نگاهی به بازارهای جهانی

در هفته ای که گذشت جریانات ریسک گریزی بر بازارهای جهانی حاکم بود که تقویت ارزهای امن ین ژاپن و فرانک سوئیس را به همراه داشت. نگرانی ها حول شیوع کرونای دلتا بر بازارهای جهانی سایه فکنده است که منجر به افزایش تقاضا برای اوراق قرضه و در نتیجه کاهش نرخ بازدهی این اوراق نیز شد.

نرخ بازدهی اوراق قرضه ۱۰ ساله آمریکا با ۰٫۱۲ درصد کاهش به ۱٫۲۴ درصد رسیده است. شاخص های سهام جهانی به ویژه در منطقه آسیا در نگرانی از کاهش فعالیت های اقتصادی، کاهش پیدا کردند. داده های ضعیف اقتصاد چین در به راه افتادن جریانات ریسک گریزی و افت شدید قیمت برخی از کالاها بی تاثیر نبود. شاخص تولیدات صنعتی چین در حالی که انتظار رشد ۷٫۹ درصد برای آن وجود داشت، با رشد ۶٫۴ درصدی مواجه شد. نرخ بیکاری این کشور نیز برخلاف انتظارات به ۵٫۱ درصد افزایش پیدا کرد. تقویم اقتصادی آمریکا ضعف شاخص خرده فروشی که می تواند سیگنالی بر کاهش فشار تورمی باشد، را نشان می دهد این شاخص درحالی که انتظار می رفت با رشد ۰٫۲ درصدی همراه شود، رشد منفی ۰٫۴ درصدی را ثبت کرد.

شاخص دلار

شاخص دلار در هفته گذشته با ۰٫۵۷ درصد افزایش به ۹۳٫۵۶ واحد رسید. عامل اصلی تقویت دلار، چشم انداز خروج آمریکا از سیاست های انبساطی پولی است. آمار مبتلایان به کرونای دلتا در آمریکا نیز افزایش پیدا کرده که می تواند محاسبات سرمایه گذاران در هفته های پیشرو را به هم بزند. قیمت طلا در یک محدوده ختثی نوسان کرد و علی غم تقویت دلار، در مقابل افت قیمت مقاومت کرد. قیمت این فلز گرانبها در محدوده خنثی ۱۷۷۰ تا ۱۷۹۵ با نوساناتی همراه بود.

قیمت نفت

قیمت نفت افت سنگین حدود ۸ درصدی را ثبت کرد و به ۶۵ دلار رسید. قیمت نفت WTI نیز با ۹ درصد افت به محدوده ۶۲ دلار رسید. فلزات پایه از جمله مس، آلومینیوم و روی نیز با کاهش قیمت مواجه شدند. در بین کالاها، سنگ آهن و پالادیوم رکوردزنی کردند و به ترتیب با افت قیمت ۱۳ و ۱۴ درصدی مواجه شدند. قیمت سنگ آهن در معاملات هفته گذشته به محدوده ۱۳۹ دلار رسیده است.

کارگزاری بانک صنعت و معدن

 

تحلیل شرکت های بورس اوراق بهادار را در گزارش بازار بخوانید.
کانال تلگرام: https://t.me/farabibourse
ما را در آپارات دنبال کنید: http://www.aparat.com/kargozari.org
خرید و فروش آنلاین سکه و طلا : https://kargozari.org/2018/05/25/gold

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *