پس از باران سیاسی !

امروز بازار وضعیت بهتری داشت نمیدانیم اثر کم رنگ شدن ابرها و سایه های سیاست بود یا گزارش ها ، نمیدانیم تزریق پول این چند وقت اخیر جواب داده یا اصلاح و ریزشی که در برخی صورت گرفته بود ولی هر چه که بود قیمت ها در نقاطی است که برای برگشت دنبال بهانه هستند و البته بازاری که میخواست ریسک نکند و تا انتخابات کمی صبر کند الان تکلیفش روشن تر شده و حداقل میداند بازی و قاعده بازی چیست .

به هر حال از امروز بازار کم کم شکل و شمایل انتخاباتی به خود می‌گیرد و به نظر این آغاز مرحله جدید تحولات بازار است که بر پایه سیاست بنا نهاده شده و البته طی هفته ها و ماه های آتی با روشن شدن تکلیف برجام و انتخابات کمی چاشنی سیاست و تحولات آن فروکش می کند تا شاهد جولان اتفاقات دیگری باشیم.

اما با این ترکیب که امروز اعلام شده و در واقع اسامی ۷ کاندید فعلی تقریباً می‌توان گفت رقابت بین آقای رئیسی و همتی خواهد بود بود و شاید همتی هم اصلا نیامده رقابت کند از همین رو خیلی پیش بینی نتیجه انتخابات سخت و دشوار نیست اما مسیری که تا انتخابات داریم شاید از نتیجه خود انتخابات حساس تر باشد و آن اعلام برنامه و دیدگاه کاندیدا به خصوص کاندیدای اصلی است که می تواند در بازار موثر باشد.

روشن شدن ریسک سیاسی و در واقع تا حدودی روشن شدن نتیجه انتخابات می تواند بخشی از نگرانی بازار را که از این حوزه داشت بکاهد اما همچنان عرض می‌کنیم که دیدن برنامه و دیدگاه کاندیدا از این نظر مهم خواهد بود که بازار بداند چه گاردی را باید در مقابل رفتار سیاسیون بگیرد

اما یک نکته مهم وجود دارد

و آن هم این است که اعتقاد داریم هر چه جلوتر برویم میخ سیاست از کفش بازار ارام آرام بیرون کشیده می‌شود و این اذیت و آزار نوک تیز ته کفشش کمتر می شود و در سوی دیگر هر چه جلوتر می‌رویم وضعیت گزارش شرکت ها و تحولات بنیادی آنها نیز روشن تر شده و باعث خواهد شد دیدگاه بازار نسبت به آنها بیشتر و شفاف تر باشد . هر چه وزنه سیاست کمتر و بنیادی قوی تر بازار سریعتر بازمیگردد .

اما میگویند هر کسی کو دور ماند از اصل خویش !! بازجوید روزگار وصل خویش! بازار باید برگردد به اصل خود و جایی که نقطه اتکا اطلاعیه و تحلیل بود که به نظر گزارش های ماهانه اردیبهشت میتواند اغاز یک مرحله خاص باشد . گزارش های بسیار جالبی راهی بازار شده و این نشان میدهد اوضاع میتواند خاص و و مطلوب باشد به خصوص اگر خرداد گزارش ها نیز به همین شکل پیش برود ان وقت گزارش های ۳ ماهه خوبی راهی بازار می شود و اگر زانوی سیاست از روی گلوی بازار برداشته شود سهم های زیادی قابلیت های خوبی برای رشد خواهند داشت. این یک اتفاق فوری نیست و قطعا زمان میخواهد تا به ان برسیم ولی این میتواند اغاز یک راه باشد .

و حرف آخر …

زمان مشکلات بازار را یکی یکی یا کم رنگ میکند و یا حل میکند ۲ ماه دیگر در نقطه ای قرار داریم که احتمالا بسیاری از نقاط روشن شده ولی ان چیزی که در این مدت باید با دستان خود بازار باز شود گره صفوف فروش و نماد های قفل شده در بازار است دیروز این عدد بیش از ۴۲۰ نماد بود و امروز به ۳۵۰ نماد کاهش یافته بود و روز به رو قطعا باید کمتر شود .

این موضوع ۲ ابزار بیشتر ندارد یا باید با رفتن به گره و بازو بسته شدن های پس از مجمع و افشای الف باشد و یا تزریق پولی بزرگ برای جمع و جور شدن انها.

فعلا گویا مسیر اول انخاب شده و مطلعیم که به برخی سهم ها نیز تزریق منابع محدود صورت گرفته است . میدانیم خرید این دسته سهم های بازار که به خصوص پروژه شده بودند سخت است ولی کسی نمیگوید فرصت فروش برای سفته بازان ایجاد کرد به نظر به جایی رسدییم که با چند شمشیر بیشتر می شود این گره را نیز باز کرد بهتر است برای این موضوع نیز فکری کرد چرا که باقی را روزهای پیش رو و گذر زمان کم کم حل میکند …

بتا سهم

#گزارش_بازار   #بورس   #سهام   #شاخص    #رشد

تزریق پول / تزریق پول

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *