مجمع عمومی عادی به طور فوق العاده شرکت پالایش نفت تهران به منظور تصمیم گیری در خصوص افزایش سرمایه

سرمایه فعلی شرکت ۷۵ هزار میلیارد ریال و شرکت در نظر دارد ۹۵ هزار میلیارد ریال معادل حدود ۱۲۷ درصد به سرمایه شرکت اضافه کند.

تثبیت و پایداری حقوق سهامداران، جلوگیری از ریسک کسری نقدینگی، جلوگیری از افزایش هزینه‌های مالی، اصلاح ساختار مالی، بهبود حد اعتباری شرکت و سهولت در تامین مالی بلند مدت طرح‌ها و پروژه‌ها از اهداف انجام افزایش سرمایه شرکت پالایش نفت تهران عنوان شد.

در این جلسه به برخی سوالات حاضرین نیز پاسخ داده شد. مدیرعامل شتران در پاسخ به این سوال مبنی بر این که چرا به سهامداران سود کمی تعلق می‌گیرد و شرکت عملا سود را در بانک‌ها سپرده کرده و از سوی دیگر سود این سپرده ۷هزار میلیادی در راستای تجهیز بیشتر مجموعه دیده نمی شود، گفت: فرآیندها پیچیده تر از آن است که در ظاهر دیده می شود. شرکت در نظر داشت بعنوان سودآوری بیشتر سهام شرکت های زیر مجموعه را خریداری کند که به دلیل تغییر دولت امکان پذیر نشد. در شتران یکسری از کیفی سازی ها را انجام داده و نسبت به سایر شرکت های پالایشگاهی جلوتر هستیم.

 مدیرعامل شتران در خصوص نرخ‌های جدید اعلامی گفت: وضعیت بنزین و نفت خام نسبت به سال ۹۸ بهتر است. نمی‌توانیم این آیتم را با سال ۹۹ مقایسه کنیم اما احتمالا سود سه ماهه شرکت مطلوب تر از دوره های قبل خواهد بود.

به گفته مدیرعامل شتران، پروژه های کیفی سازی انجام شده و دو واحد دیگر نیز باید ایجاد شود: یکی واحد سی سی آر است که اوایل سال ۱۴۰۰ استارت خورد و تاکنون نیز پیشرفت خوبی داشته است. هزینه های انجام این پروژه نیز از طریق اندوخته های شرکت است و فاینانس نکردیم. گرفتن این حجم تسهیلات از بانک نیز احتمالا امکان پذیر نیست. انشالله با راه اندازی این پروژه بنزین شتران ارتقا پیدا خواهد کرد و هم تولید بنزین افزایش خواهد یافت هم کیفیت بنزین مطابق استانداردهای یورو۴ خواهد شد و یک سودآوری مضاعف برای شتران خواهد داشت.

وی در پایان گفت: موضوع دیگری که وجود دارد و جدی است و نمی‌توان شتابزده در این خصوص عمل کرد، این است که ۱۵۰۰ میلیون یورو هزینه یکی از پروژه های شرکت است که به دنبال اخذ مجوزهای آن هستیم‌ که بسیار بزرگ است که احتمالا باید فاینانس شود.

همفکران

#کدال_نگر  #مجمع_عمومی_عادی_فوق_العاده  #شتران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *