يك كارشناس مطلع از روند فعلى معاملات بورس در گفت و گو با همفکران به بررسی روند معاملات این روزها، دلایل افت شاخص کل و بی میلی سهامداران به خرید نمادهای بزرگ و بنیادی پرداخت و بازار را برای روزهای پیش رو پیش بینی کرده و به سرمایه گذاران تاکید کرد صبور باشند چراکه بازار از نیمه هفته روند بهتری را تجربه خواهد کرد.

يك كارشناس مطلع از روند فعلى معاملات بورس در گفت و گو با همفكران تاکید کرد:

داده هاى موجود از معاملات سهام شركت هاى بزرگ و كوچك بازار نشان مى دهد كه از سال ٩٨ تا مرداد ماه امسال كه زمان آغاز ريزش معاملات بورس بوده ، سهام شركت هاى بزرگ نسبت به شركت هاى كوچك رشد غافلگيركننده اى را تجربه كردند.

وى افزود: طبيعى است كه اكنون روند بازار تغيير كند و اقبال بازار به سمت سهام شركت هاى كوچك پيش رود تا از اين طريق شركت هاى كوچك بتوانند خود را از نظر بازدهى به سهام شركت هاى بزرگ نزديك كنند.
اين كارشناس مطلع اظهار داشت: آمار موجود در اختيار ما تا پايان روز چهارشنبه است كه نشان مى دهد سهام شركت هاى كوچك از سال گذشته رشدى را تجربه نكردند، به همين دليل سهامدارن به سمت سرمايه گذارى در اين شركت ها پيش رفته اند.

وى با تاكيد بر اينكه اكنون هيچ خطري معاملات بورس را تهديد نمى كند، گفت: هرچند کلیت بازار با وجود قيمت منطقي دلار و قرار گرفتن كشور در موقعيت سياسي مناسب در روند منفى قرار گرفته ، اما در حال طى كردن سیری طبيعى است و سهامداران نبايد نگران وضعيت حاكم در بازار باشند.

وى افزود:

خوشبختانه موضوع مثبتى كه اكنون در بازار وجود دارد اين است كه سهام اكثر شركت ها قفل در صف فروش نيستند و صف هاى ايجاد شده در ديگر سهام هم چندان جدى نيستند، اين موضوع نشان مى دهد كه روند فعلى بازار غير طبيعى نيست.

اين كارشناس مطلع خاطرنشان كرد: برخى از سهامداران نگران سهام شركت هاى بزرگ در بازار هستند در حالى كه هيچ ترسي در اين سهم ها وجود ندارد و به مرور به روند صعودى خود بر مى گردند.
وى گفت: برخى گمان مى كنند كه ممكن است معاملات بورس تا پايان سال در همین شرایط منفی بماند در حالى كه چنين تصورى اشتباه است و بازار از دو تا سه روز آينده دوباره مثبت مى شود و تقاضا به سمت سهام شركت هاى بزرگ باز مى گردد.

اين كارشناس مطلع افزود:

روند منفى موجود در بازار نهايتا تا امروز يا فردا ادامه دار است و براساس پيش بينى ها، بازار از روز دوشنبه دوباره مثبت مى شود.
وى به گزارش ٩ ماهه شركت ها اشاره كرد و افزود: برخى تصور مى كنند كه سهام شركت هاى بزرگ به دليل مثبت بودن گزارش ٩ ماه آنها بايد مثبت باشند و مورد استقبال سهامداران قرار بگيرند، در حالى كه چنين تصورى اشتباه است زيرا رشد اين سهام از ابتداى سال كم نبوده و طبيعى است كه اكنون اين سهام مورد استقبال سهامداران نباشند.

اين كارشناس مطلع خاطرنشان كرد: سهامداران منتظر باشند، زيرا با رشد سهام شركت هاى كوچك، بازار به روند طبيعى خود بر مى گردد و شاهد رشد دوباره سهام شركت هاى بزرگ در بازار خواهيم بود.

همفکران

تحلیل شرکت های بورس اوراق بهادار را در گزارش بازار بخوانید.
کانال تلگرام: https://t.me/farabibourse
ما را در آپارات دنبال کنید: http://www.aparat.com/kargozari.org
خرید و فروش آنلاین سکه و طلا : https://kargozari.org/2018/05/25/gold

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *