تردید تریدرها !

بازار امروز بعد از ۲ روز خوب و مثبت و انرژی که داشت کمی عقب نشینی کرد و فاز عرضه گرفته بود که البته فکر میکنیم این فاز عرضه با توجه به مثبت روزهای اخیر و شناسایی سود توسط برخی عزیزان و در پیش بودن تعطیلات احتمالی طبیعی به نظر میرسید .

بسیاری هم هنوز به تغییر روند بازار مردد هستند به نظر بازار باید نشان دهد که این بار با دفعات قبل فرق دارد و امروز کمی فقط کمی این تفاوت را نشان میداد و البته مقطع زمانی فعلی هم نشان میدهد که این بار کمی فضا متفاوت تر پیش خواهد رفت . ما همچنان چالش بزرگ عدم تعادل در برخی از سهم ها را داریم و البته باید اذعان کرد اشتی نصف و نیمه هم حتی به این اسانی ها شکل نمیگیرد . البته در این چند روز حقوقی ها هم حسابی برای فروش در بازار سنگ تمام گذاشتند و انگار فردایی دیگر وجود ندارد !!

این روزها این نکته کمی ذهن ما را درگیر خود کرده .

عملکرد حقوقی های بازار در عرضه سهام آن هم در این قیمت و در این شرایط بسیار عجیب است که البته بسیاری از این عزیزان این توجیه را دارند که به نقدینگی احتیاج دارند نمی دانیم یک سال پیش از اردیبهشت تا مرداد کجا بودند و چرا آن زمان نقدینگی احتیاج نداشتند اما به هر حال فروش در این قیمتها با این شرایط کمی خاص و عجیب به نظر می‌رسد …

ما همیشه در ذهن خود این نکته را پرورش داده ایم که حقوقی ها به واسطه رقم بیشتر سرمایه گذاری باید امکانات قوی تر و دقیق تری را داشته باشند از همین رو وقتی عملکرد آنها در خرید و فروش غیر منطقی به نظر می‌رسد بازخورد خوبی نیز در بازار نخواهد داشت . بازاری که باسوادانش و حقوقی هایش این طور باشد از بقیه چه انتظاری است ! همواره این سوال را از خود پرسیدیم که حقوقی که یک سهم را در آن شرایط خاص که قیمت های جهانی نصف قیمت فعلی بودند و دلار هم کمتر از مقطع فعلی بود روبه بالا می دیدند و نمی فروختند امروز در این شرایط فروشنده سهم هستند ؟!

گذر زمان نشان داد که آن مقطع اشتباه می کردند و احتمالا بازهم همین گذر زمان میگوید این مقطع نیز در فروش اشتباه میکنند . به واقع حقوقی که آن وقت اشتباهات بزرگی در محاسبات خود مرتکب شده چرا باید در مقطع فعلی دوباره این اشتباه را تکرار کند ؟!

به نظر می رسد موضوع فروش سهام حقوقی کمی نخ نما شده اما عملکرد بسیاری از این عزیزان طی این یک سال بسیار ناامید کننده بوده آنها اسم حقوقی و یا لیدرهای بازار را یدک می کشیدند اما از سفته بازان کف بازار هم ضعیف تر بودند و رفتار آنها هیچ نشانی از تحلیل و بزرگی بازار نداشت به هر حال فروش سهام حق هر شخص بوده و اختیار دارایی خود را دارد اما بسیاری از این عزیزان متولی دارایی های عام و مردم هستند و جای تاسف است که عملکرد آنها نیز مورد بررسی و کندوکاو قرار نمی گیرد … بگذریم . وای به روزی که این صندوقچه پر اسرار باز شود …

به بازار برسیم و تحولات پیش رو …

روزهای اینده روزهای خاصی است پر خبر و پر استرس … پیک اخبار را طی ۲ هفته اتی خواهیم داشت . تقریبا پیک خبرهای سیاسی کدالی دلاری و … اما یکی یکی بررسی میکنیم و به نظر یکی از عواملی که فکر میکنیم باعث شود هفته بعد شرایط کمی خاص تر باشد همان بعد زمان است که چند روزی است در حال بررسی ان هستیم یعنی اثر گذر زمان بر بازار …

در تونل زمان یکی از مواردی که به نظر می تواند مکمل شرایط فعلی بازار باشد و به او بسیار کمک کند مقطع ۱۰ روز کاری پیش روست. ۱۰ روز کاری که از هفته بعد آغاز شده و تا ۵ روز اول کاری خرداد ادامه خواهد داشت یعنی تقریباً مقطع شنبه تا شنبه پیش رو که حدود دو هفته خواهد بود در این ده روز کاری ما شاهد موج بلند انتشار گزارش های ۱۲ ماهه و ماهانه خرداد در کدال هستیم که اثرات بسزایی در قیمت ها دارد .

گزارش ۱۲ ماهه می‌تواند پی به ای تی تی ام بازار را اصلاح کرده و دید خوبی به بازار بدهد.

همچنین میتواند چشم انداز خوبی از عملکرد شرکت با توجه به سود محقق شده در سه ماهه چهارم به سهامداران بدهد اتفاقی که شوک خوبی برای بازار است و به نوعی سیاست تثبیت قیمت ها را در شرایط فعلی پیش می برد . برخی ژست نگیرند که بی فایده است امروز فجر با همین اطلاعیه اتش گرفت و صف شد . در سوی دیگر نقش گزارش‌های ماهانه اردیبهشت به مانند پیشرانی است که اطمینان از وضعیت بنیادی شرکت‌ها را قطعی کرده و او را یک گام دیگر به سمت تحلیلی تر شدن پیش می برد

هر دوی این عوامل نکاتی هستند که برای بازار اهمیت ویژه ای داشته و احساس می کنیم بعد از انتشار این گزارش که ما دید بسیار مثبتی به آن داریم رفتار بازار در سهم های بنیادی بهتر و میل به خرید در آنها قوی‌تر و بیشتر می‌شود گزارش اردیبهشت شرکت ها نشان می‌دهد که اگر وضعیت به همین شکل ادامه داشته باشد چه سود هایی می تواند در انتظار شرکت ها باشد و کف سازی خوبی در قیمت ها می شود .

بتا سهم

#گزارش_بازار   #بورس   #سهام   #شاخص

سود  سود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *