قرمزی بازار ما ، تو هیچ مداد رنگی نیست …

شاعر میگفت نمیدانم چه میخواهم بگویم زبانم در دهان باز بسته است …

انصافا از بازار امروز متعجب مانده ایم ونمیدانیم چه بگوییم. این حجم از صف فروش و این طور بی رمقی و بی تحرکی پیام خوبی برای بازار ارسال نمیکند انگار که دست همه امروز بالا بود و در حال توکل بودند . بازار مدت هاست در حال توکل و تحمل است ولی تمام نمی شود و امروز بعد ازاین اصلاح سنگین درشرایطی که این حجم از اخبار خاص به بازار رسیده این طور صف فروش داشتیم .

البته برخی میگویند به خاطر دامنه نوسان بوده ولی فکر میکنم کمی هم باید منطقی نگاه کنیم شاید امروز اگر دامن بازار ۵% هم بود این دامن را پایین می کشیدند و در ۵% منفی هم فروشنده بودند . بازاری که دیروز ان طور فملی در ۶% میخرد امروز این طور در ۲% منفی می فروشد به نظر خیلی دامن وشلوار سرش نمی شود ! واقعا اگر خبری هست و چیزی شده و ما نمیدانیم به ما هم بگویید ! این حجم فشار فروش ان هم بعد ازاین این شدت اصلاح در این شرایطی که قرار داریم و با این گزارش ها کمی عجیب است …

واقعا نمیدانیم چه بگوییم امروز بیش از ۷۰% بازار در صف فروش بود

بازار حجم اسفناکی را داشت که شاید جز ۳ الی ۴ روز ضعیف کل بازار بوده است . فرق امروز و البته درد امروز این بود که روزهای قبل کمی بازار در مقابل عرضه ها میجنگید و بعد تسلیم میشد ولی امروز از همان ابتدای وقت تفنگش را زمین گذاشت و تسلیم شد .

درد بازار این چیزهاست که بعد این همه مقاومت و از دست دادن قیمت ها این طور راحت تسلیم می شود … قرمزی بازار امروز ما در هیچ مداد رنگی روزهای قبل دیده نمیشد رنگش انگار فرق داشت . رنگش درد داشت … این حس تسلیم و بی هدفی و بی رمقی انقدر قوی بود که همه آن را احساس میکردند …

حس ادم هایی را داریم که در یک جزیره تک و تنها گیر افتادیم و هر چند رو یک بار به صدای هواپیماها حساس میشویم و فکر میکنیم برای نجات امده اند ولی !! ولی انها خیلی وقت پیش این جزیره را ترک کردند و ما را با خرچنگ های مردابی تنها گذاشته و امروز با فروش اوراق از دل این بازار تامین مالی میکنند و به ریش بلند شده ما در این جزیره میخندند !

بتا سهم

#گزارش_بازار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *