نگاهی نموداری به شاخص کل: امروز یا فردا تکلیف بازار مشخص می شود

استارت موج C صعودی در راه است

ابتهاج، تحلیلگر بازار سرمایه مسیر پیش روی شاخص را در گفت و گو با همفکران بر روی نمودار ترسیم وتشریح کرد.
ابتهاج با اشاره به روند شاخص بعد از ریزش سه ماهه گفت: شاخص در پایان اصلاح، کنج بزرگی را تکمیل و بعد رشدی را آغاز کرد و تا محدوده یک میلیون و ۵۳۰ هزار تا ۵۴۰ هزار بالا رفت، در آن محدوده مقاومت مهمی داشت اما عملا یک موج صعودی با شمارشی که داشتیم در مقیاس ۵ موجی ایجاد کرده بود و بعد از آن به اصلاح اخیر رفت.

این کارشناس بازار سرمایه افزود:

طبق فرمتی که در سیستم امواج دنبال می کنیم این موجی که ایجاد شده بود یک موج A است،اصلاح قبلی به نظر من موج دو بود و سطح دو میلیون و ۱۰۰ هزار شاخص پایان یک سوپر سایکل بزرگ تلقی می شد، در نهایت هم اصلاح بزرگی که اتفاق افتاد تا کف بعد از سقوط اخیر ، موج دویی بود که با یک کنج تکمیل شد.

به گفته ابتهاج موج صعودی که اتفاق افتاد یک سناریوی خوشبینانه داشت که استارت موج سه باشد، در حالت بد بینانه هم یک A از زیگزاگ بزرگ باشد، در بدبینانه هم گفتیم بعد از اصلاح ، یک B داریم که داخل آن B یا ۲ حرکتی یا رشدی هستیم.در نهایت هم در رشد بعدی موج سی صعودی از همان جنس خواهیم داشت که باید ببینیم از کجا شکل میگیرد و انتهای موج ۲ یا B چگونه شکل میگیرد.

وی در ادامه تاکید کرد:

در همین محدوده ای که هستیم یعنی محدوده یک میلیون و ۳۷۰ تا یک میلیون و ۳۸۰ هزار، شاخص کل یک حمایت مهم داشت، محدوده یک میلیون و ۳۵۰ هزار هم یک حمایت مهم داریم، البته سطوح امروز نیز برای برگشت مناسب هست و می تواند استارت حرکت باشد، در نهایت اگر این محدوده ها را از دست بدهیم محدوده یک میلیون و ۲۷۰ هزار را در پیش داریم که بسیار کلیدی و مهم است، البته از این سطح برگشت سخت تر می شود اما همه این ها نکته اش استارت موج سی صعودی است که بالاخره از یکی از این نقاط شروع شود.

ابتهاج امروز یا فردا را زمانی برای آغاز استارت رشد بازار دانست و گفت: نکته ای که وجود دارد این است که اگر کف اصلی اخیر یعنی محدوده ۱۲۴۰ را از دست بدهیم در این صورت، سناریوی بالا مردود می شود، در غیر این صورت یکی از موارد بالا اتفاق خواهد افتاد.

وی تاکید کرد :

در ادامه اگر این استارت رشد بخورد ،محدوده حول و حوش یک میلیون و ۷۰۰ هزار در قدم اول و یک میلیون و ۸۵۰ هزار در قدم بعدی تارگت های حداقلی پیش رو در مسیر شاخص خواهند بود.
وی با تاکید بر اینکه در شرایط فعلی همین سناریوها برقرار است، گفت: در فضای کلی بازار هم بحث سقوط سنگین وجود ندارد ، فشار فروش ها هم نگران کننده نیست.
این تحلیلگر بازار معتقد است: حتی در نوع بدنینانه که افت شاخص تا محدوده یک میلیون و ۲۷۰ هزار باشد هم از لحاظ درصدی فاصله ای نداریم و به نظر می رسد ظرف این چند روز کف بازار مشخص شود.

وی درادامه به تشریح الگویی شاخص پرداخت و گفت: رشدی که این مدت در شاخص داشتیم و سقف یک میلیون و ۵۳۰ هزار تا ۵۴۰ هزار بود، یک سر و شانه را شکل داد و عملا هدف اول را دیدیم که می تواند تکمیل شود، از نگاه الگویی این افت می تواند الگوها را تکمیل کند و اینکه در بدترین حالت هم نهایتا محدوده های یک میلیون و ۲۷۰ هزار تا ۲۸۰ هزار است. اما الگوهای نزولی هم پتانسیلش را تخلیه کرده و تارگت یک را که حداقل بوده دیده و می تواند تکمیل شود.

همفکران

 

تحلیلگر بازار سرمایه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *