از سود ۹۹هزار میلیاردی تا تسویه کامل بدهی های ارزی

رسول اشرف زاده مدیرعامل گروه سرمایه گذاری ایرانیان( پترول) آخرین وضعیت مالی ، تولید، فروش ، طرح های توسعه ای و چشم انداز آتی سهام این مجموعه را تشریح کرد.
به گزارش همفکران ، مهندس رسول اشرف زاده خبرهای مهم و اثرگذار این مجموعه را اعلام کرد و در ابتدا از تسویه بدهی ارزی و رشد ۲۳۰ درصدی ارزش بازار پترول خبر داد.
تسویه ۲۴۸ میلیون یورو بدهی ارزی
مدیر عامل پترول با اشاره به تسویه بدهی۲۴۸ میلیون یورویی این مجموعه گفت: طی سال جاری پترول توانست بدهی ارزی ۲۴۸ میلیون یورویی خود را به طور کامل تسویه کند ، همچنین عرضه اولیه پتروشیمی ارومیه در فرابورس هم طی سال جاری رخ داد.

وی با اشاره به اینکه ارزش بازار پترول امسال ۲۳۰ درصد افزایش یافته است، افزود:

شناسایی سود ۹۹ هزار میلیارد ریالی و پیشبرد ۷ طرح تکمیلی صنایع پتروشیمی از دیگر دستاورد سال جاری این مجموعه است.
تامین مالی ۳ هزار میلیارد تومانی از بازار سرمایه
وی درباره تامین مالی برای انجام پروژه ها و طرح ها، گفت: شرکت پترول در سال ۱۳۹۹ توانست بیش از ۳ هزار میلیارد تومان از طریق انتشار اوراق سلف موازی و اوراق اجاره از بازار سرمایه و بخشی از موسسات مالی و اعتباری برای پیشبرد پروژه شرکت ها تامین مالی کند.
شناسایی ۹۹ هزار میلیارد ریال سود
وی شناسایی حدود ۹۹ هزار میلیارد ریال سود در سال جاری را خبر بسیار ارزشمندی برای سهامداران دانست و افزود: این مجموعه در تلاش است تا در حوزه تولیدات خود سبدی متنوع از انواع محصولات را در اختیار مشتری هایش قرار بدهد.

تشکیل سبد متنوعی از محصولات با ارزش افزوده بالا

اشرف زاده تشکیل سبد متنوعی از تولید انواع محصولات نهایی و مهندسی شده با ارزش افزوده بالا را هدف مهم این مجموعه دانست و گفت: در صنعت پتروشیمی پیشرو، حجم تولید به عنوان ملاک توسعه ارزش آفرین، محسوب نمی شود بلکه به جای افزایش ظرفیت نصب شده، طراحی و ایجاد سبد متنوعی از محصولات می تواند گزینه مناسب و ارزشمندی به حساب آید.
راه اندازی پارک های صنعتی پایین دستی
مدیرعامل شرکت پترول با اعلام این نظر و هدفگذاری تعیین شده در پترول بیان کرد: یکی از سیاست های هلدینگ خلیج فارس و پترول توسعه صنایع تکمیلی و احداث پارک های صنعتی پایین دستی است که با هدف تکمیل زنجیره ارزش ،ایجاد اشتغال پایدار ،جلوگیری از واردات برخی از محصولات ، جلوگیری از خروج ارز از کشور، رونق تولید ، شکوفایی اقتصاد منطقه و استفاده از سرمایه های بخش خصوصی است که در حال اجرایی شدن است.

اجرای هفت طرح توسعه ای در شرایط کرونایی

وی در اجرای طرح های توسعه ای طی سال جاری با وجود محدودیت های کرونایی گفت: طی سال جاری و با وجود شرایط خاص هفت طرح توسعه صنایع تکمیلی با ظرفیت ۴۵۶ هزار تن و مجموع سرمایه‌گذاری ۵۶۳ میلیون دلار در مناطق لردگان، ارومیه، ایلام؛ کرمانشاه؛ ماهشهر عسلویه اجرایی شدند که با اجرایی شدن این طرح‌ها جهش خوبی در صنایع پایین‌دستی پتروشیمی‌ها خواهیم داشت و ۸۴۵ شغل مستقیم و ۲ هزار ۹۲۷ شغل غیرمستقیم ایجاد می‌شود.
۷ طرح در دست بررسی
وی در خصوص طرح های توسعه ای در دست بررسی گفت: ۷ طرح تکمیلی با مجموع ظرفیت ۴۶۱ هزار تن و برآورد سرمایه ۷۵۷ میلیون یورو نیز در دست مطالعه است که پس از اخذ مصوبات لازم اعلام خواهد شد.
سه پارک پتروشیمی افتتاح می شود.

وی به احداث پارک های شیمیایی اشاره کرد و گفت: احداث پارک‌های شیمیایی مزایای مهمی را در پی دارد که این مزایا عبارت‌اند از، دستیابی سریع و کم‌هزینه به خوراک از طریق ارتباط و نزدیکی به واحدها، سرعت بالای استقرار و راه‌اندازی امور عملیاتی در پارک ها و جذب سرمایه‌گذاران داخلی است.

مدیرعامل پترول با تاکید بر اینکه پیش بینی شده تا در هزینه های احداث و راه اندازی پارک های شیمیایی صرفه جویی قابل توجهی صورت گیرد ، ادامه داد: با توجه به این موضوع ۳ پارک پایین‌دستی ارومیه، ایلام و لردگان با ظرفیت ۱۴۳ هزار تن و ۱۵۴ واحد و ۵۵ محصول با مجموع سرمایه‌گذاری ۴۹ هزار میلیارد قرار است اجرایی شود که این پروژه ها ۶۳۰۸ شغل مستقیم و۱۷۱۰ شغل غیرمستقیم را رقم خواهد زد.

سهام پترول در چه حالی است؟

وی در ادامه به وضعیت سهام پترول در بورس اشاره کرد و افزود: در ابتدای سال ۹۹ قیمت هر سهم نماد پترول ۳۸۰ تومان و ارزش این شرکت در بازار حدود ۷۷ هزار میلیارد ریال بود، در حالیکه امروز، قیمت هر سهم پترول حدود ۱۰۳۲ تومان و ارزش آن در بازار به حدود ۲۵۸ هزار میلیارد ریال ارتقا یافته و این موضوع نشان دهنده رشد ۲۳۰ درصدی سهام پترول نسبت به ابتدای سال جاری بوده است.

وی در ادامه تاکید کرد: رشد ۲۳۰ درصدی ارزش بازار پترول در حالی رقم خورده که سود سهامداران نیز به موقع پرداخت شده و همچنین پترول افزایش سرمایه ای از دو هزار میلیارد تومان به دو هزار و پانصد میلیارد تومان نیز داشته است.
توصیه ای به سهامداران پترول
وی در زمینه سهام پترول پیش بینی کرد: نماد پترول با توجه به دستاوردهایی که در سال جاری داشتیم شرایط مناسبی دارد، سه واحد این مجموعه در مدار تولید قرار گرفته وچهار طرح ارزشمند در پایین دست وارد مرحله اجرایی شده که تاثیر خوبی بر روی قیمت سهام پترول خواهد گذاشت.

ذوالفقاری و سپیانی

تحلیل شرکت های بورس اوراق بهادار را در گزارش بازار بخوانید.
کانال تلگرام: https://t.me/farabibourse
ما را در آپارات دنبال کنید: http://www.aparat.com/kargozari.org
خرید و فروش آنلاین سکه و طلا : https://kargozari.org/2018/05/25/gold

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *