده‌اند.

سنگاپور، هنگ کنگ و رومانی سردمداران اینترنت پرسرعت ثابت

مانند ماه‌های گذشته سنگاپور همچنان بالاترین سرعت اینترنت موبایل جهان را در اختیار کاربرانش قرار داده است. سرعت اینترنت ثابت این کشور در ماه اکتبر ۲۲۹.۴۲ مگابیت بر ثانیه گزارش شده است. این شاخص اینترنت سنگاپور ماه گذشته ۲۲۶.۶۰ مگابیت برثانیه ثبت شده است.

در این فهرست رتبه‌های دوم، سوم، چهارم و پنجم مانند ماه گذشته به ترتیب به کشورهای هنگ کنگ (۲۱۵.۱۹ مگابیت برثانیه)، رومانی (۱۸۸.۵۵ مگابیت برثانیه)، سوئیس (۱۸۶.۴۰ مگابیت برثانیه) و تایلند (۱۸۳.۵۸ مگابیت برثانیه) اختصاص دارد.

در رتبه ششم این فهرست دانمارک با سرعت ۱۷۹.۸۱ مگابیت برثانیه قرار دارد. رتبه این کشور نسبت به ماه قبل یک پله رشد کرده است. اما کشور آندروا با سرعت ۱۷۸.۱۹ مگابیت برثانیه در رده هفتم قرار گرفته است. سرعت اینترنت ثابت این کشور نسبت به ماه گذشته ۹ پله صعود کرده است.

در رده‌های هشتم و نهم نیز به ترتیب فرانسه (۱۷۷.۹۳ مگابیت برثانیه) و مجارستان (۱۶۹.۵۲ مگابیت برثانیه) قرار  دارد.

#اینترنت #سرعت_اینترنت #ایران

اکونومیست فارسی

تحلیل شرکت های بورس اوراق بهادار را در گزارش بازار بخوانید.
کانال تلگرام: https://t.me/farabibourse
ما را در آپارات دنبال کنید: http://www.aparat.com/kargozari.org
خرید و فروش آنلاین سکه و طلا : https://kargozari.org/2018/05/25/gold

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *