۱) دلار حواله سنا ۲۵٫۸۷۲ – ۲۵٫۹۳۲ تومان، دلار بر اساس درهم ۲۵٫۸۵۰ تومان. دلار متشکل ارزی ۲۴٫۴۶۰، دلار اسکناس تهران ۲۵٫۳۵۰ تومان.

۲)سه بانک سفارش‌های‌ خود را به ارزش ۲۰٫۹ هزار میلیارد ریال در سامانه‌های بازار بين‌بانکي ثبت کردند. نرخ بازده تا سررسید ۲۱٫۳ درصد، ۲۰٫۵ درصد و ۲۱٫۳ درصد نرخ های انجام شده است. 
۳) ورود پول حقیقی به بانک و خوردو، حمایت حقوقی از فولاد و پتروشیمی. حقیقی ها تجارت، خودرو، شپنا، خبهمن خریدند. حقوقی ها، فملی، فخوز، کچاد، فولاد.
۴) ارزش معاملات روز سه شنبه ۲۳٫۱ همت بود. خروج پول حقیقی ۳۹۶میلیارد تومان بوده اما رکورد یکی از بالاترین حجم های معاملاتی به لحاظ تعداد برگ سهم معامله شده ثبت گردید. به جز ۲۳ اردیبهشت، دیروز بالاترین حجم معاملات به لحاظ تعداد سهم معامله شده بود که در این بین بانکی ها نقش بسیار مهمی داشتند.
۵) در بورس کالا، استایرن بوتادین رابر ۴۲۳-۴۴۱ میلیون ريال، اسید استیک فناوران ۹۹میلیون ريال، ABS بصیر ۵۷۴میلیون ريال، الکیل بنزن خطی ۲۸۰میلیون ريال، اوره گرانول ۴۴میلیون ريال، بنزن ۱۳۷میلیون ريال، اسلب ۹۸میلیون ريال، شمش بلوم ۸۹میلیون ريال، کریستال ملامین ۲۷۹میلیون ريال، ۱٫۸۷۵ میلیون ريال.
۶) در نمادهای کماسه، فباهنر، وهنر، شنفت … اطلاعیه جدید در خصوص افزایش سرمایه منتشر شد. و آیند هم در این خصوص شفاف سازی داد.
۷) چکاپا، ختراک، خکار … افزایش نرخ گرفتند.
۸) در بازار جهانی، مس، اوره، متانول، نفت به شدت صعودی و اونس طلا نزولی است. علت اصلی چشم انداز امیدوار کننده به پایان یافتن یا کنترل کرونا است. شاخص دلار در آستانه از دست دادن ۹۲ واحد است.
۹) فاذر یک قرارداد جدید با پتروشیمی کرمانشاه منعقد کرد.
۱۰) ثشاهد اوراق اختیار تبعی منتشر می کند.
۱۱) آبیک با تحویل ۳۲۰,۵۱۴ تن سیمان فله و کیسه‌ای و ۸۰,۵۴۵ تن صادرات کلینکر از بنادر جنوبی، رکورد جدیدی در تحویل ماهیانه سیمان و کلینکر در کل صنعت سیمان کشور توسط این شرکت به ثبت رسید. این شرکت زیرمجموعه سفارس است که بحث عرضه اولیه آن وجود دارد.
۱۲) کارگروه ارزیابی شرکت‌ها و موسسات دانش‌بنیان، ۲۶ محصول شرکت “شیمی دارویی داروپخش” را به عنوان محصولات و خدمات دانش‌بنیان تایید کرد. این مساله باعث معافیت مالیاتی می شود چون دانش بنیان ها، مالیات نمی دهند.
۱۳) آریا، حپارسا، بیمه کوثر … بازارگردان خود را تعیین کردند.
۱۴) رئیس کل بانک مرکزی اخیراً در نامه‌ای به رئیس جمهور به مصوبه اخیر درباره ترخیص کالاهای رسوبی از گمرک که بدون حضور نماینده بانک مرکزی تصمیم‌گیری شد، به چند دلیل مهم این مصوبه را غیر عملیاتی، خلاف قوانین و موجب پیچیده تر شدن مشکلات ارزی و تجاری دانست.
۱۵)امروز فولادی ها در پاستور جلسه دارند. القائی ها پیشنهاد داده اند که اسفنجی ۵۰درصد شمش باشد و شمش تولید شده در بورس عرضه شود ضمنا پایه قیمت ۹۵درصد جهانی باشد. اگر این باشد یعنی تقریبا هیچ تغییری صورت نگرفته و هیاهو برای هیچ!
۱۶) بر اساس مصوبه کمیسیون امنیت ملی مجلس، سازمان انرژی اتمی موظف خواهد بود که نسبت به طراحی رآکتور ۴۰ مگاواتی آب سنگین در مکانی مناسب اقدام کند.
۱۷) لیر ترکیه باز هم تضعیف شد و برابری آن به دلار به ۸ واحد رسید. ترکیه با هدف جلوگیری از تضعیف دلار نرخ بهره را در ماه های اخیر از ۹درصد به ۱۱درصد و پس ازان در هفته اخیر به ۱۵درصد رسانده است.
۱۸) شاخص داوجونز مسیر صعودی دارد چون احتمالا خانم یلن، وزیر دارایی بایدن خواهد بود. او طرفدار خرید سهام توسط بانک مرکزی است.
۱۹) اخبار مرتبط تعطیلی پالایشگاههای نفت آمریکا ناشی از عدم توجیه اقتصادی در قیمتهای فعلی، جلسه چند روز آینده اوپکی ها با روسیه جهت توافق و واکسن های جدیدی کرونا، قیمت نفت را به ۴۸دلار برنت رسانده است.
۲۰)  معاون کل وزارت بهداشت می گوید “ممکن است تعطیلی‌ها ادامه داشته باشد”
۲۱) آرسلورمیتال قیمت نورد گرم فولادی خود را به ۶۰۰ یورو در تن افزایش می دهد. قیمت پیشنهادی ورق گالوانیزه به ۷۰۰ یورو در هر تن افزایش خواهد یافت.
۲۲) مهردادکریمخانی می گوید “واردات مس چین بعنوان بزرگترین مصرف‌کننده این فلز صنعتی در جهان، در ماه اکتبر نسبت به سال ۲۰۱۹ رشد کرده و توانسته سقف جدیدی را ثبت کند.”
۲۳) سردار حسین دهقان، مشاور رهبر انقلاب و وزیر سابق دفاع به طور رسمی از ورود خود به انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۴۰۰ خبر داد.
۲۴) مدیر اقتصادی و توسعه سرمایه گذاری ایمیدرو می گوید “بند مرتبط با عرضه سنگ آهن در بورس کالا فعلا در اولویت اجرا قرار ندارد و فعلا قرار است کمیته ای کارشناسی در صمت، این موضوع را مطالعه کند. انتظار میرود که اجرای این بند، زمان بر باشد و نهایتا نسخه ای طراحی شود که رقابت پذیری صنعت فولاد کشور حفظ شود.”

موفق باشید. ۵ آذر ۱۳۹۹

#بانک #فولاد  #خبهمن #فملی #ثشاهد #اوراق

ولید هلالات

دلار حواله سنا / دلار حواله سنا  / دلار حواله سنا / دلار حواله سنا / دلار حواله سنا 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *