تحلیل بنیادی صنعت لوازم خانگی

در این مطلب ۸ شرکت که محصولات مرتبط با لوازم خانگی را تولید می کنند مورد بررسی قرار داده ایم. طیف محصولاتی که این شرکت ها تولید می کنند متنوع است و به طور مثال آنچه لسرما تولید می کند، متفاوت از مادیرا و لخزر است.

نمادهای مورد بررسی ما #لسرما #لابسا  #مادیرا #لبوتان #لخزر #لخانه #بشهاب #لپارس هستند.
این شرکت ها در سال ۹۹ درآمد ۷٫۶همتی داشتند و سال مالی آن ها منتهی به اسفند است. انتظار داریم در سال جاری ۱۰٫۸همت درآمد داشته باشند که #مادیرا #لخزر بیشترین رشد درآمد را دارند. در خصوص مادیرا توجه کنید که شرکت گزارش های خود را در ماهانه و فصلی به صورت تلفیقی نمی دهد لذا سودی که مد نظر ما است در گزارش ۱۲ماهه و ۶ماهه تلفیقی نشان داده می شود و در گزارش های فصلی عادی، سود شرکت اصلی فقط دیده می شود.

حاشیه سود این شرکت ها سال گذشته ۳۲درصد بوده است. #لسرما #مادیرا #بشهاب بالاترین حاشیه سود را داشتند و در بهار نیز همین وضعیت تکرار شده است.

هزینه عمومی – اداری این ۸ نماد ۵۰۱میلیارد تومان در سال ۱۳۹۹ بوده و ما برای سال جاری ۷۱۲میلیارد تومان براورد هزینه داشته ایم که رشد ۴۰-۵۰ درصدی را در نمادهای مختلف نشان می دهد.
در این گروه #لپارس از محل اجاره، سایر درآمدها شناسایی می کند که رقم با اهمیتی است و اصل سود شرکت از همین ناحیه است.
این گروه ۲۶۳میلیارد تومان هزینه مالی در سال قبل داشت و سال جاری ۳۵۶میلیارد تومان هزینه مالی می دهد. #لبوتان #مادیرا هزینه مالی بالایی دارند.
در سال قبل این گروه ۱٫۴همت سود خالص ساخت، برای سال جاری ۱٫۹۵همت سود خالص پیشبینی کرده ایم. پایین ترین p.s fw را #لبوتان #لخزر #مادیرا #لابسا به ترتیب دارند که ۱٫۲ – ۲٫۴ است.
همکنون P.e ttm در محدوده #لابسا پایین ترین است که حدود ۱۰ واحد است. به صورت فوروارد بهترین p.e را #مادیرا در محدوده ۷ واحد دارد. #لابسا #لخزر #لسرما جایگاه بعدی را در P.e fw دارند که ۸٫۵ – ۱۰ واحد خواهد بود.
ولید هلالات

 

تحلیل شرکت های بورس اوراق بهادار را در گزارش بازار بخوانید.
کانال تلگرام: https://t.me/farabibourse
ما را در آپارات دنبال کنید: http://www.aparat.com/kargozari.org
خرید و فروش آنلاین سکه و طلا : https://kargozari.org/2018/05/25/gold

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *