بهاره حیدری مقدم مدیر صندوق با درآمد ثابت صنعت و معدن در خصوص مصوبه اخیر سازمان بورس در خصوص تغییر حدنصاب سرمایه گذاری در سهام توسط صندوق های با درآمد ثابت گفت:

در حال حاضر پیش از این مصوبه صندوق ها هیچگونه خریدی در سهام نداشته اند زیرا اتفاقی که در صندوق های سرمایه گذاری با درآمد ثابت رخ داده این است که تعداد ابطالی واحدها در حال افزایش هستند.مشتری های صندوق های با درآند ثابت میزان ریسک پذیری بسیار کمی دارند(اغلب مشتریان سابق بانک ها بودند) و نسبت به NAV صندوق ها حساسیت زیادی دارند و دقیقا انتظار بازدهی در سپرده بانکی را دارند. از همین رو زمانی که طی یک ماه درصد سود پرداختی به این دسته از مشتریان کاهش یابد آنها سریعا اقدام به ابطال واحدهای خود و خروج از صندوق ها می کنند

وی در همین راستا افزود: روند فرسایشی و نزولی بازار از دلایل مهم افزایش تعدا ابطالی صندوق های با درامد ثابت است.

این فعال در حوزه اوراق و صندوق با درآمد ثابت تصریح کرد: در شرایط کنونی وضعیت اوراق مطلوب است اما مدیر صندوق ملزم است که درصد مشخصی از اوراق و درصد مشخصی سهم در صندوق داشته باشد و بازار نیز روی این موضوع بسیار حساس است وقتی سرمایه گذار اقدام به ابطال واحدهای خود می کند مدیر صندوق یا باید سهم بفروشد یا اوراق. اگر اوراق بفروشد بطور طبیعی میزان درصد سهام صندوق افزایش می یابد به همين دلیل در شرایطی که میزان ابطالی ها افزایش می یابد صندوق ها مجبور به فروش سهام موجود در صندوق می شوند.

از همین رو از وقتی که دامنه نامتقارن در بازار شکل گرفت و موجب قفل شدگی خرید و فروش در بازار شد، برای صندوق های با درآمد ثابت کار سخت تر شد چرا که برای ابطال و تسویه مجبور به فروش اوراق خود هستند.
حیدری گفت: این موضوع تنها می تواند سیگنالی به اهالی بازار باشد در راستای این که بازار سهام در موقعیت جذاب خرید قرار دارد.

همفکران

تحلیل شرکت های بورس اوراق بهادار را در گزارش بازار بخوانید.
کانال تلگرام: https://t.me/farabibourse
ما را در آپارات دنبال کنید: http://www.aparat.com/kargozari.org
خرید و فروش آنلاین سکه و طلا : https://kargozari.org/2018/05/25/gold

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *