تاوان تحریم برای «شیراز»/ تقسیم سود ۱۲۲ تومانی

مجمع عمومی سالیانه شرکت پتروشیمی شیراز روز شنبه ۲۹ خرداد ماه برگزار شد. در ابتدای این نشست امین امرایی، مدیرعامل شرکت، در تشریح وضعیت عملیاتی مجتمع پتروشیمی شیراز اظهار کرد: تولید شرکت در ۵ سال گذشته بیش از سه میلیون و چهارصد و پنجاه هزار تن، معادل ۱۰۶ درصد ظرفیت اسمی بوده است.

او همچنین مجموع فروش داخلی و صادراتی شرکت در سال ۹۹ را ۲ میلیون ۱۵۴ هزار تن معادل ۷ هزار و ۲۶۰ میلیارد تومان اعلام کرد.
مدیرعامل پتروشیمی شیراز از افزایش فروش محصول آرگون به دلیل افزایش قیمت پایه در بورس کالا خبر داد و گفت: ۸۵ درصد نیازهای مجتمع از طریق منابع داخلی و ۴۷ درصد بومی سازی قطعات از طریق سازندگان داخلی انجام می شود.
وی استمرار تولید، تعمیرات اساسی واحدهای منطقه دو، استقرار کامل پروژه PSM به منظور صیانت از منابع و سرمایه شرکت، توسعه زنجیره ارزش محصولات و مدیریت بهینه منابع و بکارگیری پتانسیل بالقوه را از جمله اهداف و برنامه های سال جاری پتروشیمی شیراز عنوان کرد.

مدیرعامل پتروشیمی شیراز اظهار کرد:

بر اساس برنامه ریزی های انجام شده قرار بود در اردیبهشت ماه عملیات «اورهال» را انجام دهیم اما به دلیل محدودیت های تردد کرونایی در استان، اورهال به شهریور ماه موکول شد. امرایی همچنین در واکنش به گزارش حسابرسی در مورد وضعیت توزیعی شرکت گفت: نظام توزیع در شرکت پیاده سازی شده و به دنبال بهینه سازی و تکمیل آن هستیم.

در ادامه عضو هیئت مدیره شرکت در پاسخ به سوال سهامداران در مورد تاثیر نرخ فروش اوره جهانی بر درآمد عملیاتی شرکت گفت:

به دلیل تحریم ها قیمت فروش شرکت نسبت به رقبای منطقه ای ۸۰ الی ۹۰ دلار اختلاف دارد که آن هم هزینه فروش محصولات در شرایط تحریم است. او افزود: پیش از تحریم ها بازار هدف اصلی اوره ایران، هند بود و تا سال ۲۰۱۸ با قیمت جهانی می فروختیم اما پس از شروع تحریم ها به دلیل از دست رفتن بازار هدف به سمت بازارهای دیگر مانند ترکیه، آمریکای لایتن، عراق و اروپا رفتیم. او گفت: هزینه هایی که به دلیل تحریم به شرکت تحمیل شد ما را از رقبا عقب انداخت اما با تدبیرهای انجام شده پیشرفت داشتیم و در حال حاضر اختلاف قیمت های منطقه ای که ۴۴۰ دلار است را با قیمت فروش شرکت در حدود ۸۰ الی ۹۰ دلار مدیریت کردیم.

در ادامه نشست، مدیر مجمع شرکت پتروشیمی شیراز از تشکیل صندوق بازارگردانی شرکت از آبان ماه سال گذشته خبر داد و گفت:

این صندوق با سرمایه ۳۲ میلیارد تومان حدود ۱۸٫۷ میلیون سهم در سمت خرید و ۱۲٫۵ میلیون سهم در سمت فروش معامله کرده است.

بر اساس توافق اعضای حاضر مقرر شد در راستای اصلاح ساختار مالی، موضوع افزایش سرمایه شرکت توسط هیئت مدیره در یک دوره زمانی سه ماهه مورد بررسی قرار گرفته و نتایج آن به اطلاع سهامداران برسد.
در پایان پرداخت ۱۲۲ تومان به عنوان سود نقدی هر سهم در مجمع به تصویب رسید.

همفکران

 

تحلیل شرکت های بورس اوراق بهادار را در گزارش بازار بخوانید.
کانال تلگرام: https://t.me/farabibourse
ما را در آپارات دنبال کنید: http://www.aparat.com/kargozari.org
خرید و فروش آنلاین سکه و طلا : https://kargozari.org/2018/05/25/gold

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *