#فایرا و ابهام آلایندگی …

بموضوع ۱% عوارض آلایندگی که به موجب تبصره یک ماده ۳۸ قانون مالیات و عوارض بر ارزش افزوده، سازمان امور مالیاتی از بابت اصل عوارض آلایندگی سنوات گذشته تا پایان سال ۱۳۹۷ مبلغ ۱،۳۱۱ میلیارد ریال مطالبه نموده و از این بابت ذخیره‌ای در حسابهای شرکت منظور نشده است و علیرغم طرح دعوی از طریق وکلای شرکت، سازمان حفاظت محیط زیست همچنان نام شرکت را در سال ۱۳۹۹ در فهرست شرکت‌های آلاینده قرار داده است.

لذا نتیجه نهائی در این خصوص نامشخص بوده و شرکت با توجه به آراء اخذ شده تاکنون، موضوع را جهت دست‌یابی به نتایج مطلوب و قطعی همچنان پیگیری می‌نماید.

شایان ذکر است امور مالیاتی استان مرکزی با توجه به رای صادره از شعبه دوم تجدید نظر دیوان عدالت اداری مبنی بر رد شکایت و تجدید نظرخواهی این شرکت، طی اخطاریه صادره مورخ ۱۵/۱۱/۱۳۹۸جهت وصول عوارض آلایندگی دوره‌های سه ماهه دوم و سوم و چهارم سال ۱۳۹۰ به مبلغ کل ۱۴۱٫۵۸۶ میلیون ریال شامل ۴۲٫۰۲۷ میلیون ریال اصل و مبلغ ۹۸٫۵۴۹ میلیون ریال جرائم، اقدام نمود که پرداخت و تسویه گردید.

ضمنا” اداره امور مالیاتی استان مرکزی طی اخطاریه مورخ ۲۲/۰۴/۱۳۹۹ مطالبه عوارض آلایندگی دوره سوم سال ۹۲- دوره‌های دوم و سوم و چهارم سال ۹۴ – دوره‌های اول و چهارم سال ۹۵ و دوره‌های دوم و سوم و چهارم سال ۹۶ را نموده است که تعیین تکلیف آنها در دست پیگیری است. و در این رابطه برگهای اجرایی عوارض آلایندگی دوره‌های سوم و چهارم سال ۱۳۹۷ پیوست را صادر و ابلاغ نموده است.

بتا سهم

تحلیل شرکت های بورس اوراق بهادار را در گزارش بازار بخوانید.
کانال تلگرام: https://t.me/farabibourse
ما را در آپارات دنبال کنید: http://www.aparat.com/kargozari.org
خرید و فروش آنلاین سکه و طلا : https://kargozari.org/2018/05/25/gold

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *