یه دل میگه بخر بخر، یه دلم میگه …

بازار سرمایه تردید قشنگی را دارد درست شبیه ادم هایی که دلشان میخواهد و مصمم هستند برای ازدواج اقدام کنند ولی یک سری در گوش انها میخوانند که نکن پسر و یک سری دیگر هم تشویقش میکنند ! هر روووز که دیربجنبی گناه میکنی و متضرر خواهی بود … این حس تردید حس تردید قشنگی است که این روزها خریداران بازار هم برای خرید انگار همین حس را دارند برخی از یک طرف علامت های مثبت برای انها ارسال می شود و میل به خرید انها زیاد است و در سوی دیگر برخی انها را به خاطر تردید ها منع میکنند . ولی بازار هر چه که هست بازار با نشاط و شادابی شده شما در منفی دیروز ببنید که نوع خریدها قوی بود و امروز هم در مثبت ها خرید خوبی انجام میشد .

امروز بازار با روندی بسیار خوب و منطقی اغاز کرد و هر چه بیشتر پیشرفت حرکات او حساب شده تر میشد و البته یک اتفاق بسیار مهم در این روزها این است که بازاری که تقریبا در برخی نماد ها ۱۵تا۲۰% بالا امده به خوبی تثبیت شده و دست به دست می شود و میتواند پایه خوبی برای رالی بعدی باشد رالی که احساس میکنیم با گزارش ها و مجامع میتواند شکل بهتر و زیبا تری بگیرد .

ولی در عین مثبت بودن این روزها بسیاری در مورد روند بازار تردید دارند و معتقدند گام های بازار محکم نیست .

حرف بسیاری در بازار این است که چرا بازار در مسیر فعلی که قرار گرفته آن انرژی و قدرت لازم را نداشته و بعد از یکی دو روز دوباره وا می رود آغاز او آغاز قوی نیست و نمی تواند مسیر سربالایی که در پیش دارد را بدون نفس نفس زدن طی کند. در عین اینکه اخبار در بهترین شرایط خود است و فضای خوبی در بازار حکمفرماست اما به وضوح می توان تشخیص داد که تردید دوگانه مانع از حرکات قوی و محکم بازار شده است و باعث بروز چنین رویدادهایی است که برخی احساس میکنند هنور معاملات قوی نیست و مردد هستند !

البته این حس ناشی از مقایسه با روزهای خاص گذشته نیز هست که برخی انتظار دارند بازار با سرعت تابستان سال قبل حرکت کند که قطعا به سود هیچ کسی نخواهد بود … ولی در کل امروز و دیروز شاهد این تردید بودیم. این تردید به مانند بسیاری از ابهامات بازار با گذر زمان مشخص خواهد شد اما در حال حاضر رنگ و بوی ابهام باعث شده تا کمی فضا آرام تر و متعادل تر باشد این حس تردید در دو موضوع بیشتر به چشم می‌خورد موضوع اول تردید در مورد کابینه و دولت جدید است و موضوع دوم چشم انداز نرخ ارز.

ابتدا به دومی اشاره کنیم در مورد نرخ ارز تقریباً نه همه افراد ولی تقریباً بسیاری به این نتیجه رسیدند آن اعدادی که برخی از تازه کارهای به اصطلاح اقتصاد خوانده مطرح می‌کردند نمایشی برای تحولات سیاسی بیشتر نبود و حالا که پرده ها افتاده و همه چیز روشن تر شده انگار دیگر کسی به دلار ۱۷ هزار تومانی فکر نمیکند و همه برایشان کسری بودجه عامل مهمی شده ! انگار نه انگار که تا دیروز از علم خود برای این پیش بینی ها مایه میگذاشتند !!

ولی در مجموع فارغ از این اظهار نظر افراد که معتقدیم بر اساس پرتفوی شخصی حرف میزنند ابهامات ارزی همچنان وجود دارد اما رنگ و بوی آن شکل قطعی تری به خود گرفته و بیشتر گمانه‌زنی برای نرخ دلار این است که می‌تواند اهداف بالاترین را ببیند و به نوعی کف احتمالی ۲۲ تا ۲۴ برای دلار روشن شده …

اما آنچه از آن به عنوان مهمترین تردید بین بچه های بازار می شود نام برد تردید در مورد تیم جدید و سیاست‌گذاری‌های این دولت است هر چند با اخباری که به گوش می رسید ۳ الی ۴ فرد برای پست های اقتصادی معرفی شدند که با شناختی که از آنها داریم معتقدیم افراد بسیار منطقی و آشنا به بازار سرمایه هستند و این یک فرصت بزرگ برای بازار است تا بتواند مسیر فعلی را دوباره با قدرت طی کند تردیدهای مهم بازار بعد از مشخص شدن کابینه و اظهارنظرها و خط مشی ها تا حدودی روشن خواهد شد آن وقت است که جریان پول مردد و بیرون مانده تصمیم خواهد گرفت دل به بازار بزنند و به اتفاقات آتی خوشبین تر باشد

هر چه جلوتر می‌رویم این دوگانه تردید و ابهام شفاف تر شده و فکر میکنیم اواخر مرداد ما تردیدی در این موضوع نداشته باشیم و صد البته تحولات گزارشها شرایط بازار هم کمک حال جدید قیمت ها خواهد شد واین سستی و کاستی که امروز بازار گرفتار آن است و با سرعتی آهسته و شرایط دوتا زیر یکی رو پیش می رود فاصله بگیرد و روزهای بهتر و قوی تری را به سرانجام برساند

بتا سهم

#گزارش_بازار    #بورس    #سهام    #شاخص

بازار سرمایه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *