دفتر ۱۴۰۰ بازشد …

سلام . قبل از هرچیز یک باردیگر سال جدید را به شما عزیزان تبریک میگوییم و امیدواریم بتوانیم در سال ۱۴۰۰ هم در کنار شما عزیزان باشیم و سال ۱۴۰۰ روزهای خوبی را با هم سپری کنیم .روزهایی که پیش از هر چیز سلامتی به کشور بازگشته باشد و کرونا را شکست داده باشیم .

روزهای خوب برای بازار و خلاصه روزهایی که همه شاد و خوشحال باشیم و البته بازار هم رو به راه … از اغاز بازار نمیتوان خیلی تحلیلی داشت بازار در شرایطی نیست که بتوان این روزها را به روزهای اتی تعمیم داد .

بسیاری از فعالان حقیقی و حقوقی روزهای نیمه تعطیل را سپری میکنند و فعال نیستند یکی در سفر است یکی خواب و خلاصه حضور و غیاب کنی نصف و نیمه در بازار حضور داشتند از همین رو این روزها نمیتواند ملاک خوبی برای تصمیم گیری در بازار باشد و هنوز یخ بازار اب نشده .

ابتدای هر ورزش و بازی هم همه کمی گرم میکنند و با حال و هوای فضا اشنا می شوند بعد روی روال می افتند و به نظر بازار همین فضا را لازم دارد و لازم است تا کم کم شرایط شفاف تر و فضای بازار هم اماده تر شود

اما ۱۴۰۰ … سال گاو است امیدواریم خرس ها خوابیده و گاوها بیدار باشند …

معتقدیم سال ۱۴۰۰ سال بسیار خاص و متفاوتی برای بازار سرمایه است شما به ترکیب اتفاقات و رویدادهای پیشرو نگاه کنید می بینید کلکسیونی از اتفاقات سیاسی اقتصادی اجتماعی و …در اننظار ماست و این نشان میدهد چه سال پر فراز و نشبی را پیش رو داریم .

این فرازو نشیب خود را کم کم از اوایل اریبهشت در حوه سیاست داخلی و خارجی با محوریت برجام و انتخابات نشان میدهد . این را نوشتیم و عرض کردیم تا بگوییم فکر نکنیم سال اسان و راحتی را داریم و کار در سال ۱۴۰۰ سخت خواهد بود به هر حال این یعنی ما در سال ۱۴۰۰ روزهای پر چالشی را داریم بهتر است از همین حالا خود را برای این روزها اماده کنیم .

تقویم ۱۴۰۰ به خصوص ۶ ماهه اول ان بسیار فشرده و خاص خواهد بود

همین چند روزه گزارش های ماهانه را داریم چشم به هم بذاریم ماهانه فروردین میرسد و بعد ۱۲ماهه ها و مجامع و گزارش های ۳ ماهه خواهد بود . در حوزه سیاسی از اخر این ماه تقریبا فضای کشور انتخاباتی می شود و بعد از انتخابات هم حدس و گمان سیاست های تیم جدید و وزرای جدید و دیدگاه های جدید …

از برجام که نگو ! چه برجامی بشود و احتمالا هر هفته یک خبرو تحرک برجامی داریم که اثرات ان را در نرخ دلار و بقیه مواردخواهیم دید . بازارهای جهانی و کرونا و موارد دیگر پیش کش … این یعنی سال ۱۴۰۰ سال خاصی برای همه است و قطعا روزهای پر خبری در پیش داریم

اما در مورد بازار این روزها به نظر یک رفتار دوباره در بازار دیده می شود و ان بزرگ و کوچک و تقسیم بندی بازار بر اساس اندازه شرکت هاست .

در سال گذشته بارها به این موضوع اشاره کرده بودیم و بازهم عرض میکنیم فارغ از اندازه شرکت ها هر شرکتی را باید با توجه به جمیع موارد و اتفاقات به خصوص بحث ارزندگی تحلیل کرد .

این روزها کم حجم بودن بازار باردیگر این نماد ها را ممکن است برجسته کند ولی دقت کنید نه هیچ سهمی را بی دلیل رد کنید و نه چشم بسته پبذیرید ولی شاید بازهم تاکید میکنیم شاید در پارادایم های جدید خرید سهم در بازار علاوه بر بحث ارزندگی و سود سازی اصلاح قیمتی اخیر و ریزش ان هم مورد توجه باشد . یا به عبارت دیگر بخشی از بازار ببینند چه افتی را در کدام سهم داشته این موضوع در حال رواج است و شاید توجه بخشی از بازار به این شرکت ها میتواند شرایط جالبی باشد .
این روزها هنوز موتور ما و بازار داغ نشده و میتوان کمی صبور بود تا شرایط بهتر شود.

بتا سهم

تحلیل شرکت های بورس اوراق بهادار را در گزارش بازار بخوانید.
کانال تلگرام: https://t.me/farabibourse
ما را در آپارات دنبال کنید: http://www.aparat.com/kargozari.org
خرید و فروش آنلاین سکه و طلا : https://kargozari.org/2018/05/25/gold

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *