۱) دلار حواله سنا ۲۵٫۴۴۸ تومان. دلار اسکناس تهران ۲۵٫۷۱۰ تومان.

۲) در بورس کالا استایرن منومر ۲۰۳میلیون ريال، اسید استیک ۱۵۱میلیون ريال، الکیل بنزن خطی۳۰۵میلیون ريال، PVC هر تن ۳۳۰-۳۵۸ میلیون ريال، شمش آلومینیوم ۵۰۶-۵۰۹ میلیون ريال، کریستال ملامین ۲۹۱-۲۹۷ میلیون ريال، لوب کات سبک ۸۴میلیون ريال.

۳) معاملات خرد روز چهارشنبه ۱۶٫۷همت بود. خروج پول حقیقی ۱۰۹۸میلیارد تومان ثبت شد. هر پنج روز هفته گذشته خروج پول حقیقی داشتیم که به تدبیر حقوقی های نهادی محقق گردید.

۴) توجه جقوقی ها به بیمه و انبوه سازی بود که در راس آن کوثر، کانا، برکت، ثنوسا، شاروم، واذر خریدند. حقوقی ها از شستا، سمپا، شبندر، شپنا، فولاد حمایت کردند.

۵) شسپا، ددام، کلر، وآفری، پتایر، غویتا، سمگا … یک گزارش جدید در خصوص افزایش سرمایه روی کدال گذاشتند.

۶) آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به شورای حکام اطلاع داد که ایران در تاریخ ١١ دی نامه‌ای ارسال کرده و در آن از قصد خود برای تولید اورانیوم غنی شده ٢٠ درصد در فردو را در راستای طرح مجلس ایران اعلام کرده است.

۷) مهرداد کریمخانی می گوید “دولت چین در راستای کاهش ریسک سیستم مالی این کشور، اعطای وام به شرکت‌های بزرگ فعال در عرصه ساخت‌وساز این کشور را محدود می‌کند. هم اکنون در حدود ۳۰% از کل وام‌های اعطا شده توسط بانک‌های بزرگ چینی به فعالان عرصه ساخت و ساز داده شده که باعث افزایش نگرانی‌ دولت چین از توانایی این شرکت‌ها در بازپرداخت این وام‌ها شده است. “

۸) شمار آمریکاییان متقاضی دریافت حقوق بیکاری از دولت فدرال در هفته منتهی به ۲۶ دسامبر به ۷۸۷ هزار نفر کاهش یافته که از برآورد ۸۳۳ هزار نفری کارشناسان به مراتب بهتر است.

۹) شاخص مدیران خرید PMI تولیدی چین مختص شرکت‌های بزرگ دولتی این کشور در ماه پایانی سال ۲۰۲۰ به ۵۱٫۹ واحد کاهش یافته که از برآورد ۵۲ واحدی بازار و همچنین شاخص ۵۲٫۱ نوامبر کمتر است.

۱۰) شرکت ملی فروش نفت عراق میزان درآمد حاصل از فروش نفت این کشوردر سال ۲۰۲۰ میلادی را ۴۲ میلیارد دلار اعلام کرد.

۱۱) شرکت‌های انرژی آمریکایی هفته ای که گذشت برای ششمین هفته متوالی به شمار دکل‌های حفاری نفت و گاز افزودند.

۱۲) مصرف گاز تهران نسبت به سال گذشته دوره مشابه ۳۰درصد رشد کرده است. برخی شرکت های صنعتی در کشور برای جبران کسری گاز، تولید خود را کاهش داده اند و اما تعطیل نشده اند. سال گذشته نیز به دلیل سردی هوا پتروشیمی های گازسوز برای چند هفته زیر ظرفیت کار کردند.

۱۳) از هفته جاری پذیره نویسی ۲ صندوق کشاورزی قابل معامله در بورس کالا آغاز می‌شود و افراد حقیقی و حقوقی می‌توانند در این پذیره نویسی شرکت کنند.

۱۴) ایران در هفت ماهه سال ۹۹ به عنوان صادرکننده فعال بنزین در منطقه حضور داشته و در این مدت از محل صادرات بنزین درآمدی حدود ۱.۴ میلیارد دلار به دست آورده است.

۱۵) مجلس سنای آمریکا وتوی «دونالد ترامپ» علیه بودجه دفاعی این کشور را با اکثریت آرا باطل کرد.

۱۶) مدیر عامل شرکت پتروشیمی پردیس اعلام کرد با توجه به مشکلات صنعت دام و طیور و نیاز فوری به تامین کنجاله سویا، شرکت‌های تولید کننده اوره در همکاری با وزارت جهادکشاورزی برای تهاتر کنجاله سویا در قبال صادرات اوره متعهد شده‌اند و در این مسیر اقدامات خوبی صورت پذیرفته است.

۱۷) تاجران در هفته جاری پی وی سی پتروشیمی بندرامام و اروند را در ترکیه با قیمت ۱۴۲۰ تا ۱۴۵۰ دلار در هر تن پیشنهاد دادند.

۱۸) چین واردات قراضه را آزاد کرد و این مساله می تواند باعث تضعیف سنگ آهن در کوتاه مدت شود اما با تقویت قراضه، ممکن است بیلت تقویت شود.

۱۹) تولید فولاد خام جهان طی ۱۱ ماهه سال ۲۰۲۰ حدود ۱٫۶۷ میلیارد تن بوده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱٫۱ درصد کاهش یافته است

۲۰) پست برق واحد گندله سازی کگهر به بهره برداری رسید تا همه چیز برای تولید آماده شود.

۲۱) وزیر نیرو می گوید “با طرف عراقی توافق کردیم و مراحل دریافت حدود ۷۰۰میلیون دلار نهایی شد.”

۲۲) پیش بینی شده اقتصاد چین در سال جاری رشد ۲%+ داشته و در سال آینده پرواز ۸٫۴%+ داشته باشد. انتظار میرود در پایان سال ۲۰۲۱ … اقتصاد چین ۱۰٫۶%+ بزرگتر از سال ۲۰۱۹ باشد.

۲۳) صحرائی مدیرعامل شرکت بورس “گاهی اوقات مردم در بازار امیدوار می شوند و بر اساس تحلیل بنیادی و مشورت، خرید سهام انجام می دهند ولی یک حقوقی به یکباره شروع به فروش می‌کند و موجب ترس می شود. با این روش، سایه ترس از بازار برداشته می شود. “

۲۴) رئیس سازمان بورس، می گوید “نتیجه قیمت‌گذاری دستوری در عرضه‌های بورسی، متضرر شدن سهامداران است.” قالیباف اصل افزود “نهادهای بالادستی برای مقابله با پیامدهای منفی ناخواسته، در فرآیندهای بازار رقابتی ، دخالت نکنند.”

موفق باشید. ۱۳ دی ۱۳۹۹

ولید هلالات

دلار حواله سنا / دلار حواله سنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *