مهم برای سهامداران #فاسمین

شرکت کالسیمین یکی از زیر مجموعه های شرکت توسعه معادن روی ایران است که با نماد فاسمین در بورس تهران معامله می شود. با توجه به تغییرات نرخ های جهانی محصولات این شرکت و روند فعالیت آن در چند ماه گذشته ابهاماتی برای فعالان بازار وجود داشت که طی گفت‌و‌گویی با فرشاد صبری مدیرعامل شرکت به بررسی وضعیت فعلی و پیش‌بینی آتی فعالیت‌های شرکت پرداختیم.

فرشاد صبری با بیان اینکه میزان تولید برای سال ۱۴۰۰ معادل ۳۴،۵۰۰ تن پیش بینی شده است و در صورت توافق و رفع تحریم های بین المللی پیش بینی می شود بتوانیم ۷۰ درصد کالای تولیدی را بفروشیم، در باره عملکرد سال ۹۹ ادامه داد: با توجه به مشکلاتی که در مقطع پایان سال ۱۳۹۹ برای تامین ناوگان حمل و نقل بین المللی پیش آمد، نتوانستیم ۱۶ هزار تن فروش شمش روی که پیش بینی شده بود را محقق کنیم. هرچند با توجه به افزایش قیمت های جهانی پیش بینی می شود موجودی سال ۱۳۹۹ در سال ۱۴۰۰ به فروش برسد. باید در نظر داشت به دلیل اینکه حداقل ۵۰ درصد از بهای تمام شده سهم مواد اولیه است، قطعا بهای تمام شده نیز از افزایش نرخ های جهانی متاثر خواهد بود.

صبری در پاسخ به این سوال که چه میزان از باطله های کارخانه روی بندر عباس مصرف شده و چه میزان باقی مانده و عیار این باطله ها چقدر است؟ اعلام کرد:

کارخانه تولید روی بندرعباس در حال حاضر ظرفیت تولید خود را بر مبنای ۵۰درصد از خاک وارداتی و سهمیه تهیه و تولید مواد معدنی ایران و پنجاه درصد را از منابع بازیافتی BZS برنامه ریزی کرده است. میزان دپو قابل مصرف نیز حدود ۴۰۰ هزار تن برآورد می شود.

مدیر عامل کالسیمین بیماری کرونا و تعطیلات فروردین ماه را دو دلیل اصلی کاهش صادرات محصولات شرکت در این ماه دانست و پیش بینی کرد نرخ رشد صادرات در سال ۱۴۰۰ به دلیل رشد قیمت ها در بازارهای بین المللی، صعودی شود.
در پایان از او در مورد عرضه اولیه شرکت های زیر مجموعه و تجدید ارزیابی دارایی ها سوال کردیم که او اظهار کرد: تجدید ارزیابی نیاز به مصوبه هلدینگ توسعه معادن روی ایران به عنوان سهامدار اصلی دارد که در صورت تصویب از سوی هلدینگ اقدامات لازم پس از کارشناسی صورت خواهد گرفت. در مورد عرضه اولیه نیز شرکت های زیر مجموعه ظرفیت لازم برای پذیرش در بورس و فرابورس را دارند که در صورت موافقت و اخذ مصوبات و مجوزها اقدام خواهد شد.

همفکران

#کدال_نگر

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *