گزارش بازار امروز یکشنبه ۸ فروردین ۱۴۰۰

خواب و بیدار …

امروز بازار سرمایه کارخود را در حالی پیش برد که ان زندانی که فکر میکرد در سال ۹۹ دیوارها را خط میزند و آزاد می شود اوضاع بهتر می شود به محض ازاد شدن مشخص شد در این دنیای ۱۴۰۰ و رهایی هم خبری نیست و باید به فکر روزهای بهتر باشد. این بلاتکلیفی سال ۱۴۰۰ و اتفاقات ان باعث شده تا بسیاری نسبت به این روزها نیز تردید داشته باشند ولی باید اذعان داشت برای قضاوت هنوز زود است و این دو روز باقی مانده را نیز باید تحمل کرد تا فضا روشن تر شود. بازار بین خواب وبیدار خرید و فروش هاست و نمیداند شرایط خوبی دارد یا ندارد نمیداند تغییرو تحولات را باید به جان بخرد یا خیر .

بازار در حالی در فضای دلار رشد را تجربه میکند که این طرف هنوز کسی به این رشد اعتقاد ندارد ولی روزهای قبل هم گفتیم هر روزی که میگذرد و ما بدون برجام سر میکنیم قرضی است که به کسری بودجه داریم و در اینده ان را با رشد نرخ ارز باید جبران کنیم . این تحلیل هایی است که بازار نمی بیند و فعلا در قیمت ها لحاظ نمیکند ولی به نظر کم کم این فضا نیز تغییر میکند در حال حاضر فقط باید خبرها و شرایط را دنبال کرد و تحلیل کرد زمانی میرسد که این تحلیل ها به ثمر خواهد نشست . فقط در شدت و ضعف ان تردید هست …

اما بازار این روزها باید چشم خود را برای خبرها و تحولات بنیادی بیشتر باز کند گزارش های ماهانه اسفند یکی از انهاست .

درست است که سال ۹۹ سالی است که تمام شده و به سر رسیده ولی به هر حال میوه ان را باید در مجمع ۱۴۰۰ شرکت ها چید و این اتفاقی است که کم کم رخ میدهد ولی فعلا بازار به ان هم توجهی ندارد .

این روزها فعلا باید تعطیلات را سپری کنیم تا شرایط به روال عادی بازگردد و مسیر درست تری را به خود بگیرد. بازار به زمان احتیاج دارد ولی خبرها را دنبال کنید و گزارش ها را هم به همین شکل اگر بازار به این خبرها و گزارش ها و دلار واکنشی نشان ندهد و جریان پول نتواند به بازار جذب شود به خصوص بعد از تعطیلات ! احتمالا نوعی صبر استراتژیک در بین برخی فعالان بازار شکل گرفته که ممکن است فضا را تا انتخابات به همین شکل پیش ببرند .

البته جریان اقتصاد و دلار بعید است خیلی این حرف ها را بشنوند و انها کار خود را میکنند و بستگی به فعالان بازار سرمایه داردکه بخواهند عاقلانه رفتار کنند یا نکنند !!

به هر حال

امروز بازار خوب اغاز کرد ولی خوب پیش نرفت و اکثر سهم ها با منفی مواجه شدند ولی چند رویداد مهم را داشتیم که بازگشایی شستا و توقف بانکی ها دو اتفاق مهم بوده و به نظر باید برای سه شنبه صبر کرد و بازارهای جهانی را دید تا با گزارش های ماهانه و ترکیب این اتفاقات بتوان به ۲ روز باقی مانده بیشتر امیدوار بود.

بتا سهم

#گزارش_بازار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *