چند خبر مهم از بیمه کوثر

افزایش سرمایه، افزایش سودآوری از محل سرمایه گذاری و سرمایه گذاری های جدید در چند شرکت

سهام شرکت بیمه کوثر یکی از بهترین بازدهی ها را در حدود یک سال اخیر در میان هم گروه های خود داشت. هفته پایانی آبان ماه سال گذشته این سهم در محدوده ۱،۱۵۰ تومان قرار داشت. دقیقا از همین محدوده استارت یک روند صعودی پر شتاب را زد. روند افزایشی شارپی که تا هفته اول دی ماه امسال نیز ادامه داشت.

در طول این دوره حدودا ۱۲ ماهه قیمت سهام بیمه کوثر تا حدود ۲،۸۰۰ تومان بالا رفت و با بازدهی بیش از ۱۴۰ درصدی همراه شد. یعنی کوثر در بخش قابل توجهی از دوره اصلاح ۶ ماه اخیر بازار نه تنها ریزش قیمت نداشت بلکه همچنان به صعود خود ادامه داد. اما از نیمه دوم دی ماه راه خود را کج کرد و وارد مسیر کاهشی شد.

در طول یک ماه یعنی از نیمه دوم دی ماه تا پایان نیمه نخست بهمن ماه بهای سهام بیمه کوثر تا محدوده ۱،۵۰۰ تومان تنزل یافت و با بازدهی منفی بیش از ۴۵ درصدی مواجه شد. در این دوره یک ماهه شیب روند کاهشی سهم تند بود اما در روزهای گذشته از شتاب آن کاسته شده و به نظر می رسد که سهم سعی دارد به تعادل برسد.

بهای سهام بیمه کوثر اخیرا خود را در محدوده ۱،۵۰۰ تومان حفظ کرده اما چند روز پیاپی است که با صف فروش بسته می شود.

وضعیت عملیاتی شرکت مطلوب است

نوید خاندوزی مدیر سرمایه گذاری شرکت بیمه کوثر در گفت و گو با خبرنگار بورس ۲۴ درباره آخرین وضعیت عملیاتی این شرکت گفت: شرایط عملیاتی بیمه کوثر در حال حاضر هم در مقایسه عملکرد خود و هم در مقایسه با صنعت بیمه در بهترین وضعیت خود قرار دارد. شرکت بیمه کوثر از لحاظ سود خالص دارای رتبه دوم در صنعت بیمه است و از لحاظ سرمایه گذاری ها نیز در زمره سه شرکت برتر این صنعت قرار گرفته است.

او در خصوص آخرین وضعیت پورتفوی بورسی کوثر و درآمد حاصل از سرمایه گذاری های آن ابراز داشت: عمده پورتفوی بورسی شرکت بیمه کوثر شامل وغدیر، نفت و گاز پارسیان و سهام معدنی است. شرکت از ابتدای سال جاری تا کنون درآمد مناسبی از محل سرمایه گذاری در سهام این شرکت ها شناسایی کرده که در گزارش هایی که در سایت کدال منتشر شده قابل مشاهده است.

افزایش درآمدهای سرمایه گذاری تا پایان سال مالی ۹۹

وی اضافه کرد: با توجه به بهبود وضعیت و چشم انداز آتی بازار سرمایه پیش بینی می شود که در سال آینده نیز از محل پورتفوی بورسی سود خوبی عاید شرکت بیمه کوثر شود اما تا پایان سال جاری نمی توان سود چندانی از این محل شناسایی کرد و صرفا از محل سود نقدی شرکت های نفت و گاز پارسیان و غدیر مبلغی به درآمدهای سرمایه گذاری های کوثر در دوره ۱۲ ماهه سال مالی ۹۹ افزوده خواهد شد.

افزایش سرمایه در راه است؟

خاندوزی در پاسخ به این پرسش که آیا شرکت بیمه کوثر برنامه ای برای افزایش سرمایه و سرمایه گذاری های جدید در سایر شرکت ها دارد، تصریح کرد: بله، شرکت بیمه کوثر در نظر دارد تا احتمالا بخشی از سود محقق شده سال مالی ۹۹ را به افزایش سرمایه از محل انباشته اختصاص دهد که البته این موضوع هنوز قطعی نیست و به محض قطعی شدن از طریق سامانه کدال اطلاع رسانی خواهد شد اما در صورت قطعیت در سال آینده اجرایی می شود.

خریداری اپال و چند شرکت دیگر

او افزود: شرکت بیمه کوثر حدود هزار میلیارد تومان در شرکت آپادانا ایساتیس سرمایه گذاری کرده و ۱۵ درصد از سهام این شرکت را خریداری کرده است. این سرمایه گذاری شامل سهام اپال و تعدادی سهام دیگر است که به محض قطعیت از طریق کدال اطلاع رسانی خواهد شد و درباره این که بجز اپال سهام چه شرکت هایی را خریداری کرده شفاف سازی لازم صورت خواهد گرفت.

در پایان او به خبرنگار بورس ۲۴ درباره روند کاهشی سهام بیمه کوثر در بازار سرمایه تاکید کرد: با توجه به این که بیمه کوثر از لحاظ عملیاتی و همچنین سرمایه گذاری های بورسی در شرایط کاملا مطلوبی قرار دارد و از سوی دیگر برنامه های توسعه ای را برای آینده در نظر دارد، قطعا روند کاهشی قیمت کوثر در بازار سرمایه ناشی از وضعیت بنیادی این شرکت نیست و می توان علت آن را در شرایط عمومی بازار جست و جو کرد.

بتا سهم

تحلیل شرکت های بورس اوراق بهادار را در گزارش بازار بخوانید.
کانال تلگرام: https://t.me/farabibourse
ما را در آپارات دنبال کنید: http://www.aparat.com/kargozari.org
خرید و فروش آنلاین سکه و طلا : https://kargozari.org/2018/05/25/gold

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *