چشم انداز روشن بورس در تونل زمان

#علی_اسکینی با اشاره به معاملات روز شنبه به بیداربورس گفت: بازار روز شنبه را در حالی آغاز کردیم که در هفته گذشته شاهد افت قابل توجه ۶٫۱ درصدی شاخص و نزول به ابرکانال پایین‌تر و یک عقبگرد تا سطوح اول مهرماه بودیم.

وی افزود: شروع بازار هفته جاری اتفاقاتی سبب برگشت پرقدرت بازار گردید از جمله این اتفاق ها می توان به صعود یکپارچه و ثبت رکورد های جدید در #قیمت_های_جهانی در انتهای هفته، برگشت قیمت #دلار به میانه کانال ۲۷ هزار تومان، کاهش ریسک ها و حاشیه ها با انتخاب یک مدیر با تجربه برای سکانداری بازار سرمایه، جذابیت قیمت ها پس از افت هفته گذشته و نزدیک شدن به گزارش های فصلی شرکت ها اشاره کرد.

اسکینی برای پیش بینی روند بازار در روزهای آتی گفت:

سه دسته عوامل هستند که می توانند شرایط کلی بازار را تعیین نمایند. عامل اول شرایط دلار و اوضاع سیاسی، عامل بعدی تصمیمات و سیاست های #دولت_جدید و عامل سوم گزارش های منتشر شده آتی شرکت ها در روزها و ماه های آتی در سامانه کدال است.

این تحلیل گر ارشد بازار سرمایه تصریح کرد: این روزها در بازار سرمایه شرایط دلار یکی از ابهامات و چالش‌های اصلی سرمایه گذاران شده که البته تصمیمات دولت نیز در آن بی تاثیر نیست. از عوامل اصلی و تعیین کننده قیمت دلار، شرایط سیاسی و سرانجام #برجام در دولت سیزدهم است. به نظر در روزهای آتی اخبار بیشتری در ارتباط با نشست های #وین مخابره خواهد شد که سبب فشار بر قیمت دلار در مقاطع کوتاه مدت می شود. معتقدیم به طور کلی شرایط بازار دلار نشان داده است که کف قیمت ۲۶٫۵۰۰ تومانی ارقام محکمی برای آن بوده و #کسری_بودجه کشور و شرایط تورمی، انتظار کاهش جدی برای آن را رقم نخواهد زد.

اسکینی گفت:

دومین عامل مشخص شدن سیاست های دولت جدید در بخش های مختلف است. تعیین تکلیف #نرخ_بهره، راه های پوشش کسری بودجه، حجم و نحوه فروش #اوراق_بدهی، سیاست های ارزی کشور از جمله تعیین تکلیف ارز ۴٫۲۰۰ تومانی، بودجه ۱۴۰۱، مشخص شدن وضعیت #قیمت_گذاری_دستوری و آزاد سازی حامل های انرژی از این دسته عوامل است .

وی گفت: سومین عامل موثر بر شرایط فعلی گزارش های فصلی و ماهانه و به طور کلی شرایط بنیادی وکدال است. به نظر گزارش های مثبتی با توجه به حجم های فروش مناسب، نرخ های جهانی و دلار در انتظار شرکت ها در این بخش خواهد بود.

اسکینی در پایان گفت:

به طور کلی معتقدیم که گذشت زمان به نفع بازار سرمایه خواهد بود و کاهش ابهامات و مشخص شدن برخی سیاست ها در کنار گزارش های مثبت از کدال در آینده سبب خواهد شد که شرایط بنیادی بازار در شرایط بهتری قرار بگیرد و شاهد بهبود معاملات باشیم.

#گزارش_بازار #تحلیل_بازار  #پیش‌بینی_بازار

بیداربورس

تحلیل شرکت های بورس اوراق بهادار را در گزارش بازار بخوانید.
کانال تلگرام: https://t.me/farabibourse
ما را در آپارات دنبال کنید: http://www.aparat.com/kargozari.org
خرید و فروش آنلاین سکه و طلا : https://kargozari.org/2018/05/25/gold

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *