رئیس هیات عامل ایمیدرو خبر داد: سنگ آهن راهی بورس کالا شد

رئیس هیات عامل ایمیدرو از برنامه ریزی های این مجموعه برای عرضه همه محصولات زنجیره تولید فولاد از جمله سنگ آهن در بورس کالا خبر داد و جزییات عرضه سنگ آهن،نحوه کشف قیمت و نوع محموله های عرضه شده در بورس کالا را تشریح کرد.
وجیه اله جعفری در گفت و گو با همفکران درباره عرضه سنگ آهن در بورس کالا گفت: بر اساس برنامه ریزی ها و توافق هایی که انجام شده تمام مجموعه های سنگ آهنی که استخراج آنها توسط ایمیدرو انجام می شود از این به بعد در بورس کالا عرضه خواهند شد و این موضوع ادامه دار است.

این مقام مسئول در ایمیدور با اشاره به اینکه تمام معادنی که استخراج آنها در دست دولت یا معادن دولتی است ، از این به بعد سنگ آهن خود را در بورس کالا عرضه می کنند، گفت: ایمیدور مقرر کرده همه مجموعه های دولتی یا در اختیار دولت که برنامه واگذاری به بخش خصوصی را ندارند، محصولات خود را در بورس کالا عرضه کنند.

جعفری ادامه داد:

بر اساس تصمیم اخیر ایمیدور قرار است سنگ آهن دانه بندی شده معدن چاه گز و همچنین بخشی از سایر معادن ایمیدرو از این به بعد در بورس کالا عرضه شود و این روند عرضه ها ادامه دار است.
رئیس هیات عامل ایمیدرو در پاسخ به این پرسش که با توجه به تاکید شما به تداوم عرضه های سنگ آهن در بورس کالا، آیا این روند همیشگی بوده و دیگر تغییر نمی کند، گفت: درباره اینکه عرضه های فوق برای همیشه تداوم داشته باشد، هنوز نمی توان اظهار نظر قطعی داشت اما وقتی واحدهای مصرف کننده به لحاظ قانونی در مزایده های استخراج و فروش به معادن متصل شوند، این سنگ آهن در چرخه تولید واحدهای مذکور مورد مصرف قرار خواهد گرفت.
وی در ادامه به شرکت های خصوصی اشاره کرد که مصرف کننده محصولات استخراج شده خود هستند و گفت:

تعدادی از شرکت های معدنی ما در حال تکمیل زنجیره تولید خود هستند و بخش عمده محصولات استخراجی خود را مصرف می کنند، یکی از این شرکت ها گل گهر است که به واسطه دارا بودن واحدهای کنسانتره و گندله سازی، اکثر تولید خود را در این واحدها مصرف می کند و نیازی به فروش آنها ندارد.

جعفری در پاسخ به پرسشی دیگر درخصوص نحوه کشف قیمت سنگ آهن در بورس کالا گفت:

بر اساس قانون شیوه نامه ساماندهی زنجیره فولاد که اجرای آن مورد تاکید مجلس و دولت است ، ساماندهی این موضوع باید به گونه ای باشد که قیمت ها طی مسیر عرضه در بورس کالا شفاف و واقعی شوند، بر همین اساس سنگ آهن نیز از این قانون مستثنی نیست.

این مقام مسئول در خصوص اینکه به طور دقیق چه نوع سنگ آهنی قرار است در بورس کالا عرضه شود، گفت: محموله عرضه شده در بورس کالا از نوع سنگ آهن دانه بندی شده است و کلوخه نیست.
وی افزود: برخلاف کلوخه که عیارهای مختلفی از ۴۲ تا ۵۵ درصد دارد این محموله سنگ اهن دانه بندی است و یک مرحله خردایش و تغلیظ بر روی آن صورت گرفته و عیار آن بالا رفته است. این محموله ها بیشتر مورد مصرف واحدهای فولادی کوره بلند است اما واحدهای کنسانتره سازی نیز امکان استفاده از آن را دارند و درخواست خرید از سوی آنها هم ارائه می شود.

همفکران

تحلیل شرکت های بورس اوراق بهادار را در گزارش بازار بخوانید.
کانال تلگرام: https://t.me/farabibourse
ما را در آپارات دنبال کنید: http://www.aparat.com/kargozari.org
خرید و فروش آنلاین سکه و طلا : https://kargozari.org/2018/05/25/gold

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *