علت جهش فروش کفرا؟ آیا این شرکت از بودجه ۹۹ پیشی خواهد گرفت؟

شرکت فرآورده های نسوز ایران در گزارش های اخیر خود از بهبود وضعیت فروش خبر داده است. کفرا که از ابتدای سال ۹۹ تا پایان دی ماه به طور متوسط در هر ماه ۳۸۲،۱۹۴ میلیون ریال فروش داشت در یکماهه بهمن توانست بیش از ۶۳۳،۰۴۸ میلیون ریال از فروش درآمد کسب کند. به بیان دیگر درآمدهای عملیاتی کفرا در بهمن ماه نسبت به میانگین ۱۰ ماه قبل رشد ۶۶ درصدی را تجربه کرده است.

افزون بر این، بر اساس صورت های مالی ۹ ماهه این شرکت تا پایان دوره ۹ ماهه ۳،۲۱۵،۳۷۳ میلیون ریال فروش داشت که این مبلغ را از فروش ۳۴،۳۸۲ تن از محصولاتش کسب کرده بود. شرکت پیش بینی کرده بود که در سه ماهه پایانی امسال ۱۱،۲۲۴ تن محصول بفروشد تا مجموع فروش تناژی خود را تا پایان سال ۹۹ به بیش از ۴۵ هزار تن برساند. این در حالی است که گزارش هایی که تا کنون از عملکرد ماهانه کفرا منتشر شده نشان می دهد که تا پایان بهمن ماه یعنی در دوره ۱۱ ماهه فروش تناژی آن ۴۳،۸۰۲ تن بوده، یعنی اگر کفرا در اسفند ماه حدود ۱،۸۰۰ تن فروش داشته باشد بودجه ای که اعلام کرده را پوشش خواهد داد.

اما روند صعودی فروش تناژی شرکت نویدبخش این موضوع است که احتمالا کفرا بتواند تا پایان دوره ۱۲ ماهه سال ۹۹ از بودجه ای که در نظر گرفته نیز فراتر رود.

کفرا که در گذشته سود هر سهم سال مالی ۹۹ را ۱،۴۵۳ ریال در نظر گرفته بود پس از آن که در دوره ۹ ماهه موفق به شناسایی ۱،۱۸۰ ریال سود به ازاء هر سهم شد پیش بینی کرد که سود کل دوره ۱۲ ماهه سال ۹۹ را به ۱،۶۰۵ ریال برساند.

ذبیح الله صادقی مدیر مالی شرکت فرآورده های نسوز ایران در گفت و گو با خبرنگار همفکران درباره علل رشد فروش شرکت در بهمن ماه گفت: روند افزایشی فروش شرکت که در گزارش بهمن ماه اعلام شده ناشی از افزایش تناژ تولید و فروش بود.

او در ادامه با اشاره به اقدامات اخیری که در زمینه بالا بردن ظرفیت تولید کارخانه انجام شده، تصریح کرد: یک سری اقداماتی را در سه ماهه سوم سال جاری انجام دادیم تا بتوانیم ظرفیت تولید کارخانه را افزایش دهیم و از طرفی بتوانیم به تعهدات فروش و سفارشاتی که داریم عمل نماییم.

وی تصریح کرد:

در تلاش هستیم تا ضمن افزایش تناژ تولید و فروش بتوانیم به تعهداتی که در بخش فروش داریم جامه عمل بپوشانیم.

صادقی در پایان در پاسخ به این پرسش که با توجه به روند افزایشی فروش شرکت در ماه های گذشته آیا می توان انتظار داشت که فروش واقعی ۱۲ ماهه از بودجه فراتر رود، گفت: همانگونه که بهبود روند فروش شرکت در ماه های اخیر نشان می دهد این شرایط می تواند در پایانی ترین ماه امسال نیز ادامه یابد و حتی در سال آینده نیز تداوم داشته باشد. بنابراین امکان افزایش فروش نسبت به بودجه نیز وجود دارد. این موضوع از روند عملیاتی فعلی شرکت کاملا مشخص است.

همفکران

 

تحلیل شرکت های بورس اوراق بهادار را در گزارش بازار بخوانید.
کانال تلگرام: https://t.me/farabibourse
ما را در آپارات دنبال کنید: http://www.aparat.com/kargozari.org
خرید و فروش آنلاین سکه و طلا : https://kargozari.org/2018/05/25/gold

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *