۱)  ارزش معاملات خرد روز شنبه ۱۲ همت، خروج پول حقیقی ۱٫۸همت. ورود پول حقیقی به کلر، برکت، وآذر. حمایت حقوقی از شستا، فولاد، خودرو، وسپهر، فملی، بوعلی، شبندر.

۲)  سهام شپنا، شبریز، شتران، شبندر، ونیکی، هپکو و بترانس به بانک های تجارت، ملت، صادرات بر اساس قیمت اول دی ماه منتقل شد. ارزش این بلوک ها ۴۳٫۵هزار میلیارد تومان است.

۳)دلار حواله سنا ۲۵٫۵۴۶ – ۲۵٫۵۹۴ تومان، دلار متشکل ارزی ۲۵٫۳۳۹ تومان، دلار اسکناس ۲۵٫۵۷۰ تومان.

۴) سصفها، شبهرن، دی در خصوص افزایش سرمایه اطلاعیه دادند. بانک دی می گوید مراحل تجدید ارزیابی و دریافت مجوز در حال انجام است.

۵)در بورس کالا الکیل بنزن خطی ۳۰۵ میلیون ريال، اوره ۴۹میلیون ريال، سبد تیرآهن مخلوط ۱۲۹-۱۳۵ میلیون ريال.

۶) نیویورک تایمز نوشت “کریستوفر سی میلر سرپرست وزارت دفاع، دستور بازگشت ناو را به عنوان نشانه «تنش زدایی» صادر کرد تا از گرفتاری و تنش‌ها میان ایران و آمریکا جلوگیری کند.”

۷) دولت نرخ ارز حقوق ورودی گمرک را در لایحه بودجه سال آینده، ۴۲۰۰ تومان محاسبه کرده بود که طبق مصوبه کمیسیون این عدد تغییر و مبنای نرخ ارز نیمایی تعیین شد. (این مساله در خصوص حقوق گمرکی است)

۸) رئیس اتحادیه مشاوران املاک می گوید “قیمت مسکن در تهران ۱۰ تا ۱۵ درصد کاهش یافته است.”

۹) مدیرعامل سیمان سبزوار می گوید ” طبق نظر بانک مرکزی از سال گذشته تا به امسال بالغ بر ۵٠ درصد تورم را شاهد بودیم، در حالیکه در تیرماه امسال تنها ٢٠ درصد در سیمان افزایش نرخ داشتیم که حدود ٣٠ درصد از تورم حاکم کمتر است.”

۱۰) رئیس سازمان انرژی اتمی ایران در خصوص آغاز تولید سوخت ۲۰ درصد و آمادگی سازمان می گوید ” تحت نظارت آژانس در آینده نزدیک باید کپسول گاز اورانیوم را تعویض کنیم. ما باید مصوبه مجلس را اجرا کنیم.”

۱۱) رئیس شورای رقابت می گوید “فرمول جدید به نفع مصرف کننده واقعی است چرا که به جای تمرکز روی تورم بخشی، روی افزایش تولید تمرکز دارد وباعث افزایش تولید می شود. علت اینکه وزیر پیشنهاد کرده قیمت گذاری به وزارت صمت برگردد را نمی‌دانم، اما قانون این اجازه را نمی‌دهد.”

۱۲) فرمانده هوافضای سپاه می گوید ” غلط‌ می‌کند کسی بخواهد درباره موشک مذاکره کند”

۱۳) وزیر ورزش “تلاش می کنیم پرسپولیس و استقلال تا قبل از پایان سال وارد بازار سرمایه شوند. “

۱۴) عراق از خنثی‌سازی مین انفجاری چسبیده شده به نفت‌کشی در آب‌های بین‌المللیِ نزدیک به بنادر جنوبی عراق خبر داد که از امارات می آمد.

۱۵) بلومبرگ “تغییر در پنل تعیین نرخ بهره فدرال رزرو باعث می شود که احتمال اجرای سیاست پولی انقباضی از سوی بانک مرکزی ایالات متحده در سال ۲۰۲۱ بازهم کمتر شود.”

۱۶) طی روز جاری دومین تلاش برای فروش کنسانتره در بورس کالا انجام می شود. فکور صنعت کنسانتره خود را ۱۶درصد شمش فخوز عرضه کرد اما فولادسازان حاضر به خرید نشدند.

۱۷) روسیه از اول ژانویه بر روی صادرات قراضه مینیمم ۴۵ یورو عوارض صادراتی وضع نمود و چین هم واردات قراضه را آزاد کرده، به نظر می رسد این مساله باعث افزایش قیمت قراضه و نهایتا بیلت ترکیه و cis شود.

۱۸) شرکت‌های بزرگ داروسازی از جمله فایزر، سانوفی و GSK از برنامه‌هایشان برای افزایش قیمت بیش از ۳۰۰ قلم دارو در آمریکا همزمان با آغاز سال ۲۰۲۱ خبر دادند

۱۹) ششم ژانویه همه چیز برای ترامپ تمام می شود. آخرین تلاش های وی برای همراه کردن چند سناتور در سنا و تجمع های مردمی گزارش شده اما در واقع، همه چیز تمام شده است. ۲ کاندید سنا هم از جورجیا هنوز تعیین نشده اند و اگر دموکرات ها پیروز شوند، عملا سنا به دست دموکرات ها می افتد.

۲۰) معاون وزیر بهداشت “با تدابیر صورت گرفته امیدواریم تا پایان امسال همه افراد با ریسک بالا علیه کرونا واکسینه شوند”

۲۱) فولاد شادگان (زیرمجموعه فخوز) تولید خود را ۱۵درصد افزایش داده است.

۲۲) مبارکه برای ۳سال موجودی الکترود گرافیتی دارد. این شرکت تولید اسلب خود را ۱۱درصد افزایش داده و ۱۰۹درصد بودجه مقداری خود را در ۹ ماه محقق نموده است.

۲۳) زامیاد توانسته برای وانت های خود استاندارد یورو ۵+ بگیرد لذا تولیدات ادامه می یابد.

۲۴) معاون بهره برداری ذوب می گوید “کوره بلند شماره یک بعد از ۵ سال توقف راه اندازی شد که ظرفیت اسمی آن ۸۰۰ هزار تن در سال میباشد که می تواند بهره وری در ذوب آهن را افزایش دهد.”

۲۵) بموتو افزایش نرخ دریافت کرده است.

۲۶) ونفت در ۶ماهه تلفیقی ۱۲۵۳ ريال سود ساخته که ۱۵۰درصد رشد سالانه نشان می دهد.

۲۷) ملت در خصوص زمین های کیش شفاف سازی روی کدال گذاشت.

۲۸) ارمنستان خواستار واردات از ایران به‌جای ترکیه شد.

۲۹) پذیره نویسی صندوق سرمایه‌گذاری گروه زعفران سحرخیز، که منابع مردمی را به بازرگانی زعفران اختصاص می دهد از امروز آغاز می شود.

موفق باشید. ۱۴ دی ۱۳۹۹

ولید هلالات

 ارزش معاملات خرد /  ارزش معاملات خرد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *